Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Rover - Polonez Rover]Podmiana komputerów, pinologia

04 Feb 2006 07:08 5716 10
  • Level 21  
    witam
    szukam opisu pinologi kompa od poloneza z silnikiem 1,4 16V
    lub wiadomości o tym co różni go od kompa do sam. Rover 214

    Rover 214 MKC 104021
    polonez MKC 101610
    MKC 103610

    podstawiałem dwa komputery od poloneza - i żaden nie odzywa się
    powgrywane wsady z orginalnego kompa od Rovera [immo] i nadal nic
    nie ma iskry nie ma wtrysku tak jak z walniętym czujnikiem położenia wału , a na oryginalnym kompie jest wtrysk i jest iskara tylko przesunięta o ładnych kilka stopni [dolne położenie tłoka ]

    czy robił ktoś taką podmianę
    czy to ma prawo działać
    jaka jest różnica w tych kompach. [ inna pinologia ?, nigdzie nie ma schematu, do wynalazków są a do POLSKIEGO auta nie ma] :D:D:D:D


    poz.PIOTR
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • User removed account  
  • Level 21  
    elektrit wrote:
    W tym sterowniku nie ma immo,schemat ten sam co rover 111 lub 214

    tzn. w którym, tym od rovera czy w tych od poldka nie ma immo?




    schemat rovera 214 mam -jeśli jest to samo w polonezie to czemu nie gada????


    poz.PIOTR
  • Level 21  
    z braku wiedzy :cry::D:cry::D [nikt nie wie]




    temat zamykam
  • Level 16  
    ja tez przekladalem kompa tak z ciekawosci do ojca rovera ze swojego 125p (silnik poldorover)
    i niestety rover 214 Si nawet sie nie odedzwal
    podobnie zreszta jak rover 214 Si na kompie od poldorovera

    w roverowych kompach jest niby immo tak przynajmniej widac na schematach, w poldkach tego chyba nie ma i dlatego problem
  • Level 21  
    wyjaśniam
    komputer od poloneza nie działa w Rover-ku
    i odwrotnie też nie działa
    chociaż złącza są te same to mają inną pinologię
  • Level 16  
    Witam

    zdecydowalem sie odswierzyc temat poniewaz dowiedzialem sie jednej rzeczy
    to nie w pinach jest problem
    zeby rover pracowal na kompie poldoroverowym i na odwrot to wraz z kompem z danego samochodu trzeba przelozyc kolo zamachowe
  • Level 22  
    Sprzęgło i koło zamachowe jest to samo
  • Level 16  
    kolego moze szerzej opiszesz
    i nie wprowadzaj ludzi w błąd

    znam co najmniej dwa przypadki przelozenia silnika z poldorovera do rovera i niestety silniki nie odpalaly, trzeba bylo jeszcze zalozyc kolo zamachowe z wyjetego silnika z rovera

    piszac ze sprzegla sa takie same, tez musisz dopisac o ktory rocznik auta chodzi ,
    bo sprzeglo w roverach tak zwanych okraglych od 97 roku ma 200 mm wiec jest inne
    w starszych modelach "kanciak" 89-95, bylo faktycznie takie samo jak w poldoroverze 190 mm, niestety zamach jest inny
    ale oczywiscie nie w sensie wygladu, czy pasowania czesci, najprawdopodobniej w troche innym momencie jest impuls z czujnika polozenia walu, w oparciu o wyciecia w kole zamachowym
  • Level 21  
    Popieram kolegę wyżej trzeba zmienić koło jest inne nacięcie (dodatkowe) w komputerach tych mniejszych. Poza tym jest też immo tylko ze sterowane z centarla.
    Piny są takie same. Problem leży jeszcze w sterowaniu wentylatorami i czasami jest problem z wolnymi obrotami. Przerabiałem kilka takich.
    Pozdrawiam
  • Level 2  
    Z tego co sie orientuje to w kolach zamachowych w roverkach sa cztery wyciecia. Dwa dla immo i dwa dla sterowania zaplonem. W poldkowych kolach z racji ze nie ma immo prawdopodobnie sa dwa.
    Dodatkowo w nowszych komputerach, a na pewno MEMS 1.9 (z X na obudowie) wykorzystane sa tylko dwa piny do sterowania wtryskiwaczami, a nie cztery jak to ma miejsce w 101610 czy 103610.