Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

2 małe problemiki z alternatorem

Wakabayashi 07 Feb 2006 20:22 2711 19
  • #1
    Wakabayashi
    Level 12  
    Witam
    Mam 2 pytanka odnosnie alternatora Valeo w moim pojeździe:

    1. Po włączeniu silnika napięcie mierzone na akumulatorze wynosi ok. 13,5 V, po jakichś 20 sekundach od odpalenia skacze do 14,4 V. Czy jest to normalny objaw, że tak długo trzeba czekać na właściwe napięcie?

    2. Tydzień temu pojawił się nowy objaw: w czasie jazdy (czy też stania w korku, czy gdziekolwiek) napięcie spada do 13,5 V, by po chwili znowu skoczyć do 14,4 i tak w kółko. Nie są to jakieś regularne odstępy czasu, czasami trzeba czekać minutę, żeby wróciło do normy, czasem 5 sekund.

    Zarówno w punkcie 1 jak i 2 nie są to łagodne zmiany napięcia, tylko gwałtowne skoki.
    Czy może to być wina regulatora napięcia? Nowy kosztuje ok. 70 zł i nie chciałbym niepotrzebnie go kupować, jeśli problem leży gdzie indziej.

    Jakbyście coś wiedzieli to proszę o radę.
    pozdrawiam
  • #2
    Big_Mac
    Level 12  
    Witam!
    Sprawdz regulator napiecia,szczotki i mase /czy jest dobre polaczenie/.
    Pozdrowka!
    Mac
  • #3
    Milosz16
    Level 12  
    Włącz swiatla krotkie i zapal silnik jesli zauwazysz ze po zapaleniu i przegazowaniu robia sie jasniejsze to regulator ok a napiecie 14,4 jest ok
    Ale sprawdz regulator w moim zamarzla mi szczotka i raz bylo ladowanie a raz nie -ewentualnie wymien same szczotki potrzebna cyna i lutownica koszt szcotek 0k.8zl do regulatora Valeo
  • #4
    Wakabayashi
    Level 12  
    W tym sęk, że szczotki są nowe. Masa też jest dobra. Tu wygląda jakby ładowanie było, tylko takie "nie do końca". No i czemu tak skacze?
  • #5
    Milosz16
    Level 12  
    No to masz do wymiany regulator.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    Wakabayashi
    Level 12  
    Oczywiście, że jestem uprzejmy powiedzieć - to jest diesel - Citroen C15. Zupełnie mi nie przyszło do głowy, ze to przez świece może być taki objaw. Tylko ze to sie odnosi do punktu 1, prawda? No chyba ze w czasie jazdy swiece zaczynają grzać?
    Pasek jest nowy i dobrze naciągnięty
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    Wakabayashi
    Level 12  
    Hmmm, a jak to sie sprawdza? :oops:
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    Wakabayashi
    Level 12  
    Jak wspomniałem parę postów wcześniej, szczotki są nowe. Co do rowów jak okopy :) to owszem, rowy są - mają ze 2mm - nie wiem czy to już okopy, trochę chyba jeszcze zostało z tych pierścieni.
    Alternator faktycznie A13Ncośtam 70A
  • #12
    Anonymous
    Anonymous  
  • #13
    Neverhood
    Level 16  
    Może lut odpadł od lutowanego elementu np.blaszki- wygląda że ok, a tu się ruszy i nie styka. Może przy diodach, w regulatorze? Zgaduje. Ja miałem tak z przekaźnikiem ( cewka i to było na zasilaniu jej zaraz przy nóżce )od wnętrza (wycieraczki, dmuchawa itd... Po prostu lut odpadł ale ogólnie był tam gdzie powinien ale czasem nie stykał).
    Jeszcze z ciekawości można mierzyć napięcie zaraz za generatorem pradu przed regulatorem. Zawsze lepiej sprzawdzić połączania.
  • #14
    Wakabayashi
    Level 12  
    Po przyjeździe do pracy zmierzyłem czy jest napięcie na świecach żarowych, no i jest 12V - po godzinie jazdy chyba świece nie powinny już grzać?
    Wygląda na to, że elektrit podsunął właściwy trop. Reszty rzeczy jeszcze nie sprawdzałem (brak czasu), ale może muszę się skupić w takim razie na przekaźniku od świec?
  • #15
    pawelc
    Level 22  
    Quote:
    2. Tydzień temu pojawił się nowy objaw: w czasie jazdy (czy też stania w korku, czy gdziekolwiek) napięcie spada do 13,5 V, by po chwili znowu skoczyć do 14,4 i tak w kółko. Nie są to jakieś regularne odstępy czasu, czasami trzeba czekać minutę, żeby wróciło do normy, czasem 5 sekund.



    wnioskuje z Twojego opisu że masz voltomierz zamontowany w aucie?,pewnie jest to produkt z allegro wraz z termometrem,jeśli tak to nie przejmuj się za bardzo jego wskazaniami za dobrze nie jest on wykonany ,jak ładuje i nie ma problemu z akumulatorem napięcie nie przekracza normy to nie ma czym sie przejmować na zapas
  • #16
    Wakabayashi
    Level 12  
    Nie, nie mam woltomierza wbudowanego, po prostu czuć, że spada napięcie - światła leciutko przygasają, silnik inaczej chodzi. To że jest takie a takie napięcie to zmierzyłem pod domem - wetknąłem miernik i mierzyłem przez 15 min.
  • Helpful post
    #17
    Anonymous
    Anonymous  
  • #18
    Wakabayashi
    Level 12  
    No i jednak sterownik od świec żarowych wariuje - włącza się i wyłącza kiedy chce. Styki i kable są w porządku, więc chyba coś z jego elektroniką nie tak, ale to dla mnie za skomplikowane (za dużo tam w środku elementów). Zrobię sobie odcięcie przekaźnikiem ręcznie załączanym z kabiny.
    Dziękuję za pomoc
  • #19
    Anonymous
    Anonymous  
  • #20
    Wakabayashi
    Level 12  
    OK, sprawdzę, dzięki.