Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SERWIS AUTO-GAZ

02 Lut 2006 08:49 21757 51
  • Poziom 16  
    Witam wszystkich.
    Jeżeli macie jakieś problemy z instalacją LPG w swoim autku to piszcie na iwex(malpa)iwexautogaz.pl. Jak tylko pozwoli mi moje 14 letnie doświadczenie w tej branży spróbuję pomóc.
    Pozdrawiam wszystkich gaziarzy.

    Moderowany przez ankuch:


    Pomoc w usterkach i w problemach z instalacją gazową jest mile widziana w dziale "Usterki - samochody".
    Rozumiemy, że jest ona bezinteresowna.
    Temat był założony w nieodpowiednim dziale.

  • Computer ControlsComputer Controls
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    a gdzie opis usterk.. temat w niewłaściwym dziale
  • Poziom 25  
    Witam to ja będe pierwszy , opel vectra A 1,6 silnik C16NZ , pali mi sie kontrolka check engine zarówno na benzynie jak i gazie , sonda jest jednoprzewodowa , aha silnik na jednopunkcie jest . pali od pierwszego tylko ta nieszczęśna kontrolka , wywołałem kody za pierwszym razem miałem ich sporo bo aż 6 , po resecie został jeden kod 42 ! czy jest na to jakieś gotow rozwiązanie , instalacja załozona w sierpniu 2002 r. ale nie wiem co za firma , na butli jest LOVATO

    widze że kolega jest ze skierniewic blisko mam jakby co to podjade ?

    pozdrawiam marniu
  • Poziom 16  
    Witam
    Czy po skasowaniu błędów choć na chwilkę zgasła kontrolka? Musisz po pierwsze sprawdzić sondę, czy pracuje?, po drugie trzeba sprawdzić przekaźnik odcinający wtryskiwacz może się zawieszać, niestety nie mam przy sobie książki kodów ale jutro sprawdzę ten numer i napiszę Ci co możan dalej z tym zrobić.
    Pozdrawiam
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 25  
    Witam po kasowaniu kontrolka ani na chwile nie zgasła , sonde nie wiem jak sprawdzic wiem ze jest jedno przewodowa ! a kod 42 to brak impulsów u układzie zapłonowym ? silnik C16NZ aha jeszcze jedno dzis rano odpaliłem i tak gdzieś przy 3500 obrotów dusi się strasznie muli go , ale podejrzewam że to gaz , bo wczoraj tankowałem na nieznanej mi jeszcze stacji , moze to byc równiez wina jego składu chyba ?


    pozdrawiam marniu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    tak kiepski gaz ! to chyba żart , na benzynie przejechałem wczoraj 110 km i tez się pali , zastanawiam się na d sondą lambdą !

    pozdr marniu
  • Poziom 16  
    Witam
    Dlaczego żart, całkiem mozliwe że jest to wina gazu (oczywiście mulenie się i brak mocy), mieliśmy już przypadki, że wylewaliśmy pół a nawet cały zbiornik gazu bo samochód wogóle nie jeździł. Co do sondy lambda to palenie się checka nie może być spowodowane tylko sondą, ponieważ po wykasowaniu błędów check powinien zgasnąć i zapaliłby się dopiero po pewnym czasie (a jak pisałeś ECU ma błąd sygnału impulsu a nie sondy lambdy). Poleciłbym sprawdzenie cewki zapłonowej lub ewentualnie instalacji elektrycznej.

    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Witam sami fachowcy. A masz emulator (podstawa) czy na przeażniku cięty check jeżeli nie to niech Ci założą i po kłopocie
  • Poziom 16  
    Co to za fachowiec się tu odzywa???? HeHe
    Co ma emulator do palenia się checka na benzynie nawet po resecie ECU.
    Człowieku jak nie czytasz całej dyskusji albo nie wiesz o czym się mówi to nie pisz głupot.

    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    małe sprostowanie oczywiscie że to wina gazu , a żart tyczy sie sprawdzania całej wiązki elektrycznej ? heheh


    pozdrawiam marniu
  • Poziom 16  
    Nikt nie ma problemów???

    Zapraszam do dyskusji.
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie
    Problem czy nie sprawa problemowa. Otóż szukam lekarstwa na zużycie gazu. silnik 1.4 toyota corolla spala (w jeżdzie mieszanej 50/50%) 13.8-14l. instalacja gazowa Zawoli stara wersja bez komputera.
    Z usterek - występuje czasem dziwne zjawisko, przy rozgrzanym silniku gdy zdejmę nogę z gazu i wcisnę sprzęgło silnik mi gaśnie. po puszczeniu na moment sprzegła zaskoczy i jest ok a czasem nie ma zamiaru należy odczekać az troche ostygnie i potem odpala bez problemów. Nie jest to zawsze ale ten totolotek mnie czasem mocno wk.....a.
    Pokusiłem sie kiedyś jak sie zaparł i zgasł o sprawdzenie czy parownik podaje gaz do palnika oczywiście tak. Sprawdziłem też świece i czy jest iskra na nich - wszystko jak bozia kazała postał sobie na ulicy jakieś 30 minut i potem pojechał bez problemów.
    Jeśli masz jakies pomysły na te dwa tematy chętnie wysłucham.
    pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Witam
    Z tego co napisałeś to jedno z drugim ma duży związek tzn zbyt duże spalanie gazu z tym, że jak zgaśnie to nie możesz go zapalić.
    Zacznijmy od dużego spalania, powodów może być parę:
    1. nie napisałeś ile parownik ma przejechane, jak dużo to membrany mogą być już twarde i podają za dużo gazu,
    2. możliwe, że parownik jest od nowości uszkodzony i podaje zbyt dużym ciśnieniem gaz,
    3. możliwe, że masz założony zły mikser a co za tym idzie powstaje zła mieszanka powietrzno gazowa i silnik nie przepala całego gazu, (musisz zobaczyć czy śmirdzi z rury wydechowej i szczypie w oczy),
    4. no i oczywiście może to być tylko źle przeprowadzona regulacja.

    Gaśnięcie przy wyrzuceniu na luz lub wciśnięciu sprzęgła:
    1. samochody zasilane gazem z instalacją I i II generacji w momemcie wyrzucenia na luz dostają większą dawkę powietrza i w związku z tym mieszanka powietrzno-gazowa jest za uboga - samochód gaśnie,
    2. żeby częściowo wyeliminować w/w zjawisko trzeba rurę doprowadzającą powietrze do filtra powietrza skierować do tyłu samochodu, trochę to pomoże ale nie do końca,
    3. problem z odpaleniem samochodu po zgaśnięciu podczas jazdy jest prosty, samochodów zasilanych LPG nie wolno odpalać na tzw zaciąg a w momencie kiedy zgaśnie Ci samochód po wyrzuceniu na luz i ponownym puszczeniu sprzęgła jest to zapalanie na zaciąg (wyjaśnię Ci to prościej jeżeli samochód na LPG zapalasz na zaciąg membrany w parowniku dostają takiego kopa, że najprawdopodobniej zalewa się silnik.

    Mam nadzieję, że coś z moich wypocin Ci pomoże.

    Pozdrawiam

    PS W razie jakiś pytań możesz pisać na iwex(malpa)iwexautogaz.pl
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 40  
    Instalacja Lovato silnik gażnikowy (125p) zapalam na gazie w największe mrozy mimo słabego starego akumulatora w ten sposób że włączam gaz dopiero jak rozrusznik zacznie obracać wałem korbowym, a jak zgaśnie zimny silnik to również wyłączam gaz wyłącznikiem bo ponowne uruchomienie na włączonym jest niemożliwe dlatego że stosunek powietrze gaz to uniemożliwia, po kilku obrotach zimnego silnika na wyłączonym gazie on zapali na resztkach z parownika i wtedy dopiero włączam dopływ gazu do parownika, proste i skuteczne.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 40  
    Jest to układ kilku oporników w pudełku załączany przekażnikiem aby komputer w aucie widział sztucznie oporność cewek wtryskiwaczy które po przełączeniu na gaz mają być zamknięte.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam!
    Teraz ja będę gadał o swoim problemie:gdy jechałem moim volvo 460 lampka na przełączniku
    paliwo/gaz zaczęła mrugać,auto samo przestawiało się na gaz a z gazu na
    benzynę a potem silnik zamilkł.Gdy udało mi się go odpalić, kontrolka nie świeciła, silnik pracował na benzynie a gdy wcisnąłem
    przełącznik słychać było dziwne bzyczenie .Okazało się, że dochodzi ono z
    takiej czarnej skrzynki, położonej obok nóg tak mniej więcej za
    popielniczką. Może ktoś wie jak przywrócić samochód do normalnego stanu?
    Kontrolka obecnie świeci na czerwono-czyli benzyna ale czasami gaśnie i
    wtedy silnik pracuje na gazie.Sam decyduje kiedy co chce ssać. Gdy uda mi
    się wcisnąć tak, aby kontrolka świeciła na zielono, czyli gaz, auto gaśnie.
    Czy można to jakoś naprawić Lub kupić taki sterownik? Na sterowniku jest
    naklejka volvo-chyba firmowa instalacja.
    Dzięki z góry!!Pozdrawiam!
  • Poziom 19  
    witam

    mam astre 1 1,6 8v silnik sz 71 koni chyba z gazem z holandji z 95 roku

    orginalny lpg opla działa niby dobrze spalanie wzrosło ciut.......


    po wymianie filtra gazu po pszejechaniu w plprawie 20tys km pszestała reagować srubka wolnych obrotów


    parownik jest gigantyczny w stosunku do pl i jest ustawiony w popszek samco moge zrobic
  • Poziom 1  
    mama pytanie,samochód(golf 3 1,4l 92r) ma instalacje gazową,ostatnio wymienilem reduktor(bo tamten mial juz zle membrany-przylewal sie nie mial takiej mocy jak powinien) na zawoli do 100km,reduktor ma podwójna regulacje,zrobilem okolo 1000 km ,po czym pojechalem do gazownika i ustawiono mi gaz,o dziwo sam nie raz ustawialem i rezultat-samochód kiedys(jak tamten reduktor byl jeszcze dobry) palil mi w miescie 9l/100 a teraz pali 15l/100km,a w trasie nic sie prawie nie zmienilo(dokladnie 1 l róznicy)
    mam pytanie czemu tak duzo jara??przezcierz reduktor jest nowy,mixer jest taki jak powinien byc,samochód dobrze sie zgrzewa,a pali taksamo jak palil na zlym reduktorze,co jest lub co moze byc powodem??
  • Poziom 12  
    czesc
    MAm pytanie bo tez mam problem ze swoim golfem 3 1.6.gaz mam od 1,5 roku(INSTALACJA BRC) i do jakies 1 miesiaca wstecz sprawowal sie bardzo dobrze,nic mu nie dolegalo,auto bylo zwinne i szybkie ,bez problemu sie jezdzilo nawet i 150 km/h , a uwaga tak byl ustawiony ze palil 7-8 lna 100.Zawsze tankuje za 50zl i na tym robilem ok 340 km az braklo gazu.,

    niedawno cos sie mu spsulo bo pali duzo ,za duzo, za 50 zl ciezko zrobic 240 km to jest o 100km mniej?? dlaczego

    sparawdzalem filtry powietrza ma nowe swiece i kable moze 1000 km.
    pali czy zima czy lato od razu bez problemow,obroty ok nie skacza, na poziomie 900,nie gasnie anin nic

    objawy;
    dziura w pedale gazu,wyraznie trzeba mu cisnac by jechal do przodu,przy wyprzedaniu trzeba przelaczyc na paliwo bo nie da rady,stawiajac noge na gaz jest ok ciagnie,dadajemy coraz wiecej i wiecej i zaczyna slabnac tak jakby zwalnial,jak by go cos hamowalo,jak bym ciagnal cos z tylu.

    jezeli przycisne mu i zmienie bieg,wciskam sprzego i jeszcze przez chwilke trzyma mi obroty a po chwilce spada.

    fakty:

    zmiana ustawienia zaworu na przewodzie zasilajacum ghazem nic nie zmienia
    nie mial jeszcze wymienianego filterka gazu ani spuszczanej frakcji olejowej

    ps moj zaklad montujacy padl i nikt nie chce sie zajac tym autem a gwarancja moge se podetrzec d...

    pOMOZCIE O CO TU CHODZI???

    MOJ GG 7204762

    Dodano po 1 [minuty]:

    czesc
    MAm pytanie bo tez mam problem ze swoim golfem 3 1.6.gaz mam od 1,5 roku(INSTALACJA BRC) i do jakies 1 miesiaca wstecz sprawowal sie bardzo dobrze,nic mu nie dolegalo,auto bylo zwinne i szybkie ,bez problemu sie jezdzilo nawet i 150 km/h , a uwaga tak byl ustawiony ze palil 7-8 lna 100.Zawsze tankuje za 50zl i na tym robilem ok 340 km az braklo gazu.,

    niedawno cos sie mu spsulo bo pali duzo ,za duzo, za 50 zl ciezko zrobic 240 km to jest o 100km mniej?? dlaczego

    sparawdzalem filtry powietrza ma nowe swiece i kable moze 1000 km.
    pali czy zima czy lato od razu bez problemow,obroty ok nie skacza, na poziomie 900,nie gasnie anin nic

    objawy;
    dziura w pedale gazu,wyraznie trzeba mu cisnac by jechal do przodu,przy wyprzedaniu trzeba przelaczyc na paliwo bo nie da rady,stawiajac noge na gaz jest ok ciagnie,dadajemy coraz wiecej i wiecej i zaczyna slabnac tak jakby zwalnial,jak by go cos hamowalo,jak bym ciagnal cos z tylu.

    jezeli przycisne mu i zmienie bieg,wciskam sprzego i jeszcze przez chwilke trzyma mi obroty a po chwilce spada.

    fakty:

    zmiana ustawienia zaworu na przewodzie zasilajacum ghazem nic nie zmienia
    nie mial jeszcze wymienianego filterka gazu ani spuszczanej frakcji olejowej

    ps moj zaklad montujacy padl i nikt nie chce sie zajac tym autem a gwarancja moge se podetrzec d...

    pOMOZCIE O CO TU CHODZI???

    MOJ GG 7204762
  • Poziom 10  
    Mam taki problem. Jak jadę i zmieniam bieg na mniejszy to wyhamowuje mi samochód. Strzela gdzieś z przodu. Czuć gaz i zaczyna jechać normalnie. Dzieje się też tak z rana jak uruchamiam zimny silnik. Po przejściu na gaz (2000 obr/min) jak zaczynam ruszać samochód wyhamowuje i strzela gdzieś z przodu ( dławi się i nie ciągnie nawet kilka razy) a jak postoję nabierze trochę temperatury wszystko ustaje.
    Tylko przy przejściu na niższy bieg czasami znowu się powtarza. Bywa, że przez 100km nic się nie dzieje. I jeszcze jedno gaz tankuje w renomowanych stacjach. Przegląd silnika robiłem wymiana świec, oleju, filtra. Aha filtr gazu nie wymieniłem tylko przedmuchałem i chodził dobrze. Parownik odwodniłem. Płytki elektryczne sprawdzałem są czyste bez śniedzi. U żony w toyocie gasł wymienili jakąś płytkę i chodzi. U mnie chyba jest coś innego.

    Proszę o pomoc.
  • Poziom 35  
    Czy koledzy pisząc ze robili 340 km za 50zł biorą pod uwagę ze gaz kosztował mniej , ja kiedyś robiłem za 50 zl 250km a teraz ... Gaz jest dość kapryśną instalacja i objawem jego niewłaściwej regulacji może być spalanie i reakcje auta , Nikt nie bierze pod uwagę ,że nic nie jest wieczne i 200 000 km na gazie czy benzynie to też różne zużycie silnika . nie wspomnę już ze auta typu golf 3 i inne tej generacji nie były projektowane do instalacji zasilanych gazem , wpływa to znacząco na ich trwałość ...
  • Poziom 11  
    myślę że albo masz nieszczelność w kolektorze ssącym tzn .spada przewód ,grzybek nie domyka, popękany przewód gumowy ,podwinięta gumka ,lub też możesz mieć ii to jest bardziej prawdopodobne uszkodzony przepływomierz na skutek strzału gazu.
  • Poziom 2  
    Witam mam Opla astre kombi z silnikiem 1,4 i moj problem polega na tym ze zatankowalem w niego 20 litrow gazu a zrobilem na tym 150 km z czego ok 90 km po miescie a 60 km po za miastem moze mi ktos powiedziec dlaczego on tyle pali bo to tak okolo 13 litrow wychodzi troche duzo.