Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez -kontrolka oleju

04 Lut 2006 22:59 3386 15
  • Poziom 18  
    mam dziwny problem poniewaz jak spadaj mi obrot silnika do 900 to zapla mi sie kontrolka oleju czym to moze bys spowodowane?
  • Poziom 14  
    najpierw sprawdź stan oleju,potem najprościej jeśli nie masz manometru wymień czujnik ,może będzie git.W starych poldkach był jeszcze wskaźnik ciśnienia oleju.
  • Poziom 12  
    Sprawdz ile masz oleju,byc może mało i zapowietrza układ, musisz napisać czy na zimnym czy na gorącym silniku i czy kontrolka zapala sie np przy hamowaniu,zakrętach
  • Poziom 18  
    raczej jak sie rozgrzeje poziom mam ok a mozliwe ze olej powinienem wymienic na zakretach tez ok
  • Poziom 14  
    to zależy ile na nim przejechałeś ,ja bym sprawdził ciśnienie oleju ,możliwe że już masz padnięty silnik.
  • Poziom 18  
    ale silnik sile ma normalna
  • Poziom 14  
    nie chodzi mi o ciśnienie sprężania tylko oleju ,luz na panewkach.
  • Poziom 18  
    a jezeli bede jezdzil to moge jeszcze zaszkodzic a moze podkrecic obroty na 110 wtedy kontrolka gasnie
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    jeśli cie razi to możesz ,a dla silnika to i tak nie pomoże ,kup sobie nowy czujnik jest tani może tylko on padł.
  • Poziom 17  
    masz duży przebieg i luzy w układzie smarowania możesz zagęścić olej doktorem ale to na doraźnie pomogła by napewno wymiana pompy oleju
  • Poziom 18  
    jak sie zabrac za ta pompe spuscic olej odkrecic miszke jakich kluczy potrzebuje poradze sobie bez specjalistycznych narzedzi?
  • Poziom 23  
    najlepiej wymontowac silnik z karoseri niepotrzeba specjalnych narzedzi inaczej miski nie zdejmiesz
  • Poziom 12  
    Jest kilka przyczyn. Prawdopodobnie silnik ma już spory przebieg. Luz na panewkach jest już pewnie duży i pompa nie daje przez to odpowiedzniego ciśnienia. CO do pompy to też może być ale to raczej nie jest główną przyczyną, chyba że ktoś nie zmieniał oleju na czas. Spawdź też zawór ciśnieniowy. Jest on zamocowany w pompie olejowej. To jest taka sporra śruba jak ją wykręcisz to tam jest sprężyna a pod nią tłoczek.Ten tłoczek powinien przesówać sie luźno ale nie powinien mieć luzów na boki. Może być wyrobione gniazdo wtedy włóż międz sprężyne a tłoczek jakąś podkładke żeby go bardziej docisnąć.Panewki też łatwo sprawdzić. Odkreć miske olejową i jedną z panewek(i tak samo ją przykreć nie odwracaj!!!) jeśli bedą żółte, ciemne ślady na panewkach to znaczy żę czeka Ciebie remont silnika.Jak masz jeszcze jakies pytania to pisz na maila.Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    mam takie pytanie czy moge pojezdzic z tym jeszcze troszke chociaz abys cieplej troszke sie zrobilo...moze narazie wymienie olej
  • Poziom 27  
    Możesz ale im większe luzy tym dużo szybsze zużycie silnika. Raczej nie powinieneś
  • Poziom 12  
    Może i nic się nie stanie, ale jak się olej dobrze rozgrzeje możesz zatrzeć silnik. I nie lej doktorów do silnika tak jak Ci radził ktoś wyżej. Zmasakrujesz tym silnik.Powodzenia