Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Romet typ silnika 023. ma małą moc,nie wchodzi na obroty

AdamG 01 Feb 2006 12:38 7958 6
  • #1
    AdamG
    Level 11  
    Witam. Mam mały problem z tym silnikiem. Wymieniałem łożyska i simmeringi. Silnik ma małą moc, nie wchodzi na obroty i często gaśnie. Cewka, przerywacz, przewód wysokiego, fajka, kondensator i świeca wymienione na nowe. Chciałem zapytać,czy ma wpływ na pracę silnika źle założona podkładka dystansowa między łożyskami od strony magneta. Powinna być między łożyskami,a ja włożyłem ją jako pierwszą,a dopiero wtedy łożyska bez podkładki. :|
    Romet typ silnika 023. ma małą moc,nie wchodzi na obroty
  • #2
    POMIDOR
    Level 14  
    Napisz troszke więcej. Jaka była przyczyna wymiany łożysk, jak je wymieniałeś itd.
  • #3
    AdamG
    Level 11  
    Łożyska i uszczelniacze były tragiczne.Wyczuwalny luz na magnecie i wszędzie mokro od oleju.Kolanko i tłumik czyste,iskra na 4mm. po zdjęciu fajki i przytknięciu samego przewodu do masy.Jedyne do czego można było się przyczepić,to ta podkładka.Rozpołowiłem dzisiaj silnik jutro go poskładam i odpiszę. :evil:Mam trochę doświadczenia z motorowerami typu-Jawka,Simson.PS.Wszystkie częsci,które wsadziłem były nowe.Dzięki za odzew.
  • #4
    POMIDOR
    Level 14  
    Jeśli znasz się na tym to wiesz, że przyczyn jest kilka
    - łapie lewe powietrze
    - złe ustawienie zapłonu a w szczególności platyn
    - przebicie na platynach
    - brak dobrej masy(zaolejenie łączeń)
    - przytkany gaźnik lub złe ustawienie iglicy
    itd itd
    A jak było przed wymianą łożysk?, jeśli OK to zawęża obszar poszukiwań
  • #5
    AdamG
    Level 11  
    Przepraszam za długą przerwę.Awaria kompa .Wracając do tematu:kupiłem tego Rometa za 200 PLN z papierami (pierwszy właściciel) i za bardzo się nie przyglądałem.Wszystko było na miejscu kierownica,silnik,koła,linki ;) Po wymianie wszystkich ważniejszych części i czyszczeniu kolanka z tłumikiem nadal kicha!!! Poszedłem w końcu do majstra .Majster wsadził swój gaźnik,iskrownik i magneto i....kicha!!!.Po trzech dniach(i czterech flaszkach) mjster doszedł drogą dedukcji do zaskakujących wniosków???Mianowicie wał jest od innego typu silnika, poprostu nuta nie pasuje względem magneta!!!Wywaliłem klin i ustawiłem magneto tak,jak powinno być i stał się cud .Silnik bierze od "kopa",jest silny,wchodzi na obroty,pali na wszystkich świecach,cewkach zapłonowych , kondensatorach,przerywaczach,fajkach i przewodach wysokiego napięcia,które kupiłem ostatnimi czasy.(zapas na 10 lat)Nie chodziło tu o precyzyjne ustawienie zapłonu,tylko o pole magnetyczne,które było za słabe w chwili wyzwolenia iskry,a co za tym idzie ciśnienie w cylindrze ją gasiło.Nadchodzi czas na morał :nie kupujcie motorka,który nie odpala !!! Dziękuję za rady,napewno je wykorzystam w dalszej eksploatacji mojego sprzęta ;)
  • #6
    AdamG
    Level 11  
    Jednak możliwa jest jazda bez klina na magnecie.Zrobiłem już 1000km. i wszystko gra!!!
  • #7
    HakerPL1
    Level 14  
    I ty człowieku pytasz sie czemu ci nie działa romet jak trzeba