Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Schemat instalacji ursus C-360

tuningmajster 08 Jul 2008 20:26 455531 106
Wago
  • #61
    danielo1111
    Level 2  
    Ma ktoś budowę kolumny kierowniczej z c-360??
    Jeśli tak to prosiłbym o jakieś schematy lub fotki
  • Wago
  • #62
    jakole
    Level 1  
    [quote="krzysiu_WKP"]witam poszukuję instalacji elektrycznej do ursusa c-360 3p

    Szczyt lenistwa! Schemat jest na poprzedniej stronie, ale widać i to dl niektórych jest za dużo i przeciąża ich intelektualnie! Totalne lamerstwo! To może na pobudzenie myślenia od razu ostrzeżenie!
    ja tez poszukuje tego schematu moze mi ktoś go wysłac na jakole1(malpa)wp.pl i prosze nie pisac ze jest na poprzedniej stronie bo tam go nie ma. Ale tak to jest jak ktos sie nie zna
  • #63
    LukasX
    Level 12  
    Dokładnie ja też szukam schematu do 3P ale na pierwszej stronie jest schemat do 360 a to nie to samo , inne są podłączenia do alternatora i do prądnicy.
  • #64
    debowiec
    Level 11  
    Mam problem z ładownie mojej 60. Ostatnio zakupiłem alternator a do niego regulator i założyłem to. Sprzedający powiedział, że jest to 6 diodowy alternator (rzekomo od poldka) o więc zakupiłem odpowiedni regulator (sklep).
    Po podłączeniu okazuje się, że niby ładuje, tzn. na początku jest ok. 12,7 i rośnie ale po jakimś czasie miernik (elektroniczny) wskazuje skoki napięcia. Ostatni pomiar wskazał doładowanie do 13,9V a następnie oscylacje napięcia w granicach 13,75 - 13,92V.

    Może ktoś mi powiedzieć co jest nie tak?? Jest możliwość, że jest to alternator 9 diodowy?
  • Wago
  • #65
    viper555
    Level 39  
    Po pierwsze w polonezie były 9-co diodowe , po drugie zdarzało się że te regulatory elektroniczne podczas regulacji miały duże skoki napięcia i to regulator wadliwy.P
  • #66
    debowiec
    Level 11  
    Czyli raczej odpada fakt użycia złego regulatora lecz wadliwego??
  • #67
    viper555
    Level 39  
    Wymień na inny i 9-cio diodowy.P
  • #68
    @@Kamil@@
    Level 16  
    sam alternator 6 diodowy nie jest zły.....tylko regulator ...proponuje skombinować sobie zwykły regulator na elektromagnes i ma chodzić a do kontrolki musi być jeszcze przekaźnik który ją odłączy gdy jest ładowanie....
  • #69
    debowiec
    Level 11  
    Dopiero niedawno znalazłem info na forum, że można odczytać model alternatora na przednim deklu - mam A124N 14V 44A, a więc jednak jest to 9 diodowy.

    Dzięki za udzielone odpowiedzi
  • #70
    piter1405
    Level 2  
    pilnie poszukuje schematu instalacji elektrycznej do URSUSA C-360 3P. jak ktoś ma to prosze o przesłanie na e-mail szymanskipiter(malpa)interia.pl
  • #71
    @@Kamil@@
    Level 16  
    Czy wy byliście kiedyś w szkole ?? czy nie ?? bo widzę że czytać sie nie umie :!:
  • #72
    Sobus007
    Level 11  
    podlonczylem nowa instalacje i wszystko smiga jak nalezy lecz jest maly problem. mianowicie po zapaleniu halogenów płonie bezpiecznik niech ktos mi powie jak podlonczyc przekaznik by nie grzala sie instalacja i nie przepalał sie bezpiecznik...
  • #73
    @@Kamil@@
    Level 16  
    A gdzie ty te masz halogeny ?? znaczy pod jaki bezpiecznik podłączasz ?? a może chodzi o reflektory ?
  • #74
    Sobus007
    Level 11  
    no.mam.te.halogeny.i.to.4/2.z.przodu.i.2.z.tylu.i.podlaczylem.je.pod.bezpiecznik.swiatel.drogowych.wszystkie.i.po.zapaleniu.przepalal.sie.a.teraz.je.rozdzielilem.2.zostaly.tu.gdzie.byly.a.2.dalem.na.bezpiecznik.od.wycieraczki.i.teraz.jest.lepiej.bo.nie.plonie.bezpiecznik.ale.i.tak.nalezalo.by.chyba.podlaczyc.przekaznik.tylko.jak.?instalacje.podlaczylem.wedlug.schematu.a.do.przekaznikow.nie.mam.bo.rzadko.kto.stosuje.w.60.halogeny.

    Dodano po 12 [minuty]:

    no.nie.chodzi.o.reflektory.tylko.o.halogeny.sa4.2.z.przodu.i.2.z.tylu.podlaczylem.je.wszystkie.pod/bezpiecznik.swiatel.drogowych.ale.plonal.wic.je.rozdzielilem.2.zostaly.tam.gdzie.byly.2.pozostale.zas.podpialem.do.bezpiecznika.wycieraczki.jest.o.niebo.lwpiej.juz.nie.plonie.ale.chyba.nalerzaloby.zamontowac.przekaznik.tylko.nie.wiem.jak.?bo.instalacjie.podlaczylem.wedlug.schematu.a.do.przekaznikow.nie.moge.znalesc.bo.rzadko.sa.stosowane.w.60-tce.halogeny.
  • #75
    markiewiczek
    Level 10  
    witam poszukuje schemat do ursus c 330
  • #76
    ha55555
    Level 1  
    jak sprawdzić czy regulator jest dobry
  • #77
    EDZIU_ZZ
    Level 1  
    kupilem nowa instalacje i kable sa w otulinach jak je porozmieszczac?. jedna otulina jest czerwona. sccemat mam
  • #78
    viper555
    Level 39  
    Nie wiem czego oczekujesz przecież widzisz jak instalacja jest zrobiona.
    Składa się z dwóch wiązek tylnych, jednej wiązki gniazdka , wiązki świateł reflektorów rozrusznika i prądnicy sygnału i czujników i instalacji pod licznikami.P
  • #79
    Sobus007
    Level 11  
    witam .Ja tak sie zapytam troche z dala od tematu ale moze akurat ktos bedzie wiedzial cos na ten temat .mianowicie chodzi tu o bizona ZO56 problem jest z kierowaniem strasznie ciezko sie kieruje .pompa nowa orbitrol tez uszczelniacze na silowniku wymienione i nadal ciezko dlaczego???
  • #80
    @@Kamil@@
    Level 16  
    proponuje podnieść tył i koła w górę i w tedy zobaczyć jak chodzi...
  • #81
    Sobus007
    Level 11  
    te kola podnioslem do gory i jest troche lzej ale nadal cierzko odpialem silownik i jedno kolo lata luzniutko a jedno mam problem rekami obrucic to chyba bedzie ta przyczyna postaram sie to usunac i wtedy zobaczymy efekt:D
  • #82
    Apollo1311
    Level 2  
    powodem ciężkiego skrętu jest za małe ciśnienie oleju w układzie hydraulicznym dzielnik przepływu oleju.
    Mogą być taż zapieczone zwrotnice
  • #83
    @@Kamil@@
    Level 16  
    Wiecie jak by nie było to zwrotnice od czasu do czasu w sezonie się smaruje a nie tylko siada i jeździ..... :)
  • #84
    Sobus007
    Level 11  
    o tym ze sie smaruje to wiem tylko ze ten co kupilem od niego ten sprzet to chyba nie wiedzial . a o jakim dzielniku mowicie .
  • #85
    hrystt
    Level 1  
    Powiedzcie mi - na schemacie przerywacz kierunkowskazów ma 2 wejścia, a ten zakupiony w sklepie - niby do c-360 ma 3 wejścia - jak to podłączyć żeby kierunki zaczęły działać ??

    Czy trzeba inny przerywaczi jaki?
    Czy może coś trzeba w instalacji dorobić?
  • #86
    @@Kamil@@
    Level 16  
    Podłączasz normalnie czyli wykorzystujesz tylko dwa wtyki jeden plus a drugi L albo P i cała filozofia
  • #87
    barteqqq
    Level 21  
    witam mam duzy problem kupiłem instalacje do 360 założyłem ją i nie mam długich swiateł co to może być przyczyną. Napewno nie stacyjka bo mam 3 nowe i na każdej jest to samo
  • #88
    leinadzs
    Level 27  
    barteqqq wrote:
    witam mam duzy problem kupiłem instalacje do 360 założyłem ją i nie mam długich swiateł co to może być przyczyną. Napewno nie stacyjka bo mam 3 nowe i na każdej jest to samo


    Widocznie cos zrobiłes nie tak. A podłączałeś wg. schematu?
  • #89
    maniekbd
    Level 1  
    Witam

    Podłączyłem wg schematu instalacje w c-360. Brakowało tam kontrolki od kierunkowskazów w zegarze i zostawiłem niepodłączone kabelki. Po sprawdzeniu włąsnie tylko kierunki nie działają. Podłączyłem przerywacz że od bezpieczników idzie do przerywacza na + a z przerywacza na przełącznik z L albo P. Czy kierunki działają tylko z kontrolką?
  • #90
    barteqqq
    Level 21  
    nie wiem jak tm jest dokładnie ale może być tak że poprzez kontrolkę układ się zamyka i w tym samym czasie gdy kontrolka się zaświeci świecą też kierunki. Jeżeli nie zależy Ci na kontrolce to spróbuj zewrzeć te kabelki (powinno Ci zostać 2 przewody- jeden na + a drugi do masy) i powinno działać. Albo po prosty weź żarówkę taką jaka tam powinna być i jeżeli nie masz oprawki przylutuj te przewody do niej i możesz ją obsadzić na jakimś kleju żeby nie latała pod deską.
    POZDRO

    myślę że się na coś przydałem ;):D