Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik komutatorowy Sterowanie POMOCY

04 Lut 2006 14:28 2079 3
  • Poziom 12  
    Witam mam taki problem poszukuję jakiegoś w miare prostego układu (schematu) do sterowania obrotami silnika komutatorowego prawo lewo + wirówka (silnik posiada prądniczkę tacho = dwa wejścia szczotka,dwa stojan ). Jest to silnik prądu zmiennego od pralki ! proszę o POMOC :|
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 32  
    co to znaczy prawo lewo wirówka
    może chodzi o zmianę kierunku obrotów iregulację
    prędkości
    silnik komutatorowy nie ma osobnych uzwojeń
    praca i wirówka
    czy to ma być regulacja prędkości bez sprzężenia
    zwrotnego/prędkość regulujemy ręcznie w zależności
    od obciążenia /,czy musi automatycznie utrzymywać prędkość zadaną niezależnie od obciążenia

    czy silnik ma magnesy/stojan/
    proszę określić ile rzeczywiście jest wyprowadzeń
    z silnika/niejasny opis/
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Więc tak silnik musi utrzymywac zadane obroty niezależnie od obciążenia ! Poprostu chcę zrobic moduł sterujący silnikiem do pralki !
    Obroty w prawo, obroty w lewo oraz płynne wejście na wirówkę to znaczy aby silnik obracał prawo lewo i wchodził na duże obroty (czyli wirówkę) stopniowo tak aby pranie równomiernie się rozłożyło ! Może ktoś ma coś na ukł. TDA 1085

    Dodano po 4 [minuty]:

    Silnik posiada 6 wyprowadzeń:
    1.Szczotka
    2.Szczotka
    3.Stojan
    4.Stojan
    5.Prądniczka (tacho) + magnes na silniku
    6.Prądniczka (tacho) + magnes na silniku
  • Admin grupy Projektowanie
    Wspomniany scalak zapewni łatwe sterowanie fazowe silnikiem i współprace z prądnicą.

    Kierunek obrotów można zmieniać przekaźnikiem, trzeba tylko uważać aby nie zmienić kierunku obrotów np. podczas wirowania.

    Można zrobic zabezpieczenie pozwalające na przełączenie tylko gdy tacho nie daje impulsów.