Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nieprawidłowe wolne obroty vw passat b4 1,8i+ gaz

slawdo 01 Feb 2006 21:18 6453 4
  • #1
    slawdo
    Level 1  
    Witam wszystkich. Mam passata b4 95r 1,8 jednopunktowy wtrysk 90KM z czteromiesięczną instalacją gazową. Zaraz po założeniu instalacji gazowej i przed było wszystko dobrze, po około miesiącu zaobserwowałem że gdy jadę na dłuższej trasie i silnik jest już nagrzany przy wrzuceniu na luz, wolne obroty zawieszają sie na około 2500-2800obr/min i nie chcą spadać (jadąc na gazie) lecz działo się to sporadycznie i tylko w trasie. Ale gdy zaczęła się zima dzieje się tak cały czas i na zimnym i ciepłym silniku. Mało tego gdy przełączam na benzynę obroty silnika skaczą, rosną do około 1200-1500obr/min i spadają do 200-500 i znowu rosną do 1200-1500 i spadają i tak ciągle, a gdy przełączam na gaz rosną i stoją na 2500-2800. Nieważne czy na postoju czy też jadę. Mam nowe świece, kopółkę, palec, przewody. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc.
  • #2
    Dzareks
    Level 12  
    Problem dosyć ciekawy. Być może problemem jest silnik krokowy przepustnicy, to nim się steruje bieg jałowy. Bardziej pewną usterką jest przepływomierz(naprawiałem kiedy audi z podobnym problemem i to było własnie to) koszt nowego spory bo nawet 1000 PLN ale używka ok. 150 PLN .Powodzenia w naprawianiu :)
  • #3
    moozgy
    Level 11  
    Witam.
    Ja proponuje sprawdzic dwie rzeczy:
    1. Czy nie ciagnie lewego powietrza.
    2. Taka kostke (cztreo lub piecio pinowa) ktora jest wpieta do urzadzenia wtryskujacego (czasem tam cos nielaczy i obroty swiruja wlasnie w tych zakresach i na gazie i na benzynie)
    O ile dobrze sie orientuje to 1.8 w tych autach na jednopunkcie ma 75 km a nie 90 (ale to nieistotne).
    Pozdrawiam.
  • #5
    moozgy
    Level 11  
    Moze zdazaja sie i takie przypadki, ale normalka w tycj silnikach jest uszkodzenie gumowej czesci podstawy strysku. W wyniku nieszczelnosci silnik dostaje tzw lewe powietrze co powoduje zwiekszenie obrotow biegu jalowego, gdyz silnik krokowy nie jest w stanie tego skorygowac.
    Taka niesprawnosc latwo wykryc, gdyz bardzo czesto slychac syczenie. Podstawa wtrysku kosztuje ok 30 lub 40 zl (sa tez drozsze) a wymiana jej jest dosc prosta (3 sruby przy plastikowej obudowie, 4 sruby mocujace przepustnice z wtryskiem do podstawy - takie dlugie i 4 sruby mocujace podstawe wtrysku - jest taka metalowo-gumowa - do kolektora ssacego). Podstawa niszczy sie od zlego paliwa (paliwo zlej jakosci w baku starzeje sie i ma wlasciwosci zrace, dlatego tez dzieje sie tak zwlaszcza przy autach z gazem)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kwestia cofajacego sie pedalu gazu to moze byc wlasnie slaby styk przy kostce podlaczonej do wtrysku (chyba brazowy kabel z nialym paskiem).
    Jesli porusza sie tym kablem i silnik bedzie reagowal zmiana obrotow to napewno to). Kostka podlozna, w gumowej oslonie.