Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zepsuty licznik energi. Zablokował sie na taryf. nocnej.

jareks91 01 Lut 2006 23:27 4925 9
  • #1 01 Lut 2006 23:27
    jareks91
    Poziom 21  

    Witam,
    Mam w domu licznik energi elektrycznej, mechaniczny i miałem dwie taryfy. Dzienną i nocną. Od jakiś 2 miesięcy licznik nie wskakuje na 1 taryfe tylko cały czas nabija prad na taryfie nocnej(czyli tańszej). Facet który przyszedł spisać licznik, powiedział że jest zepsuty i nie wystawił rachunku, powiedział że przyjdzie ekipa naprawić. Jednak ich nie ma i nadal ciesze sie bardzo tanią energią elektryczną. Jednak mam pytanie. Jak wkońcu oni mi wystawią rachunek?? Czy podliczą to wsyzstko co wyświeciłem na nocnej taryfie czy bedą coś oszacowywać?. Jak to prawnie wygląda mogą mnie zrobić w konia? Moga mnie obciążyć jakimiś kosztami??
    Prosze o odpowiedź
    Pozdrawiam

    0 9
  • #2 02 Lut 2006 01:15
    lukiiiii
    Poziom 26  

    Oszacuja srednie rachunki z ostatnich miesiecy

    0
  • #3 02 Lut 2006 11:23
    jareks91
    Poziom 21  

    lukiiiii napisał:
    Oszacuja srednie rachunki z ostatnich miesiecy

    a majądo tego prawo?? przecież zepsuł sie licznik z winy sprzętu który zakładala elektrownia. Zresza u mnie co dwa miesiące chodził facet i kasował licznik. To mogą teraz oszacowąć??
    Pozdro

    0
  • #4 02 Lut 2006 16:25
    Krzysztof-enea
    Poziom 1  

    Powinieneś formalnie zgłosić do obsługi odbiorców ten problem, wtedy zostaje ślad zgłoszenia usterki i możesz spac spokojnie, powinni przy przyjęciu zgłoszenia ustalic termin sprawdzenia i ewentualnej wymiany zegara czy licznieka.Pozdrawiam

    0
  • #5 04 Lut 2006 14:08
    lukaszluki
    Poziom 9  

    Witam
    Czy zgłosisz czy nie to i tak nie będą Cię karać bo to nie twoja wina (w razie czego prośo ekspertyzę z laboratorium). Co do rachunków to prawdopodobnie naliczą takie kwoty jakie płaciłeś w ubiegłym roku wtym samym okresie.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 04 Lut 2006 15:24
    Garcia24
    Poziom 15  

    Witam.
    Z energetyką jest na tyle śmiesznie, że to użytkownik odpowiada za licznik - a więc musi pilnować by był sprawny, oraz nikt przy nim nie majstrował(jeżeli jest na zewnątrz mieszkania).
    Kary nie dostaniesz, nalicza cię ryczałtowo według rachunków z poprzednich okresów analogicznych.
    Ale pogoń ich o naprawę. Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #7 04 Lut 2006 15:56
    humek
    Poziom 32  

    Jesli facet juz widział to poinformował odpowiedni dział o uszkodzeniu.Ty kolego nie masz uprawnień by oceniac prace licznika to ich sprawa czyli elektrowni.powinni naliczyc w/g tego co widac na liczniku gdyz nie sa w stanie udowodnic o ile wiecej pobierałes energii a ocena z zeszlego sezonu tez nie bedzie adekwatna bo np mogłes w tym roku nie przebywac tak czesto w lokalu jak w zeszłym roku wiec i mniej zuzyłes.Zakład energetyczny ma swoje działy których zadaniem jest kontrola sprzetu a takowym jest licznik.Przeliczanie w/g okresu ubiegłego i z nim porównywanie odpada. Opieszałosc z wymiana to ich problem.Ty dostajesz rachunek i placisz a licznika wcale nie musiesz ogladac to robi inkasent jak spisuje stan i tyle.

    0
  • #8 04 Lut 2006 16:00
    jareks91
    Poziom 21  

    Humek dzięki za rzeczową odpowiedź.
    Wynika stąd że czas działą na moją korzyść, skoro im sie nie chce tego naprawić:)
    A jak jednak będą chcieli coś oszacowywać, to jak sie temu sprzeciwić? Po czyjej stronie stoi prawo??

    0
  • #9 05 Lut 2006 15:06
    humek
    Poziom 32  

    nie jestem prawnikiem trudno mi powiedzieć.Uwazam ze ty nie wiesz kiedy to sie zepsulo a nie masz uprawnien do kontroli licznikow energii oraz nie zawierałes zadnej umowy na kontrole licznika bo i jak masz to robić?To tak na zdrowy rozsadek wiem napiszesz mi ze u nas w kraju wszystko jest bez rozsadku to fakt ,dotad sie dokręca śrubę aż się gwint zerwie i potem jest rozpacz!!.Koledze mojemu policzyli w/g sredniej ale on nie chciał walczyc z "molochem" choc uwaza ze mógł bo jak Ci udowodnia za jaki to okres maja srednia naliczyc? No u Ciebie to moze od czasu jak był ten co liczniki spisuje ale za okres wczesniejszy nie maja chyba tzw "punktu odniesienia" czyli kiedy sie zepsuło. czy nie tak? Wiesz trzeba napisac pismo protest i czekac na odpowiedz czasem to jest mordęga i długo trwa ale i przynosi pozytywny rezultat.

    0
  • #10 06 Lut 2006 00:25
    Enpro
    Poziom 21  

    Lepiej ze swojej strony zgłosić do obsługi odbiorców, że jest uszkodzony zegar,bo jak jest cały czas druga taryfa to najprawdopodobniej jest zacięty zegar sterowniczy trudno mi powiedzieć na odległość, jaki to typ przeważnie to mechaniczne się zacinają, bo te elektroniczne to prędzej gubi program a wtedy bije cały czas na pierwszej taryfie.
    Co do naliczania to praktyka jest taka że bierze się średnie zużycie i klient dopłaca , ale to zależy jaki to rejon i jak to potraktują . Na tego gościa to bym tak bardzo nie liczył że zgłosi a w umowie pisze że do obowiązku odbiorcy należy kontrolowanie poprawności działania licznika i ewentualne zgłaszanie zauważonych nieprawidłowości przynajmniej tak jest w moim zakładzie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów