Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy jest sposób na podłączenie radia w samochodzie......

WojRz 07 Lut 2006 00:03 9892 9
  • #1 07 Lut 2006 00:03
    WojRz
    Poziom 13  

    Czy jest sposób na podłączenie radia w samochodzie tak aby przy włączeniu rozrusznika radio się nie wyłączało. Silnik Diesla wymaga aby właczyć rozrusznik od kilku do kilkunastu sekund od włączenia zasilania ( aż zgaśnie kontrolka nagrzewania się świec żarowych) W tym czasie jeżeli radio włącza się poprzez stacyjkę, zaczyna pracować. Po czym przez włączenie rozrusznika "gaśnie" aby po chwili znowu zacząć grać. To wkurza. Czy ktoś rozwiązał ten problem. Oczywiście można włączać radio ręcznie po uruchomieniu silnika i po problemie. Ale temat jest interesujący.

  • #2 07 Lut 2006 00:09
    crsevolution
    Poziom 16  

    Według mnie to albo należy zamontować grubsze kable zasilające do radia - a jeśli nie pomoże to kondensator - taki sam jak się dokupuje do instalacji ze wzmacniaczem, ewentualnie drugi akumulator pod siedzeniem :)

  • #3 07 Lut 2006 00:16
    olecki
    Poziom 27  

    mozna zobic..ale podaj typ radia i auta...dla sprecyowania odpowiedzi...choc owe zachowanie radia to rodzaj zabespieczenia...ale to wyjasnia moi nastęcy...

  • #4 07 Lut 2006 00:19
    WojRz
    Poziom 13  

    Radio Philips RC 578 RDS DQR. Samochód Renault Megane 1.9 DT.

  • #5 07 Lut 2006 00:24
    olecki
    Poziom 27  

    moja dobra rada....z philipsem kąbinacje aby sluchac przy paleniu= problemy z kaszana w pamieci....to troszke slaba strona owej firmy..

  • #6 07 Lut 2006 00:29
    WojRz
    Poziom 13  

    Pamięć to radio ma bdb. Wymontowane z auta pamięta ustawienia po 2 miesiącach.Czy dłużej nie sprawdzałem. Natomiast każde radio tak się zachowuje - nie tylko Philips.

  • #7 07 Lut 2006 00:39
    olecki
    Poziom 27  

    zgadza sie...tu masz racje...tylko ze na philipsie to czasem wywiera usterkowe zachowanie.....z kuracją serwisową...na rozsypke w pamieci...

  • #8 07 Lut 2006 03:06
    SlaweK
    Poziom 43  

    Dwie nieco sprzeczne przyczyny tutaj są. Jedna to taka czy auto specjalnie odłącza plus zasilania radia by to się wyłączyło bo tak niektóre auta robią by odciążyć akumulator na czas dużego poboru prądu by więcej poszło prądu na grzanie świec i kręcenie rozrusznikiem a przy okazji chroni radio przed za niskim napięcie które spada na akumulatorze dość mocno a jak jest słaby to nawet do kilku woltów bo jest to niezdrowe dla radia.

    Radio jest przeznaczone do pracy przy napięciu umownym 12V a dokładnie to jest 13,8-14,6V z tolerancją około 10%. Inne napięcia, nawet te niższe szkodzą radiu. Więc jesli auto w tym czasie odłącza jeden plus zasilający to jest to jak najbardziej dobre zachowanie radia !

    Druga przyczyna to właśnie spadki napięć przy pobieraniu dużego prądu. Łatwo zmierzyć napięcie na akumulatorze w czasie grzania świec a potem w czasie kręcenia rozrusznikiem, jesli spadnie ono poniżej 11V to radio ma prawo się wyłączyć i jesli się samo z tego powodu wyłącza to jest to bardzo niezdrowe dla radia. Jedno radia (np Clarion) wyłączy się przy 11,5V , inne przy 10,5V a jeszcze inne dopiero przy 9V, a np SAFARI nie wyłączy się wcale bo nie ma takiej możliwości ;)
    To wszystko bardzo łatwo sprawdzić prostym miernikiem lub nawet żaróweczkę przy odrobinie wysiłku umysłowego.

    Czy wystarczająco jasno to opisałem ?

    SławeK

  • #9 07 Lut 2006 08:46
    rafal870301
    Poziom 12  

    Sławek ma tu bardzo duzo racji. MIałem dwa radia w poldku 1.6gli najpierw gelharda ale typu z głowy nie pamietam to radyjko nigdy mi sie nie wyłaczało nawet w zime przy paleni auta. Nastepnie miałem jakies radyjko hondy model amerykanski tyle pamietam ono za kazdym uruchamianiem silnika sie wyłączało domyslałem sie ze to własnie przez spadek napiecia wywołany przez rozrusznik.zastanawiałem sie nad drugim akumlatorem pod siedzeniem, na pewno by rozwiazał problem mogłby to byc np taki aku jak do mz 150 o ile dobrze pamietam to 6Ah w cenie 40-45 zł. przemyslec jakis ukałd ładowania do niego z aalternatora poprzez diody prostownicze zeby rozrusznik nie pobierał z tego malego aku produ i by wszystko ładnie smigało.:D


    pozdrawiam

  • #10 07 Lut 2006 20:22
    WojRz
    Poziom 13  

    Że napięcie się obniża podczas rozruchu to normalne. Natomiast, że auto może w momencie rozruchu wyłączać napięcie tego nie wiedziałem.Sprawdzę to i dam znać.

    Dodano po 5 [godziny] 42 [minuty]:

    No więc wszystko wiem. Tzn. znam mechanizm zachowania się radia. Otóż napiecie przed przekręceniem kluczyka +13,6v jest na pamięci. Po przekręceniu kluczyka ale bez zapalenia samochodu pojawia się +13,2v na głownym zasilaniu. W momencie rozruchu: po ruszeniu kluczykiem celem zapalenia auta napięcie spada do 0v aż do zapalenia silnika gdzie powraca napięcie i utrzymuje się na poziomie 12,6v. Natomiast w momencie gdy pracuje rozrusznik napiecie na drugiej końcówce "+" (pamięć) spada do 10,4 - 11,0 tak by po zapaleniu silnika ustabilizować się na podobnym poziomie jak druga końcówka "+" (12,6v) ( wszystkie napiecia mierzone bez włączania jakichkolwiek odbiorników pradu w aucie). Czyli nie mozna nic zrobić, jeżeli chce się aby radio zostało właczone i wyłączone przez kluczyk.
    Pozdrawiam

    Dodano po 5 [godziny] 45 [minuty]:

    Oczywiście problemy bedą tylko przy silnikach D gdyż benzynowe zapala sie od razu i radi właczy się juz po uruchomieniu silnika

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo