Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

diora elizabeth hi fi - kilka pytań

02 Lut 2006 12:52 2613 7
  • Poziom 10  
    witam
    mam kilka pytań odnośnie diory elizabeth hi fi, a dokładnie modelu DSH-101 13801

    1. gdy ruszam którykolwiek z potencjometrów w głośnikach strasznie trzeszczy - czy należy je wymienić czy da się jakoś te uratować? jeśli wymienić to na jakie?

    2. jak nazywa się gniazdo do którego podłącza się mikrofon, gdyż chciałbym sobie sprawić przejściówkę z niego na zwykłego jacka?

    3. czy może się ktoś orientuje jakie diody były użyte do podświetlenia, gdyż jedna nie świeci, a przydałoby się ją wymienić

    4. jaka jest impedancja dsh 101, gdyż nie mam napisane na niej z tyłu nic, a podłączyłem głośniki 8 ohm? czy coś się może stać głośnikom lub wzmacniaczowi, jeśli jest inna impedancja??

    z góry dzięki za odpowiedź
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Witam
    1. Jak trzeszczą to wymień, trochę roboty przy rozkręcaniu.
    2. Podświetlenie było na żarówkach 6,3V
    3. Oryginalne kolumny do Elizabeth były 4 ohm
    4. Z mikrofonem może być kłopot bo nie ma przedwzm. miktofonowego, próbuj na wejściu gramofonowym ( ale tam jest korekcja).
    Marek WS503

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zgadza się MBB, diody wskażnikowe były SLP24 FD-1. Potencjometry podwójne 50k (47k).
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    elizabeth "zwykła" miała 8Ohm rezystancji glosnikow a elizabeth hi fi miała 4Ohm dioda -wskaznik "stereo" SLP-20 a pod skala zarówki6,3V potencjometry sa trudne do kupienia ale przesmaruj je takim szprajem do mycia potencjometrow powinny przestac trzeszczec jeszcze Ci zostanie przestrojenie głowicy UKF ze starego na nowe pasmo
  • Poziom 10  
    dzięki,
    to będę się musiał pobawić z tymi potencjometrami i podświetleniem, jak już wiem co i jak :)

    czyli jeśli ta moja elizabeth Hi Fi ma 4 ohm na wyjściu to mogę z tymi głośnikami 8 ohm zostawić? bo narazie jest ok, ale czy będzie tak dalej - bo niby powinno się nic nie stać?
  • Pomocny post

    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak możesz, nic się nie popsuje :P
  • Poziom 32  
    tak mozesz ale bedziesz miał połowe mocy akustycznej gdyz na 8 omach wydzieli Ci sie o polowe mniej niz na 4 omach.Fajne radio kiedys dawno dawno teeeemu (zaczyna sie jak ciekawa bajka albo basń0 mialem taka Hi Fi STK -015 końcowki mi strasznie szumiały (pierwszy tranzystor w struktórze hybrydy) i sam wykonałem wzmacniacz 2razy 20W na 2n3055 super chodzł no moc juz była ograniczona poprzez trafo sieciowe ma ok 90W a szkoda ładnie grało.Jak bedziesz smarowac przełaczniki "isosstat " te od zmiany zakresów fal to powciskaj je kilkakrotnie (tym samym szprajem co potencjometry ) nie bedzie Ci trzeszczec przy zmianie zakresów to samo dotyczy potencjometrów "pamieci" hi hi stacjina UKF
  • Użytkownik usunął konto