Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie światłami na skrzyżowaniu

07 Lut 2006 00:59 5697 13
  • Poziom 10  
    Witam, mam za zadanie napisać w Step7 taki programik i miałbym wielką prośbe o udostępnienie jeśli to możliwe dowolnego programu jeśli ktoś posiada wlasnie z tym skrzyżowaniem, bo mi coś nie idzie, chciałbym zobaczyć jakieś gotowe rozwiązanie może wtedy zajarze :D Z góry dziekuje.
  • SterControl
  • Poziom 13  
    wezyr_ napisał:
    Witam, mam za zadanie napisać w Step7 taki programik i miałbym wielką prośbe o udostępnienie jeśli to możliwe dowolnego programu jeśli ktoś posiada wlasnie z tym skrzyżowaniem, bo mi coś nie idzie, chciałbym zobaczyć jakieś gotowe rozwiązanie może wtedy zajarze :D Z góry dziekuje.


    Przecież taki temat ze światłami jest w przykładach Step7 - zwie się Zebra. Wystarczy tylko go przeglądnać i można już dowolnie go rozbudowywać - do całej krzyżówki z pasami dla pieszych że o zielonej strzałce dla kierowców nie wspomnę...

    Trochę wytrwałości i napewno sobie poradzisz!
  • Poziom 10  
    mam wersje s7 K5.3.0.2 i nigdzie tego przykładowego projektu nie widze, może dokładnie powiedzieć gdzie sie znajduje ??
  • Poziom 12  
    mam prosbe wyslij mi ten program step7 na pocztę
    roma-polonia(malpa)op.pl a potem ja sam sprawdze i poszukam ten "zebra"
  • Poziom 10  
    człowieku to jest cała płyta 700 MB pakiet z wysłaniem na poczte to raczej nie jest dobry pomysł ;)
  • SterControl
  • Poziom 13  
    wezyr_ napisał:
    mam wersje s7 K5.3.0.2 i nigdzie tego przykładowego projektu nie widze, może dokładnie powiedzieć gdzie sie znajduje ??


    Tutaj masz screna ze STEP 7 (wersja 5.3)
    Jeżeli to Ci nie pomoże, to postaram się zamieścić ten programik
  • Poziom 10  
    mam taka prosbe bo dopiero co zaczynam przedzierac sie przez ten gąszcz Simatic'a i nie rozumiem tego przykladu ze skrzyzowaniem przykladowym w tym programie a na zajeciach musze zrobic jeszcze bardziej skomplikowane :( moze mi ktos naswietlic i objasnic na chwile obecna ten przyklad z programu?? bede mega wdzieczny


    pozdr
  • Specjalista Automatyk
    Cytat:
    nie rozumiem tego przykladu ze skrzyzowaniem

    nie jest to przykład ze skrzyżowaniem ulic tylko przykład przejścia dla pieszych przez ulicę ze światłami (jedna droga i zebra ).
    Kiedyś programowałem skrzyżowanie świetlne w ramach jednego kursu.
    Zrobiłem to w ten sposób, że podzieliłem przebieg na fazy czasowe (faza pulsującego żółtego, faza czerwono-żółta dla głównej ulicy, faza zielona dla gł. itd).
    Zaprogramowałem łańcuch (Schrittkette), który uruchamiał poszczególne bloki czasowe. Na końcu, każdej żarówce przyporządkowałem jeden bit.Wyszło mi około 16bitów (word). Kiedy jedna faza czasowa była aktywna transferowałem odpowiednią kombinację bitową na wyjście .
    W przypadku LOGO trzeba bezpośrednio przyporządkować stan Txx wyjściom
  • Poziom 12  
    Nie rozumiem po co ludzie prowadzący zajęcia każą programować na PLC skrzyżowania ... do tego są dedykowane sterowniki :) . Daliby wam jakąś maszynę do zaprogramowania albo linię produkcyjną .
  • Poziom 27  
    Lepiej skrzyżowanie niż pisać program w C++ wizualizujący i symulujący coś tam.
  • Poziom 24  
    A nie wystarczy zrobić programik na AVR za 20zł?
    Na LOGO! jest gotowiec w demo.
  • Poziom 15  
    krozan napisał:
    Nie rozumiem po co ludzie prowadzący zajęcia każą programować na PLC skrzyżowania.


    Ja jestem w II tech i dostałem projekt na PLC w którym miałem sterować mikrofalówkę :D .... kto w praktyce wykorzystuję PLC do sterowania mikrofalówki .... no ale to tylko w celu nauki.
  • Poziom 24  
    Z tego co widze na stronie Siemesn'a
    http://www.automatyka.siemens.pl/solutionsandproducts/2621.htm

    to step7 ma możliwość "pisania" w FBD, czyli na elementach logicznych.

    Wystarczy zbudować układ sekwencyjny sterowany sygnałem zegarowym.

    Zbuduj sobie tablicę przejść a potem dostaniesz gotowy układ sekwencyjny.
    Zapewne o to chodzi nauczycielowi - abyś rozwalił ten problem najpierw na kartce.

    Sam układ można zrobić zużyciem rejestru przesuwnego jako sterownika sekwencyjnego. Do tego generator migania a potem już tylko bramki podające zasilanie na właściwe wyjścia.

    [size=9][color=#999999]Dodano po 4 [minuty]:[/color][/size]

    [quote="Sokol_09334"][quote="krozan"]Nie rozumiem po co ludzie prowadzący zajęcia każą programować na PLC skrzyżowania.[/quote]

    Ja jestem w II tech i dostałem projekt na PLC w którym miałem sterować mikrofalówkę :D .... kto w praktyce wykorzystuję PLC do sterowania mikrofalówki .... no ale to tylko w celu nauki.[/quote]

    Zadaniem nauczyciela jest przekazać uczniowi wiedzę o tym jak rozwiązywać pewnego rodzaju zagadnienia. Nie musi to być realny projekt, nie musi to być dokładnie maszyna produkcyjna. Ważne jest wpojenie uczniowi metodologii rozwiązywania zadań a nie podsuwanie gotowych rozwiązań.

    Twórcy postu polecam spróbować pokonać ten temat. Jest to stosunkowo proste zadanie, które mozna rozwiązać w godzinę dopieszczając szczegóły.

    Przeróbka gotowca nie ma sensu.
    Jeśli ktoś dobrze zoptymalizuje rozwiązanie to się go po prostu nie da zmodyfikować bo nie będzie działać. Można wówczas tylko zbudować od nowa własne rozwiązanie.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Cytat:

    Nie rozumiem po co ludzie prowadzący zajęcia każą programować na PLC skrzyżowania ... do tego są dedykowane sterowniki Smile . Daliby wam jakąś maszynę do zaprogramowania albo linię produkcyjną .

    Powód jest prosty. Daj za zadanie komuś z technikum / studiów napisać program sterujący pracą prasy do tłoczenia kapsli. Sprawa prosta jak ktoś dokładnie zna proces technologiczny - i wie jak taka prasa działa, z czym są problemy itp. Generalnie jest problem żeby nawet podpatrzeć jak taka prasa działa, nie mówiąc o dokumentacji itp.
    Ze skrzyżowaniem czy sterowaniem mikrofali jest dużo prościej - gdy nie jesteś pewien jak cośtam działa - idziesz na pierwsze lepsze skrzyżowanie i obserwujesz (albo włączasz mikrofale i testujesz do woli).
    Program będzie składał się z tych samych elementów - więc nauczysz się pisać programy do obsługi skrzyżowań - poradzisz sobie i z prasą...
    Ważne tylko żeby nabrać pewnych nawyków - chociażby dokumentowania tego co się robi. Bo po pół roku dużo łatwiej dojść do czego służy bit "Zalacz silnik transportera pionowego" niż "bit 67" albo (co jeszcze gorsze) puste pole

    Cytat:

    Przeróbka gotowca nie ma sensu.

    Nie ma najmniejszego sensu. Ale przeanalizowanie gotowca i napisanie swojego programu od zera (nawet na podstawie gotowca) - już ma.