Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie silnika indukcyjnego 3-fazowego z hamulcem.

02 Lut 2006 22:39 7431 3
  • Poziom 12  
    Witam,
    mam problem z podłączeniem silnika od giętarki ponieważ stary silnik się spalił udało mi się dostać nie używany silnik produkcji polskiej z hamulcem tak mi polecono. Problem w tym że po otwarciu puszki przyłączeniowej nowy silnik nie ma żadnych oznaczeń uzwojeń typu U,V,W widoczne są natomiast 3 pary zacisków każda zwarta mostkiem i dodatkowe 3 zaciski znaczni cieńszy przewód jak się domyślam to jest hamulec. Czy ktoś może mi pomóc i wyjaśnić jak to połączyć z przewodami wychodzącymi z maszyny U,V,W tak żeby niczego nie uszkodzić. Dodam że w starym silniku nie było problemu ponieważ zaciski były oznaczone a pozatym były tylko 3.
  • Poziom 23  
    Witam

    Jeśli każdą z trzech par zacisków masz osobno zmostkowaną, to silnik jest aktualnie połączony w trójkąt. Napięcie trójfazowe podłączasz do tych zmostkowanych osobno par zacisków. Na tabliczce znamionowej powinny być wszystkie parametry silnika dla pracy w układzie trójkąt. Powinny być na niej także parametry dla układu połączeń w gwiazdę. Aby przełączyć silnik w gwiazdę, musisz połączyć mostkami te trzy pary zacisków z jednej strony. Z drugiej strony podłączasz napięcie trójfazowe.
    Druga sprawa - hamulec. Zobacz na tabliczce znamionowej jakie parametry ma hamulec. I jakie jest napięcie zasilające jego cewki. Możliwe że będzie to 170V prądu stałego. Wtedy zasilasz go, przez prostownik jednopołówkowy, napięciem międzyfazowym zasilającym silnik.
    Opisałem Ci najczęściej spotykane silniki niewielkiej mocy. Ale przydało by się żebyś podał nieco więcej informacji o tym silniku z tabliczki znamionowej. Opisz konstrukcję hamulca. Wtedy będzie można powiedzieć coś więcej.
  • Poziom 12  
    Witam
    Wszystko co napisał przedmówca to prawda,ale aby rada była konkretna musisz podać dane z tabliczki znamionowej.
    Nawet jeśli końcówki nie są oznaczone{sprawdź dokładnie tabliczkę przyłączeniową}to nic się nie dzieje bo przy pomyłce silnik ruszy w przeciwnym kierunku{oczywiście aby nie uszkodzić maszyny nie sprzęgaj silnika z zespołem napędowym}
    Chcąc zmienić kierunek wirowania zamień dwie dowolne fazy na zasilaniu{tabliczka zaciskowa silnika}
    PS podaj dane silnika
  • Poziom 15  
    Sprawa z podłaczeniem zasilanaia silnika wyjaśniona został w postach powyżej. Teraz hamulec. Sprawdź omomierzem rezystancję pomiedzy wyprowadzeniami uzwojeń hamulca. Jeśli są takie same to najprawdopodobniej jest to hamulec trójfazowy. Bez problemu możesz podpiąć te wyprowadzenia pod zaciski zasilające silnik.
    Polscy producenci stosują hamulce na różne napięcia zasilające od 24VDC zaczynając.