Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

126p kontrolki się świeca mimo że niema kluczyków w stacyjce

bocian90 07 Lut 2006 23:00 2082 14
  • #1 07 Lut 2006 23:00
    bocian90
    Poziom 27  

    Witam! Mój kolega ma następujący problem: Swięcą się kontrolki mimo wyjętych kluczyków,nawet jak odłączyłem stacyjke (kostka pod maską) to dajej wszystko sie pali.Odłączyłem od dodatniego bieguna akumulatora przewód idacy do stacyjki i kontrolki świeca sie dalej,podłączam sam przewód idoący do rozrusznika to kontrolki się nie palą.Ktoś przerabiał instalację (odpalanie przyciskiem ale przewody ida bezpośrednio do rozruszniak a nie do stacjki bo w stacyjce jest ułamany jeden z bolców odpowiedziany za rozruch)

    Niwiem czego to może być przyczyną,mam schemat do tej instalacji ale niewiem od czego zacząć dodm że nie działają długie światła jutro sprawdze czy jest zasilanie na zapłonie.czy kręci tez nie wiadomo bo rozrucznik nie działa.Wycieraczki,kieruknki,wentylator,działają jak by stacyjka była przekluczona. Maluszek z 1989r.

    Prosze o pomoc i pozdrawiam!

    0 14
  • Pomocny post
    #2 07 Lut 2006 23:10
    CAMARENA
    Poziom 23  

    najprawdopodobniej diabli wzieli alternator
    odłącz wszystkie kable od niego(oprócz grubego) i wtedy sprawdź

    0
  • Pomocny post
    #3 08 Lut 2006 00:03
    Roman1963
    Poziom 11  

    Pod wykładziną bagażnika jest gruby czerwony przewód rozłącz go jeżeli kontrolki swiecą dalej to problem leży w tej przeróbce i kłopot jest przy rozruszniku nejprawdopodobniej źle połączone przewody. Zlikwiduj tą przeróbkę a rozrusznikiem zakręcisz zwierając w czarnej kostce stacyjki przewód brązowy lub czarny z czerwonym. Oczywiście sprawdź podłączenie przewodów przy rozruszniku. Jeżeli po rozłączeniu tego czewonego przewodu w bagażniku kontrolki zgasną to źle są podłączone przewody w puszce bezpiecznikowej przy pierwszym i drugim bezpieczniku od lewej.

    0
  • #4 08 Lut 2006 16:53
    bocian90
    Poziom 27  

    Witam!Dzięki za odpowowiedzi,masz na myśli ten przewód który idzie od plusa akumulatora do stactjki? Jeśli tak to sgo odłączałem i kontrolki gasły. Pozdrawiam!

    0
  • Pomocny post
    #5 08 Lut 2006 17:01
    madziulek
    Poziom 16  

    a sprawdzales stacyjke?
    moze sie spalila, czesto lubia siadac!!!

    0
  • Pomocny post
    #6 08 Lut 2006 19:26
    KingKong
    Poziom 25  

    Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.

    0
  • #7 08 Lut 2006 19:41
    bocian90
    Poziom 27  

    dzięki za odpowiedz! a mam pytanie czy moge sprawdzić czy to jest to odłączając mostek i włączająć ako? Czy nic się nie spali,mzliwe że poczła dioda dodam że ktoś podłączył ako biegunami odwrotnie tzn. plus do masy a minus do plusa :DD: <lol> Pozdrawiam!

    0
  • Pomocny post
    #8 08 Lut 2006 20:38
    wanap
    Poziom 11  

    Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .

    0
  • Pomocny post
    #9 08 Lut 2006 20:57
    CAMARENA
    Poziom 23  

    to alternator do remontu
    zobacz moze taniej będzie używany na szrocie kupić niż tego reanimować

    0
  • Pomocny post
    #10 08 Lut 2006 22:07
    KingKong
    Poziom 25  

    Jeśli nie ma dużo elektroniki w aucie, to podłączenie odwrotnie akumulatora nie wyrządza większej szkody. Czesto siadają diody, gdyż wtedy płynie przez nie duży prąd - poprostu robi się zwarcie. A w maluchu przy wyłaczonej stacyjce i krótkotrwałym podłączeniu nie powinno się raczej nic stać. Te diody siadają nawet jak wszystko jest poprawnie. Nie ma na to reguły. Wymień diody i pewnie będzie po kłopocie. Potrzebna jest lutownica, klucze nr 7 (najlepiej nasadowy cienkościenny) i 10, oraz dobra lutownica. Sciąga się koło pasowe, tą czarną plastikową osłonę i mostek na wierzchu. Lutownicą wylutowujesz trzy przewody od stojanu, cały mostek odkręcasz kluczykiem nasadowym 7 i już jest na wierzchu.

    0
  • #11 08 Lut 2006 22:17
    bocian90
    Poziom 27  

    Witam!Dziękuje bardzo za pomoc,jutro ide do kolegi to robić i sie okaże czy to jest to. A jakie parametry maja mieć te diody? Tzn jaki amperarz i napięcie? Pozdrawiam! mam sporo 1N4007 na "warsztacie" ale pewno nie bedą dobre.

    0
  • #12 09 Lut 2006 21:58
    wanap
    Poziom 11  

    Diody wzbudzenia można wymienić pojedynczo. Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora, padają diody prądowe. Z praktyki wiem, że wymieniane pojedynczo diody prądowe nie trzymają się cienkiej aluminiowej podkowy. Jeżeli będą uszkodzone, zalecam wymianę całego zestawu diód na oryginalny

    0
  • #13 09 Lut 2006 22:55
    ziarus1
    Poziom 22  

    1N4007 to 1A/700V tam potrzebne ci są min 25A najlepiej orginalne nie będzie problemu z montażem.

    0
  • #14 25 Lut 2006 16:06
    SCREAM_NO1
    Poziom 11  

    sam mam kaszla to moze bede ci w stanie troche pomóc. Jak wczeniej ktos wspominal to problem moze byc w bezpiecznikach. Malczaki mialy taki swoj urok ze byles w stanie odpalic auto zwierajac pierwszy i drugi bezpiecznik, gorzej juz bylo z rozrusznikiem jak miales na hehlanie (linka) to nie bylo problemu, gorzej jak byl palony na kluczyk to trzeba bylo albo zwierac przewody w kostce albo po prostu na pych. ja bym pierwsze sprawdzil czy przypadkiem konektorki w kostce bezpiecznikowej nie zetlaly i sie tam nie pozwieraly a dopiero pozniej szukanie po reszcie instalacji elektr. malce te starsze mialy taki swoj urok ze konektorki po jakims czasie utlenialy sie i poprostu gonily w moim malcu swiatla czasem migaja bo nie mam czasu zmienic konektorkow. Pozdrawiam milego szukania.

    0
  • #15 30 Cze 2006 15:59
    DJ.Wielebny
    Poziom 15  

    Witam wszystkich mam pytanie może nie na miejscu ale ma może ktoś dane diód prostowniczych takich jak siedzą w alternatorze w maluchu czy polonezie chodzi mi o diody mocy D204 20 i D104 20 jakie są ich parametry gdyż chciałbym takie zastosować do prostownika i nie wiem czy mi wytrzymają gdyż prostownik ma być z matką i nie wiem po ile takich diód równolegle muszę dać. proszę o dane ewentualnie o linki gdzie mogę takowe znaleźć.

    1