Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TOLEDO 1.8 16V Gaśnie w czasie jazdy

MarcoToledo 07 Lut 2006 13:45 1791 7
  • #1 07 Lut 2006 13:45
    MarcoToledo
    Poziom 2  

    Witam wszystkich,

    Mam TOLEDO 1.8 16V silnik PL (KE-Jetronic) z 93r.
    Objawy są takie: po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrów silnik gaśnie, po prostu odcina mu zapłon świecą kontrolki itd.., tak ni z tego ni z owego na gazie i na benzynie (nie ma reguły). Jak zgaśnie, zatrzymam się kręce i na ogół odpala od razu, czasami zdarza sie że musze postać ok 2 minut, ale nie zdarzyło mi się żeby dłużej. Zaobserwowałem, że dzieje się tak w zakresie temp. między 60-80'C i jak zgaśnie to potem raczej już jedzie bez problemów (raczej bo pare razy zdażyło mi się że później zgasł, ale to bardzo rzadko).
    Wymieniłem już: świece, kable, kopółke, palec, kostke stacyjki, mój mechanik podobno wymieniał czujnik HALLA na wiosne, cewke podmieniłem na inną.
    Nie wiem już czego sie złapać, a z tego co wyczytałem już na tym forum wnioskuje że to jednak HALL więc w czwartek mam przychodzi mi nowy.
    Tylko czy to możliwe żeby tak szybko padł??
    Ostatnio wyczytałem że może to być tez wina czujnika temepertury, dlatego mam pytanie czy czujnik temperatury można sprawdzić w jakiś domowy sposób?? i jakie są mniej więcej koszta zakupu takiego czujnika??

    Z góry dziękuje za wszelką pomoc, mam nadzieje że dokładnie opisałem swój problem
    POZDRAWIAM

    0 7
  • #2 07 Lut 2006 19:51
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Na podszybiu są dwa komputery od wtrysku i od zapłonu może na tym od zapłonu jakieś styki zaśniedziałe albo problem z zasilaniem tego komputera.Od wtrysku nr 0280...... od zapłonu nr 0227...... sprawdż.

    0
  • #3 07 Lut 2006 20:00
    ziarus1
    Poziom 22  

    Może sprawdz jeszcze raz aparat zaplonowy i czujnik hall, czy walek w aparacie nie ma poprzecznego luzu.
    Sprawdz mialem tak w passacie 1.8 16v

    0
  • #4 07 Lut 2006 22:31
    MarcoToledo
    Poziom 2  

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Na podszybiu są dwa komputery od wtrysku i od zapłonu może na tym od zapłonu jakieś styki zaśniedziałe albo problem z zasilaniem tego komputera.Od wtrysku nr 0280...... od zapłonu nr 0227...... sprawdż.


    Sprawdzałęm już oba :(

    a co do tego wałka i luzu to chyba raczej nie ma na to wpływ temperatura?? a dzieje się tak w zakresie w którym podałem.

    Jeszcze jedno; poleciała mi uszczelka pod pokrywą i jak rozbierałem aparat to było w nim troszke oleju - czy to może mieć wpływ??

    0
  • #5 07 Lut 2006 22:47
    ziarus1
    Poziom 22  

    Olej raczej nie powinien mieć wplywu , ale luz walka tak potrafią ocierać się o siebie elementy czujnika halla.

    0
  • #6 07 Lut 2006 22:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 07 Lut 2006 23:10
    Kusy
    Poziom 12  

    pany nie chce mi się już dłużej szukać bo śpiący jestem i nie mam czasu. właśnie wyjąłęm głowicę z silnika PL i na cole głowicy są jakieś czujniki jest ich pięć (cztery od czoła i jeden od tyłu)

    numery jak co to mogę podać i nie wiem który do którego
    moze pomożecie ??

    pzodr Kusy...

    0
  • #8 07 Lut 2006 23:36
    MarcoToledo
    Poziom 2  

    ziarus1 napisał:
    Olej raczej nie powinien mieć wplywu , ale luz walka tak potrafią ocierać się o siebie elementy czujnika halla.


    Sprawdze, ale wydaje mi się że to nie to, czujnik jest w taki sposób umieszczony i zrobiony, że raczej nie ma prawa się ruszyć pod wpływem ruchów wałka, ale tonący brzytwy sie chwyta.........

    0