Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p tuning silnika? Jak go wykonać?

poczta5 30 Cze 2008 14:34 152309 50
  • #31 30 Cze 2008 14:34
    zdzichu.dunaj
    Poziom 13  

    Mam w domu pioniery:PP 6szt szwagier kupił w dani

  • Sklep HeluKabel
  • #33 07 Lip 2008 20:10
    Ralf508
    Poziom 10  

    no to splanuj głowicę tylko nie próbuj tego robić sam bo to krzywo zrobisz- zwiększy to kompresję, wstaw stożkowy filtr powietrza, no i załórz sportowy tłumnik, do malucha są trzy rodzaje tlumników sportowych- dwa z nich mają homologację a jeden nie. na tym tłumniku co nie ma homologacji uzyskasz najwiekszy przyrost mocy ale jest to nielegalne

  • Sklep HeluKabel
  • #34 08 Lip 2008 13:44
    pawelek199090
    Poziom 11  

    Plan głowicy nie wiekszy niż 2.5 milimetra (przy seryjnej uszczelce )
    Skrucenie popychaczy i co przy tym idzie oslon
    Odchudzone kolo zamachowe z 7kg na ok. 3.5kg to trzba robic u jakiegos tokarza i jeszcze by sie przydało je puźniej wywarzyć
    Apropo wydechu najlepszy efekt daje berda (niewiem czy poprawnie napisałem ale to jakoś tak :D)
    ale najlepiej mieć drugi tłumik który zakładasz na przegląd :D:D
    do poprawienia sprawności można zastosowac również pierścienie z DACIA 1300 trzeba zamek przerobić ( sa twardsze ) ale to tylko do wyczynowej jazdy do jazduy codiznnej sie nie oplaca robić takich żeczy.
    Słyszałem też o gaźnikach z CC900 ale to juz trzeba sie troche bawić . ( seryjnu maluchowski gaźnik nie jest taki zły ) można go dopieścić :D
    I perzedewszystkim przyda sie przy tego typu modach olej z gornej półki
    i dobrze wykonana chłodnica oleju .

  • #36 06 Sty 2009 22:34
    patric822
    Poziom 1  

    "seria ciągnie 3500obrotów po kosmetycje 6300obrotów" znalazlem to w jednym z pierwszysch postow parodia widac ze gosc tylko w teorii sie zna na autach, seria kreci sie do conajmniej 4000 a choc nie zastosowalem wilu z tych przerobek opisywanych tam, moj maldon kreci sie do 7000 obr/min i wiem ze moze wiecej. Takze chlopaqki mniej teorii weicej praktyki:)

  • #37 06 Sty 2009 23:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #38 07 Sty 2009 00:14
    Zwierzak81
    Poziom 24  

    Takie tematy powinno się zamykać. Setki osób tuningowały malucha, dziesiątki z nich tworzyły strony z opisem. Wystarczy chcieć poszukać takie strony i już jest przepis. Teraz jeszcze potrzeba dobrego kucharza (czytaj mechanika lub osobę ze zdolnościami) i można brać się do pracy. Pozostaje też opcja oddania auta do odpowiedniego serwisu (który się tuningiem zajmuje).

  • #40 24 Cze 2009 23:57
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    To jest gaźnik od 125p. Sprzedawca z Alledrogo nie wie co sprzedaje lub szuka ,,jelenia".

  • #41 25 Cze 2009 19:47
    bojdi5
    Poziom 2  

    dzieki za info bo bym sie nacial nieziemsko

  • #42 25 Cze 2009 20:34
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Szukając czegoś do swojej Madzi byłem ok. godziny w Warszawie na Strażackiej,szrot gdzie dają papier do wyrejestrowania.W tym czasie dwa maluchy i jeden cinkciaż zajechały na własnych oponach i ludzie oddali je na złom,dostali po 100zł,za 150zł oddali by(pytałem) od ręki,zarejestrowane.Poldka swojego też tam oddałem,zarejestrowanego,serwisowanego własnoręcznie do końca i z papierami,nikt ze znajomych nie chciał czyli dobrobyt w narodzie rośnie.

  • #43 27 Cze 2009 02:44
    dziki126
    Poziom 12  

    maluchy sa juz coraz zadziej spotykane na drogach, trzeba te sprzety szanowac, dla potomnych:Phehe, sam tez bawilem sie w tuningi malucha, moj maluch mial niecale 50 koni i nie psol sie jakos szczeglonie, zadnych powaznych napraw nie przeprowadzalem, to co ja zrobilem to, najpierw silnik, zaczalem od gaznika, wypolerowalem doloty papierkiem wodnym chyba 800, skrocilem dyfuzor od gory 4,5mm wkrecilem dysze glowna paliwa 125 i zaokraglilem krawedzie przepustkicy i oske przepustnicy, nastepnie podwyzszylem podstawke pod gaznik o 3cm (ta z tworzywa, zwiekszylem komore zawirowania) wypolerowalem kanaly dolotowe i wylotowe papierkiem 800, obnizylem glowice 3,5mm, w glowice wsadzilem zawory od zastawy (chyba, ewentualni od uno) odciazylem caly uklad korbowy, kolo zamachowe wazylo 2,8kg, odciazylem korby (nalezy pamietac ze korby nie wazy sie kladac je na wage tak o, potrzebne sa dwie wagi na jednej kladziemy glowke korbowodu a na drogiej leb panewki) odciazylem wal a potem jeszcze tloki i zrobilem w tlokach wyrzlobienia na zawory i wypolerowalem te czesci do dosc wysokiej klasy dokladnosci, rozrzad jaki zalozylem to 385 swiatek, wszdzilem prosta chlodnice oleju, to chyba wszystko co zrobilem w silniku jak bym sobie cos przypomnial to napisze, nastepnie przerobilem uklad przeniesienia napedu, poczatkowo jezdzilem na podwojnie zalozonych przegubach, a potem zalozylem przeguby od trabanta (starego) i spisywaly sie znakomicie, lecz jak sie startowalo to bardziej zrywal, nie byl tak elastyczny jak maluch, dobre jaksie chcialo zaszpanowac i przypalic kapcia, albo wejsc bokiem, hehe, w zawieszeniu wprowadzilem takie zmiany, z przodu resory przeklepalem na prosto, i poczatkowo dodalem dwa (najdluzsze) ale potem dodalem jeszcze jedno(tez najdluzsze, w sumie bylo 8pior) ustawilem wszystkie konty i zalozylem opony 12/155 a z tylu zrobilem tak, (mialem dwa komplety tylnych sprezyn) kazda sprezyne obcialem po poltora zwoja, i powkrecalem je w siebie, i poskrecalem je zwyklymi opaskami i powsadzalem miedzy gumy, do tylu wsadzilem kola 13/175 ale z niskin profilem, ukladu hamulcowego nie przerabialem tylko wyremontowalem stary, spisywal sie super, co do tuningu wizualnego tosie tak nie rozpisze poniewarz nie robilem nic takiego, nie poszerzalem go ani nic, jedynie z tylu nad szyba zamontowalem lotke od vw golf mk1, ona byla przecieta na srodku i skrocona cos kolo 30cm, fajnie to wygladalo, maluszek spisywal sie superasnie, niektore osobowki wymiekaly na przyspieszenie, bo zbieral sie bardzo dobrze, silnik krecil sie do ponad 9000obr, i mozna nim bylo jechac non stop ok 120, predkosc max jaka wyciagnolem to ponad 160 ale rzucalo juz strasznie po drodze, maluszek byl w kolorze czerwonym i takie samo podswietlanie w nim zrobilem, zciagnolem podsufitke i ponabijalem w nia czerwone diody,(w te otworki pasowaly idealnie) cale wnetrze bylo podswietlone na czerwono i niebiesko, jak dla mnie wygladalo super, (jak dla mnie i na moje mozliwosci finansowe) potem jeszcze dostal czarne ognie (dodajace 30 koni jak to znajomy powiedzial:P) i poszedl na sprzedarz, szkoda troche bo duzo czasu poswiecilem na niego, no ale.... juz mam nastepna fure do tuningu, hehe, fiata 125p, pozdro

  • #44 27 Cze 2009 12:36
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Fiata125p to kiedyś dostanę po teściu (żyj teściu sto lat!!) rocznik 1985 i autentyczny przebieg 14400km,czasem ,,oprowadzany" z szacunkiem po mieście i nie więcej jak 50km/h bo teść siedzi obok i pilnuje.

  • #45 27 Cze 2009 13:13
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Po pierwsze autor tematu jest moim zdaniem albo niepoważny albo ma jedną z tych chorób które polegają na braku przyswajania wiedzy - stron w internecie o tuningu silników są miliony, o maluchach tysiące.
    Po drugie kupno celem "tuningu" fiata 126p w 21 wieku (po prawie 30 latach produkcji i nie produkowanego od prawie 10 lat)jest lekko powiedziawszy idiotyczne - jeśli już to można być pasjonatem i kupić celem odrestaurowania do oryginału.
    Za kwotę 2500 zł (którą jak zrozumiałem posiada autor) można wybierać z całej listy fajnych, bardziej bezawaryjnych, wygodniejszych i niepowtarzalnych aut, w których nie będzie się wstyd pokazać. W każdym z nich będzie możliwość podłubania (tuningu) i da to na pewno większą satysfakcję niż po raz kolejny "wieśniaczenie" żałosnego 126p.

  • #46 27 Cze 2009 14:49
    dziki126
    Poziom 12  

    fiaton jest najlepszy:P hehe, procz fiata mam jeszcze poloneza "borewicza" z 84', to byla wersja dla komunistow, ma skrzynie 5-tke, 105000 tys przebiegu ale ma kopa jak nie wiem co, na obwodnicy wyciaga 180km/h, a pali ok 8l przy takiej sredniej jezdzie, tylko ze nie ma parierow :(, ale polecal bym kazdemu takiego poldka, bo trzyma sie w zakretach jak glup, nieduzo pali, a kopa ma jak zly, takiego polneza naprawde kazdemu polecam, pozdro

  • #47 30 Cze 2009 11:27
    rychta
    Poziom 9  

    Na allegro sprzedaja tz "turbiny kowalskiego" ktore dodaja dosc sporo mocy. Ich instalacja nie jest problemem wystarczy zamontowac ja pod gaznik i ustawic dawke paliwa. Odradzam podkrecenie jej do konca gdyz nasz maluszek pedzei pochlanial naprawde spore ilosci paliwa.

  • #48 30 Cze 2009 23:43
    dziki126
    Poziom 12  

    czlowieku.... miales kiedys turbinke kowalskiego w maluchu??, podejrzewam ze nie, to jest poprostu strata pieniedzy na zbedne gów.... , po 10tys km i tak sie zaciera a lopatki wirniczka odpadaja od niego (to siatke zamontowali tylko po to zeby lopatki nie polecialy dalej a nie po to zeby niby dobrze rozbijalo mieszanke) jak chcesz polepszyc jakosc przygotowanej mieszanki do spalenia to nie robi sie tego za pomaca takich turbinek siatek albo jak to kiedys robili fabrycznie (np w ladach) montowaniu w dyfuzorach drutow ktore "powinny" rozbijac krople paliwa, to sa bledne domysly ludzi ktorzy nie potwierdzili tego jakimis szczegulowymi badaniami, (takie jest moje zdanie) a trzeba pamietac ze kazda rzecz umieszczona w kolektorze pogarsza przeplyw wieszanki (oczywiscie procz turbin itp) a taka turbinka kowalskiego pogarsza nam nawet przeplyw mieszanki, spowalnia go poniewarz mieszanka przeplywajaca przez nia musi dodatkowo poruszac lopatkami wirniczka.... i nastepna strata, jak chcesz to zrobic dobrze to kup sobie jeszcze ze 3 takie podkladki pod gaznik, i poodcinaj same doly od nich (te w ksztalcie serca) tak aby powiekszyc komore pod gazniekiem (komore odparowania) wsadzajac tylko te sercowate czesci tych podkladek, komore powiekszamy o ok 3cm, mieszanka nie jest hamowana ani zatrzymywana niczym ale za to komora odparowania jest wieksza i zawirowania pod gazniekiem lepiej mieszaja powietrze z paliwem, mozna takrze przed gazniekiem do tego gumowego krocca wamputowac cieniutka skrecona (w swiderek) blaszke ktora bedzie zawirowywac powietrze dostajace sie do gaznika dzieku czemu powietrze bedzie "zrywac" benzyne ze scianek gaznika, oczywiste jest tez to ze gaznik i kanaly ssace powinien byc wypolerowany drobniutkim papierkiem zeby benzyna nie ciekla po nich tylko leciala z mieszanka, to sa takie glupie rzeczy od ktorych naprawde duzo zalerzy, nawet taka glupota ze przecina sie wezyk doprowadzajacy benzyne do gaznika (w okolicy glowicy) w miesce przeciecia wstawia sie miedziana rorke(kawalek przewodu ham.) i przykreca sie ja do glowicy tak aby baliwo nagrzewalo sie przed dotarciem do gaznika, paliwo jest cieplejsze i lepiej odparowuje, co za tym idzie zwieksza sie jego palnosc, sila wybuchu, i oczywiscie spala sie prawie calkowicie(maluszek jest bardziej ekologiczny:P hehe), co do kanalow ssacych, wydechowych i do przewplywu mieszanki to duzo by jeszcze pisac, ale to sa takie jedne z najwazniejszych rzeczy, aha i jeszcze jedno co do kanalow wydechowych, w sprzedarzy sa "niby" sportowe tlumiki do maluchow, ktore tak naprawde nic nie daja, poniewarz tlumiki z dwoma rurami wchodzacymi w baniak to jest porazka, ja polecam tlumik od nowego maluch tzw 2w1 (czyli dwie rury schodza sie w jedna) i dopiero potem ida do baniaka, ale zamiast baniaka zamontowac jakis tlumik z innego samochodu i bedzie git, (ja mialem same rury bez tlumika to wszyscy mysleli ze harleyem jezdze:P hehe), tlumik 2w1 (dwa w jeden) synchronizuje prace silnika a to bardzo wazne, bo gdy jeden gar koncy wydech to zaraz drugi zaczyna i spaliny zostaja poswane podcisnieniem z pierwszego cylindra, nie wiem jak to dokladnie wytlumaczyc ale mniej wiecej tak to dziala jak napisalem :P hehe, jak sobie cos wiecej przypomne to jeszcze napisze a jak bedziecie grzeczni to dodam moze jakies zdjecia tej podkladni pod gaznik, jak to ma wygladac, i tego swiderka, pozdro

  • #49 06 Lip 2009 14:08
    dziki126
    Poziom 12  

    sory ze tak dlugo ale nie moglem znalezdz tych czesci, to wyglada mniej wiecej tak, ten swiderek co montuje sie w tym gumowym kroccu jest zrobiony z blaszki alu, o gr ok 1mm
    podkladka pod gaznik ma zwiekszona komore zawirowania (odparowania), komora jest zwiekszona jednak dwoma dodatkowymi kawalkami podkladek a nie trzema, sory pomylilko mi sie, cala podkaldka jest owinieta tasma izolacyjna zeby nie ciagnelo lewego powietrza

  • #50 02 Cze 2013 21:26
    Włodzimierz Balcerek
    Poziom 7  

    "Splanuj" o 3 mm głowice i o tyle samo popychacze zaworów. Przybedzie ok 10 kM !

  • #51 28 Mar 2014 21:19
    d.banan
    Poziom 1  

    kup sobie po prostu filtr stożkowy (sportowy) zmień gaźnik najlepiej na jakiś ze ścigacza i teraz pytanie, do czego malan ci potrzebny jak do lasu to wywal drzwi wytnij dach,blachy zzdejmij przełóż akumulator do tyłu i wywal ten duży bak uwież że jeśli potrzebny ci on do lasu to wystarczy ci 25l karnister jako bak wspawaj rurki najlepiej aluminiowe ale to wymaga odpowiedniej elektrody i podkładów, możesz zamiast aluminium użyć żelaza tylko oszczędnie bo chodzi o zmniejszenie wagi. Co do filtra stożkowego możesz owinąć go watą nasączona rozpuszczalnikiem tak aby została też powieżchnia normalna.