Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autom()tyczne włączenie urządzenia po zaniku zasilania?

Mohi 01 Lut 2006 12:32 1816 10
  • Poziom 12  
    Czy ktos ma pomysl lub wie gdzie znalezc uklad ktory po zaniku zasilania i ponownym włączeniem prądu włączal by automatycznie klimatyzacje w pomieszczeniu. Moze sa takie urzadzenia jezeli tak to prosilbym o nazwe lub symbol.
    Z gory dzieki
    [h]
  • Poziom 39  
    A jak włączasz klimatyzacje?
    Czy jest jakiś przycisk, podłączasz bezpośrednio do sieci?
    Czy przed zanikiem zasilania klimatyzacja pracowała?
    Opisz dokładniej urządzenie które chcesz włączać.
  • Poziom 20  
    Czy jest jakiś manualny przełącznik czy tylko pilot ?
  • Poziom 12  
    Klimatyzator pracyje non stop i w zależności o temperatury pomieszczenia dostraja prace. Po zaniku zasilania wyłącza się zarówno klimatyzacja jak i wiatrak który jest zamontowany w suficie.
    Klimatyzacje mozna wlączyć poprzez przycisk na klimatyzatorze jest to klimatyzator na kólkach ZibroP120. Klimatyzacja podlaczana do gniazda sieciowego.
    Drugim rozwiazaniem moze byc włączanie wiatraka zamontowanego w suficie ktory jest załączany poprzez przełącznik na scianie.
  • Poziom 39  
    bez ingerencji w sam klimatyzator (a raczej układ włącznika) nie da rady.
    Kiedy włączasz klimatyzator przycisk odbija (jak np. przycisk dzwonka do drzwi) czy pozostaje wciśnięty (jak np. właczając światło w pomieszczeniu?).

    A wiatrak po zaniku zasilania też przestaje kręcić?
  • Poziom 20  
    Z tego co widziałem w necie klawiatura wygląda na membranową. Musisz w obwód przycisku podłączyć styk przekaźnika czasowego lub innego układu, który zaraz po załączeniu napięcia np po 5 sekundach (zwłoka z uwagi na to że niektóre urządzenia nie są gotowe do pracy w chwili załączenia napięcia) zewrze na chwilę obwód przycisku.

    Niestety bez ingerencji w obwody klimatyzatora się nie obejdzie. Musisz wyprowadzić obwód przycisku włączającego na zewnątrz a reszta to już zależy od układu jaki zastosujesz.
  • Poziom 12  
    Jeżeli chodzi o przycisk to jest to cos podobnego jak na wielu urzadzeniach (np mikrofalach czy monitorach komputerowcyh).
    Wróce jeszcze do kwestji wiatraka w suficie moze latwiej zrobic cos aby włącał się wiatrak ponieważ jest on połączony z przyciskiem na scianie (takim ktory nie odbija, zwyczajny oświetleniowy).
    Jezeli chodzi o przekaznik czasowy lub inny układ który podłaczyłoby sie do włącznika klimatyzatora układ musialby wyczuc zmiane napiecia i pozniej po okrelonym czasie zewrzec i rozewrzec obwód przycisku. Tylko ze nie mam pojecia jak taki układ zrobic, czy istnieje cos moze z kitów AVT, jak taki układ mógłby sie nazywac?
  • Poziom 20  
    No cóż taki układ najprościej i najtaniej można byłoby zrobić na jakimś procesorku np atmelku za 4 zł, do tego przekaźniczek, kilka rezystorków, tranzystor, 7805, mostek, kilka kondensatorów, kwarc i kawałek płytki uniwersalnej. Koszt około 10 zł. Program można napisać w Bascomie-AVR Demo a programator to kilka kabelków.
    W innym wypadku trzeba by było pokombinować z jakimiś układami czasowymi ale tu już wchodzi analogówka a z tym u mnie niebardzo.
  • Poziom 39  
    Cytat:

    onieważ jest on połączony z przyciskiem na scianie (takim ktory nie odbija, zwyczajny oświetleniowy).

    a jeżeli wentylator zostanie włączony - to przecież po zaniku napiecia znowu zacznie się kręcić tak?
    Tak jak włączone światło po zaniku napięcia dalej się świeci.
    Chyba że coś źle zrozumiałem.
  • Poziom 12  
    Dobrze zrozumiales to ja bezsensownie napisalem . Jednak chodzi tylko i wyłącznie o klimatyzacje. Wiatrka chdzi non stop jednak jest to za mało. Dzisiaj okazalo sie ze klimatyzacje mozna wlaczac pilotem nie wiem czy cos to zmienia, czy daje to jakas jeszcze inne opcje
  • Poziom 20  
    Jeżeli jest pilot to można by spróbować dorobić jakieś urządzonko które by wysyłało w podczerwieni polecenie włączenia klimatyzatora. Samo zaczytanie kodu może być dość trudne ponieważ różni producenci używają różnych kodów. Generalnie masz tu 2 możliwości.
    - Odpowiednio napisany program dla mikrokontrolera który umożliwiałby skopiowanie nadawanego sygnału, jednak moim zdaniem jest to rozwiązanie trudniejsze.
    - Użycie np rejestratora stanów logicznych żeby zobaczyć sekwencję nadawanego rozkazu i później zaprogramować tak procek aby wysyłał taki sam rozkaz. Na elektrodzie są różnego rodzaju programy spełniające funkcje rejestratorów.