Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dziwny problem z zaplonem (Astra clasic)

sundayman 31 Sty 2006 14:35 2070 25
  • #1 31 Sty 2006 14:35
    sundayman
    Poziom 24  

    Mam taki problem. Ostatnio kilka razy podczas jazdy zdarzylo mi się podczas jazdy gasniecie silnika. Tzn. doslownie na sekunde zapala sie żólta lampka "silnik", silnik na chwilke gasnie (takie "zakrzsztuszenie"), i - poniewaz jest "na biegu" za sekundę zapala ponownie.

    Wczoraj zdarzylo mi sie to podczas jazdy po miescie, zatrzymalem sie na chwile na stacji, bo balem sie ze stane na srodku ulicy. Ale postalem chwile, i potem jakos dojechalem bez problemu.

    Ale za to dzis rano proboje zapalic - i nic z tego. Po wlaczeniu stacyjki slychac tylko jakies dziwne bzyczenie przekaznika znajdujacego sie przy komputerze (po prawej stronie przy fotelu pasażera).

    Dostalem sie do przekaznika, poruszalem nim itp. Ale bez zmian.

    Akumulator raczej ok, kreci rozrusznikiem bez problemu.
    Dziwne jest to bzykanie przekaznika, nieregularne, jak gdyby dostawal jakies przypadkowe impulsy sterujace, czy cos...

    macie pomysl co by tu sprawdzic ? Jeszcze nie sprawdzilem, czy komputer zapoda jakies kody bledow, moze wieczorem mi się uda sprawdzic.

  • #2 31 Sty 2006 15:21
    rkris
    Poziom 17  

    Nie napisales jaki masz silnik i ktos ma sie teraz domyslac ??Ale na twoim miejscu sprawdzil bym czy zalancza sie pompa paliwa bo ten przekaznik co tam slyszysz to wlasnie jest od niej.
    Pozdrawiam

  • #3 31 Sty 2006 15:46
    sundayman
    Poziom 24  

    pompy wlasnie chyba nie slychac...To rzeczywiscie przekaznik od pompy - ale skąd to bzyczenie ? Dlaczego tak dziwnie jest sterowany ?

    Choroba, zapomnialem podać symbol silnika... to jest X14NZ.
    pozdr.

  • #4 31 Sty 2006 16:46
    rkris
    Poziom 17  

    Mozliwe ze to przekaznik siada,ale dla pewnosci zczytal bym jaki pojawia sie blad?
    Pozdrawiam

  • #5 31 Sty 2006 22:10
    sundayman
    Poziom 24  

    nie, raczej nie przekaźnik, bo byl wymieniany na nowy, i jest to samo...

    Dodano po 3 [godziny] 13 [minuty]:

    hm... chciałem sprawdzić kody ale okazuje się że żółta kontrolka nie zapala się w ogóle (a powinna chociaż na chwile, przy włączaniu stacyjki).

    zwarcie pinów 5 i 6 w gniezdzie diagnpostycznym (16 pinowe) w ogole nic nie daje - kontrolka się nie zapala w ogóle...

    Co jest grane ?

    Dodano po 1 [godziny] 57 [minuty]:

    sprawdzilem zasilanie + 12V dochodzące do sterownika, oraz masy i wszystko wygląda na ok. niestety...

    Wiecie może która końcówka sterownika leci do tej żółtej kontrolki na desce ?

  • #6 31 Sty 2006 23:41
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Sprawdź masy które są przykręcone przy głowicy (z tyłu trzy brązowe przewody)potrafią sie urywać.

  • #7 01 Lut 2006 00:05
    ponar
    Poziom 21  

    Może usterki zczytać a nóż coś pokażą.

  • #8 01 Lut 2006 00:28
    sundayman
    Poziom 24  

    jak mam sczytac usterki, skoro po zwarciu pinów 5-6 w złaczu diagnostycznym nie zapala się w ogóle żółta kontrolka ?
    Zresztą ona się W OGÓLE nie zapala ! A przecież powinna na moment, przy włączaniu stacyjki.

  • #9 01 Lut 2006 00:34
    ponar
    Poziom 21  

    A auto ma gaz jak ma gaz to ktoś zrobił odcięcie kontrolki.

  • #10 01 Lut 2006 11:06
    sundayman
    Poziom 24  

    nie ma gazu, przeciez bym napisal...

    Dodano po 55 [sekundy]:

    poza tym - jeszcze 2 dni temu kontrolka dzialala, napisalem na początku, ze podczas jazdy zapalala mi się na moment, kiedy silnik gasl.

  • #11 01 Lut 2006 17:54
    ARGAMEDON
    Poziom 23  

    Jak zwykle w Oplach moduł zapłonu zaczął szwankować i trzeba go wymienić , bo to będzie się coraz częściej pojawiać.

  • #12 01 Lut 2006 17:57
    Usunięty
  • #13 01 Lut 2006 22:52
    zunek
    Poziom 12  

    Proponuję sprawdzić dwu przewodową kostkę obok rozdzielacza(przewód czerwony +30, przewód czarny +15), potrafi skorodować.

  • #14 01 Lut 2006 22:55
    Usunięty
  • #15 01 Lut 2006 23:09
    zunek
    Poziom 12  

    Nie chce się spierać ale x14nz ma rozdzielacz, a nawet jeśli nie, to ma tą kostkę.

  • #17 01 Lut 2006 23:26
    sundayman
    Poziom 24  

    hm...ale sprawdzalem napięcia na złączach komputera i 12V jest na obu czerwonych kabelkach... Masy też są... Gdyby to ta kostka to chyba by brakowało któregoś 12 V ? Czy chodzi o inne napięcia ?

    Rozdzielacz oczywiscie jest, jakby co.

    Zastanawiam sie, czy mogę sprawdzic czy ten komputer jest ok, wkladajac go do innego samochodu ? Do dyspozycji mam Astre z 97 roku, z takim samym silnikiem (mój jest z 98 roku).

  • #18 01 Lut 2006 23:29
    Zbyszek_64
    Poziom 20  

    Można jeszcze sprawdzić obwód alarmu lub dodatkowego zabezpieczenia jeśli to auto posiada.Często stosuje się przerwanie zasilania przekażnika pompy paliwa zamiast zapłonu.Pozdrawiam.

  • #19 01 Lut 2006 23:30
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Będzie problem z immo.

  • #20 01 Lut 2006 23:30
    Usunięty
  • #21 01 Lut 2006 23:58
    sundayman
    Poziom 24  

    nie rozumiem, o co chodzi z tym immobiliserem ?

  • #22 02 Lut 2006 00:04
    Usunięty
  • #23 02 Lut 2006 00:25
    sundayman
    Poziom 24  

    dalej nie rozumiem. To znaczy, ze ten samochód ma jakiś "elektroniczny" kluczyk ? To jest astra classic z 98 roku.

  • #25 02 Lut 2006 11:14
    sundayman
    Poziom 24  

    mógły ktos przybliżyć - co to za zabezpieczenie ? Tak z ciekawosci - jakis transponder, czy co ? Kluczyk wygląda całkiem normalnie, w zyciu bym go nie podejrzewal o coś takiego...

    W którym miejscu jest ten immobiloser ? Bo jakoś go chyba nie widzialem na schemacie ?

  • #26 06 Lut 2006 21:42
    sundayman
    Poziom 24  

    Sprawa sie wyjasnila. Winny byl przewod doprowadzajacy zasilanie +12V (przewod 30) z akumulatora. Skorodowal i przerdzewial prawdopodobnie z powodu wysokiej temperatury (leci w wiazce mocowanj do blaszek przy glowicy silnika). Po polaczeniu wszystko dziala.

    pozdrawiam i dzieki za uwagi.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME