Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Żarówki H4 100/90 w polonezie caro.

Michal22091983 07 Feb 2006 22:12 7996 23
Tespol
  • #1
    Michal22091983
    Level 10  
    Chciałbym wiedzieć czy zastosowanie żarówek 100/90 wpłynie negatywnie na elektrykę poloneza i żywotność reflektorów.
    proszę o radę
    pozdrawiam
  • Tespol
  • #2
    siwy144
    Level 19  
    Już odpowiedziałeś na swoje pytanie i jeszcze te żarówki są niedozwolone.
  • #3
    mpiekacz
    Level 13  
    To czy negatywnie wpływa to nie wiem. Ale gadałem z gliniażem z drogowki i powiedział ze są dozwolone tylko zeby ta imitacja xeonów nie swiciła bardzo niebieskim swiatłem. Powiedział tez ze im sie nie chce rozkładac reflektoró i sprawdzzac czy maja homologacjie i takie inne zeczy. a pozatym wszystkie zarówki sprzedawane w supermarketach śa dozwolone. to sa slowa policjanta z drogówki.
  • Tespol
  • #4
    slon
    Level 12  
    Żarówki w standardzie montowane jednakowe przepisy określają jakie światła mają być natomiast nie okreslają mocy żarówek . zakładając mocniejsze żarówki musisz mieć dobrze ustawione swiatła bo będziesz raził tych co jadą z naprzeciwka ,ja mam u siebie zamontowane 100/140 . Bardziej się wypala odbłyśnik w keflektorze nic więcej się nie dzieje. trochę więcej pali samochód , instalacja wytrzymuje bez problemu pod warunkiem że nie jest brana na tzw. skrętkę.
  • #6
    Lodoo
    Level 16  
    smieszni jestescie jak nie wiem....

    nie wolno stosowac zarowek bez HOMOLOGACJI i tyle...

    zadna zarowka mocniejsza niz 55/60W (h4) nie posiada homologacji...

    wszystkie te wynalazki z hipermarketow tez nie posiadaja homologacji i swieca jakby chcialy a nie mogly (polecam test w autoswiecie jaki byl niedawno) maja co prawda namalowane koleczko z literka E ale nie maja numeru homologacji - czyli podsumowujac nie maja homologacji :D

    jak chcesz dobrych swiatel kup sobie tanie jak barszcz zarowki OSRAM BILUX H4 (jedna ponizej 10zl i swieci lepiej niz KAZDA zarowka z hipermarketu)
  • #7
    slon
    Level 12  
    Kolego Lodoo nie opowiadaj bzdur jeżeli chcesz to skseruje ci poakowanie po takich żarowkach i zobaczysz że mają one atest i homologację "E" i odpowiedni numer jeżeli uważasz że kupisz je w jakimś markecie za 10 zł to się mylisz w tanich sklepach ona kosztuje 30-40 zł i to na zamówienie przetestowałem różne żarówki nawet te po 60- 70 zł za sztukę a ty jesteś cienki bolek jak wydasz z 100 na testowanie żarówek to pogadamy
  • #8
    dziqus
    Level 18  
    mpiekacz wrote:
    gadałem z gliniażem z drogowki i powiedział ze są dozwolone tylko zeby ta imitacja xeonów nie swiciła bardzo niebieskim swiatłem. Powiedział tez ze im sie nie chce rozkładac reflektoró i sprawdzzac czy maja homologacjie i takie inne zeczy. a pozatym wszystkie zarówki sprzedawane w supermarketach śa dozwolone. to sa slowa policjanta z drogówki.
    ten policjant byl trzezwy?
  • #9
    raveland
    Level 28  
    zamiast stosowac zarowki 100/90 kupcie sobie osram silverstar +50% i taki komplet bedzie dawal lepiej niz kazdy inny komplet zarowek 100/90 lub mocniejszych
    swiatlo bedzie jasniejsze lepiej rozprowadzone dodatkowo reflektor nie cierpi bo temperatura w nim panujaca jest przystosowana do jego pracy i posiada wszelkie homologacje i atesty
    te smiszne xenony z super marketow swieca duzo gozej niz zwykla zarowka ze stacji za 7zl
  • #10
    mpiekacz
    Level 13  
    Trzewy w 100% bo był na słuzbie:p pozatym dziqus powiedz chciało by ci sie wyjmowac karzdą zarówke i sprawdzac czy jest homologacja
  • #11
    Lodoo
    Level 16  
    slon - przeczytaj sobie ten tes z autoswiata... zobaczysz wtedy jaka "homologacje" maja zarowki z marketow pseudo ksenonowe czy 100W...
    i jak swieca...
    natestowalem sie duuuzo zarowek za duzo wiecej niz 100zl i jak nie znasz kodeksu to sie nie osmieszaj....

    zaloze sie z toba o KAZDE PIENIADZE za ZADNA ZAROWKA H4 posiadajaca wieksza moc niz 55/60W NIE MA JOMOLOGACJI

    ani ZADNA siwecaca na pseudoksenonowy kolor...

    najpierw poczytaj troche a potem poprzyj swoje argumenty jakims rzetelnym zrodlem...
  • #12
    slon
    Level 12  
    nie opowiadaj facet że żarówka 55/60 daje więcej światła jak 100/140 wkręć sobie w domu 60w a potem pozmieniaj na 100W jezeli jest to dla ciebie to samo to o czym my tu dyskutujemy ? równie dobrz bedziesz siedział przy świeczce i powiesz że daje więcej światła jak słońce , A jeżeli mówimy o żarówkach 100/140 to sobie kup i sobie sprawź jak cie na nie stać a dopiero potem dyskutuj
  • #13
    Lodoo
    Level 16  
    ja nie twierdze ze nie daje wiecej swiatla - na pewno daje wiecej...

    tylko to nie ma poprostu swiecic a swiecic na droge w okreslony sposob...

    czytalem testy i wiem jak swieca te wszystkie "super mega hiper zarowki" jak twierdizsz ze dobrze to gratuluje, takich jak ty to powinni do rowow spychac odrazu - jezdza debile i oslepiaja jak sam sk....yn i jeszcze twierdza ze wszystko jest ok...

    to ze ty dobrze widzisz to nie znaczy ze dobrze swieci. pomyslales o tym??
  • #14
    dziqus
    Level 18  
    slon wrote:
    nie opowiadaj facet że żarówka 55/60 daje więcej światła jak 100/140 wkręć sobie w domu 60w a potem pozmieniaj na 100W jezeli jest to dla ciebie to samo to o czym my tu dyskutujemy ? równie dobrz bedziesz siedział przy świeczce i powiesz że daje więcej światła jak słońce , A jeżeli mówimy o żarówkach 100/140 to sobie kup i sobie sprawź jak cie na nie stać a dopiero potem dyskutuj
    o ja :shock: ale porownanie :shock:

    to czy masz w domu energooszczedne "kompakty" czy 200watowe zarowki to naprawde nikogo tu nie obchodzi. roznica miedzy domem a droga publiczna jest taka ze na droge publiczna mozesz wjechac pojazdem spelniajacym okreslone warunki techniczne. jednym z takich warunkow jest uzywanie do oswietlenia zewnetrznego homologowanych zrodel swiatla. granica mocy zarowek h4 jest wspomniane 60/55W.

    poza tym z tego co piszesz wynika ze takie firmy jak np philips zatrudniaja samych idiotow ktorzy dniami i nocami siedza i "wyciskaja" co sie da z zarowek 60/55W tworzac zarowki o podwyzszonej jasnosci swiecenia a tymczasem wystarczy ze zaczeliby produkcje zarowek 100/140 i kladliby konkurencje na lopatki :shock: :roll:

    edit
    wracajac do glownego watku
    Michal22091983 wrote:
    Chciałbym wiedzieć czy zastosowanie żarówek 100/90 wpłynie negatywnie na elektrykę poloneza i żywotność reflektorów.
    proszę o radę
    pozdrawiam
    oczywiscie ze wplywaja negatywnie, powie CI to kazdy uczciwy sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym czy innym sklepie z oswietleniem samochodowym.
  • #15
    raveland
    Level 28  
    slon wrote:
    nie opowiadaj facet że żarówka 55/60 daje więcej światła jak 100/140 wkręć sobie w domu 60w a potem pozmieniaj na 100W jezeli jest to dla ciebie to samo to o czym my tu dyskutujemy ? równie dobrz bedziesz siedział przy świeczce i powiesz że daje więcej światła jak słońce , A jeżeli mówimy o żarówkach 100/140 to sobie kup i sobie sprawź jak cie na nie stać a dopiero potem dyskutuj


    chyba typie nie wiesz co piszesz i nigdy nie siedziales nawet za kierownica nie mowiac o jezdzie w nocy
    jezeli nie dociera do ciebie ze zarowka firmowa 55/60 bedzie lepiej swiecic jak 90/100 to moze porownanie powiedzmy glosnika Boschmanna 1000watowego rms do powiedzmy jl 600 watowego cos ci powie ciekawe co zagra lepiej i mocniej i ktore wytrzyma deklarowana moc
    jestes troche ograniczony w swoich przemysleniach ale to forum jest dla ludzi aby ich wyprowadzac z takich przemyslen

    co do instalacji polonezowskiej( i nie tylko polonezowskiej ale kazdego samochodu) i zarowek 100 watowych to pierwsza rzecz ze moze nie wytrzymac odblysnik i ulec uszkodzeniu od temperatury drugie instalacja w samochodach poruszajacych sie po drogach europy(i nie tylko) jest zaprojektowana do zarowek 55/60 wiec tez nieciekawie
    o ile bedzie swiecic bezproblemowo to napewno nie uzyska zarowka swoich pelnych mozliwosci bez wymiany elektryki
  • #16
    Piotr Pajkert
    Level 32  
    Witam!
    Och, nie drapcie się dziewczyny...
    Ja mogę tylko napisać, że kupiłem jakies cuda w Norauto za 60zeta (blue cośtam) i wytrzymały 1/2 roku. Teraz mam 100 W białe z którymi kupiłem auto i działają już 5 rok. W dużych lampach nie ma problemu z temperaturą.
    Na przeglądzie doczepił się do tych blu, do setek - nie. Może nie spojrzał na miernik albo udał że nie widzi.
    Cześć!
  • #17
    slon
    Level 12  
    skoro jesteście tacy oblatani to wyjaśnijcie mi z czego wynika + 30-50 % więcej światła z żarówki i co w takiej zarówce mozna zmienić żeby ją osiągnąć i do rowu tego goscia co twierdzi że żarówka + 30-50 % więce światła nie oślepia !!
  • #18
    Snikers
    Level 24  
    Każda będzie oślepiać jak masz źle ustawione światła więc może lepiej ustawić światła żeby świeciły na drogę (zaowocuje to również poprawą widoczności) a nie wsadzać 100W żarówki do auta. Poza tym moc żarówki ma się średnio do jej światłości czy też jak tu piszecie „jasności” Jak już nie chcecie porównywać „żarówek” kompaktowych np. 25W z żarówka 75W w domu to porównajcie żarówki xenonowe których moc jest (z tego co się orientuje) jest ~50W a konwencjonalną żarówką o tej mocy. Jest różnica w intensywności strumienia świetlnego (pomijam fakt że człowiek inaczej odbiera różne barwy światła)
  • #19
    KRISELK
    Level 11  
    Żarówki H4 100/90W są to tak zwane żarówki specjalne i nie są przewidziane do zastosowania w pojazdach poruszających się po drogach publicznych. Można je stosować np. na rajdach. Oczywiście nikt Ci nie zabroni zamontowania tych żarówek w samochodzie ale robisz to na własne ryzyko. Musisz być pewny że instalacja wytrzyma i nie uszkodzisz lampy (kilka razy spotkałem się z przypadkiem że takie żarówki eksplodowały w lampie). Jeżeli policjant się dopatrzy że masz setki, dowód rejestracyjny leci od razu(oczywiście też zależy na kogo trafisz ale przeważnie tak jest)
    Zatem jeśli chcesz porawić widoczność to wykosztuj się na markowe żarówki o standartowej mocy 60/55W ale "podrasowane" i wyreguluj lampy. Polecam PHILIPS H4 60/55W BLUEVISION.
  • #20
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Żarówki o mocach powyżej stanadrdowej od uznanych producentów są homologowane, ale każdy umiejący czytać w obcym narzeczu, wyczyta na opakowaniu taką informacje: NOT FOR USE IN EUROPE. Czyli NIE można ich używac na drogach (są dopuszczane w rajdach i innych zastosowaniach specjalnych). Poza tym faktycznie za ich używanie leci dowód. nie wspomne już o tym co będzie w przypadku udziału w jakiejś kolizji. Tu nie ma zmiłuj.
    Oczywiście, że ich zastosowanie pociagnie za sobą skutki. Bo jeśli je założyć, to przecież od razu dwie. I wartość prądu w obwodzie świateł wzrośnie dwukrotnie. A w polonezie nie ryzykowałbym zakładania takowych żarówek. Pierwsze co padnie, to kostki przy zarówkach, które lubią się wytapiać. Jeśli masz problem z oświetleniem, to zamiast zakładać przewatowane zarówki, załóż nowe klosze (tanie jak barszcz to jest). Widziałemw polonezie z okrągłymi światłąmi wstawione klosze od bmw. Rozmiar ten sam, ale nie wiem jak z mocowaniem (pewnie da się lekko pokombinować). I sprawdź czy nie masz jakiś dziwnych spadków napięcia na samej żarówce (zmierz napiecie na aku i na złączu żarówki - jeśli różnica jest znaczna, to posprawdzaj połączenia - szczególnie masy, bo lubią korodować i puszkę bezpieczników oraz przekaźniki i ich gniazda).
    Panie słoń. Poziom twojego zarozumialstwa, żeby nie rzec chamstwa jest porażający. Obrażasz wszystkich, których zdanie odbiega od twojego. Bo gdybyś posaidał choć odrobine prawdziwej wiedzy, to wiedziałbyś, że żarówka oddaje w postaci światła ok 10 (DZIESIĘĆ) % pobranej energii. Reszta to przemiany cieplne. I tu trwa walka o zmianę tych parametrów poprzez nowe stopy na żarniki, wypełnianie bańki gazami pod ciśnieniem, itd. Tak więc dobrze opracowana i przebadana FIRMOWA żarówka o standardowej mocy może dać tyle śwatła ile 100 watowy badziew z supermarketu. A poza tym w technice oświetleniwej żarówka i reflektor, to układ, gdzie poszczególne elementy muszą być w dokładnie określonych miejscach. I tu znowu firmowa żarówka o mocy 60 W z DOKŁADNIE WYCENTROWANYM żarnikiem bedzie działać lepiej niż tandeta.
    PS. Kolego mpiekacz. Mam poważne wątpliwości co do rzetelności wypowiedzi tego policjanta. Najlepiej, gdzybys informacje przekazane przez niego skonsultował z innym mundurowym. Bo jedyne co prawdziwe, to to, że im się nie chce...
  • #21
    slon
    Level 12  
    może jestem zarozumiałyi chamski ,ale pewne twierdzenia trzeba poprzeć faktami bo załozyć nowe opakowanie i napisać na nim blue-coś tam może każda firma , większośc testów jest robiona nie przez neutralne osoby a firmy które te testy zlecają i za nie płacą . Jeżeli firma "X" zleca taki test i za niego płaci to trudno by ich wyrób gorszy od innych . Ostatnio spotkalem człowieka który twierdził że w swoim "maluchu" na 44 KM , sprawdzone na hamowni - (wymienił świece i filtr) pewnie na opakowaniu świec pisało (zwiększa moc o 15% a na filtrze 10-20%). Inny przykład "magnetyzery" 10-15% oszczędza paliwo i dodaje 10 % mocy - czyli stosując 10 takich magnetyzerów ,jeździsz na powietrze i masz 200 kM , lub na allegro cudowny "chip" czyli opornik lub opornik regulowany za 10 złociszy króry podłączony do przepływomierza daje cudowny przyrost mocy 0 10-15%. Niektóre firmy produkujące np. farby dają gwarancję 5-6lat i ciekawe do czego ta gwarancja spróbuj taką wymalowamą powierzchnię tą farbą po 4 latach zareklamować - ciekawe co zyskasz- w sklepie cię wyśmieją a fabryka ci powie że nie odtłuściłeś przed malowaniem, ale w teście jest to najlepsza farba można nią malować motor prosto po powodzi. Dlatego nie wierzę w żadne cudowne wynalazki "+ coś tam" jeżeli nie jest to poparte konkretnymi badaniami i tebelkami z pomiarami.
  • #22
    raveland
    Level 28  
    slon wrote:
    może jestem zarozumiałyi chamski ,ale pewne twierdzenia trzeba poprzeć faktami bo załozyć nowe opakowanie i napisać na nim blue-coś tam może każda firma....


    zarozumialy chamski i uparty
    takie napisy widnieja na wyrobach marketowych czyli pseudo xenony niewiadomych firm
    male wskazowki dla ciebie
    zanim piszesz i sie upiuerasz przy swoim kup przetestuj i dopiero wypisuj glupoty
    a teraz wez gleboki oddech i pomysl czy jakas pozadna firma wypuscila na rynek magnetyzery i pisala te kosmiczne rzeczy co ty wypisujesz lub jakis producent samochodow daje je na wyposazeniu:?:
    te twoje chipy-oporniki gosciu skad ty sie urwales i w co ty wierzysz pokaz mi markowa firme ktora wypuscila chip opornik i zapewnia takie parametry a ze kupujesz najtansze rzeczy na allegro i lapiesz sie na to a pozniej masz problemy to nie moja wina co do farby to jezeli zrobi ci to specjalistyczny zaklad a pozniej jest cos nei tak to masz prawo reklamowac i reklamacja zostanei uwzgledniona ale jezeli sam malujesz to nici z reklamacji tak samo jak przy wymianie czesci w samochodzie przed uplywem gwarancji jezeli cos ci poleci i sam wymienisz nikle szanse ze reklamacje ci przyjma ale jezeli zrobisz to w serwisie i bedziesz mial na to papierki to zaden problem
    i to by bylo dla ciebie tyle idz poczytaj poucz sie i wroc do nas dopiero
    proponuje teraz zejsc na tremat zarowek
  • #23
    dziqus
    Level 18  
    slon wrote:
    może jestem zarozumiałyi chamski
    jestes bez dwoch zdan
    slon wrote:
    większośc testów jest robiona nie przez neutralne osoby a firmy które te testy zlecają i za nie płacą
    to powiedz mi ktora firma oplacila ten test:
    Żarówki H4 100/90 w polonezie caro.Żarówki H4 100/90 w polonezie caro.Żarówki H4 100/90 w polonezie caro.

    :?: