Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat sie grzeje

patrol1 10 Lut 2006 19:18 5615 29
  • #1 10 Lut 2006 19:18
    patrol1
    Poziom 9  

    Witam

    Mam takie problem, posiadam Passata Combi, 1990r 1,8 benz. Problem polega na tym, iż samochód mocno sie grzeje. Oddałem do mechanika samochód ponieważ temperatura dziwnie skalała, znaczy sie podskakiwała do prawie 105 stopni i wiatrak zbijał ją na 90, tak w kółko podczas jazdy. Oddałem jak już mówiłem do mechanika jak sie okazało był walnięty czujnik temperatury, oraz jak sobie przypominam korek od wlewu płynu chłodniczego. Kiedy odebrałem samochód, tydzień mi pochodził bez zarzutów, i zapowietrzył sie, wywalił mi cały płyn na zewnątrz. Od tamtej chwili jeżdże tak, że mam popuszczony korek wlewu do płynu chłodniczego tak, aby wypuszczał mi ciśnienie, ale nie wywalał płynu. I narazie chodzi, ale temperatura niestety niby trzyma sie poniżej 90 stopni, ale kiedy go docisne (lub jade jakoś dłużej pod góre) to podskakuje powyżej 90. Wiem że gdyby nie wiatrak to temepratura by poszła wysoko w góre. No ale jak wiem nie można tak jeździć na "Słowo honoru" - dlatego też moje pytanie, czy to jest uszczelka pod głowicą?? ale na takim czymś jestem zmuszony jeździć już długi czas i czy nie pogłębiłby sie problem z uszczelką? Może macie jakieś sugestie co to może być. Prosze o szybki kontakt
    Pozdrawiam
    patrol1

  • Fibaro
  • #2 10 Lut 2006 19:22
    faziczek_r
    Poziom 19  

    Trzeba sprawdzić termostat,korek,a na koniec ciśnienie na cylindrach.Tak bez patrzenia i oceny nie da się.

  • #3 10 Lut 2006 19:24
    T/J
    Poziom 21  

    Witam
    A sprawdzał ten mechanik termostat ????Może jest uszkodzony i się nie otwiera powodując przegrzewanie silnika.
    Pozdrawiam

  • #4 10 Lut 2006 19:50
    lukasz lodz
    Poziom 10  

    w vw jest układ chłodzenia cisnieniowy i musi byc szczelny jak odkręcisz korek wlewu na pracującym silniku to zawsze ci wywali płyn a z temp ok 105st już się spotkałem i podobno to jest normalne w vw.

  • #5 10 Lut 2006 20:05
    patrol1
    Poziom 9  

    Wiecie
    Termostat był sprawdzony bo puszcza normalnie obieg tak jak powinien, to że to jest temp 105 to jest nowością, nigdy tak nie podchodziło, a jak zakręce korek wlewu to wytwarza sie ciśnienie, zapowietrza sie i wtedy wywala mi calutki płyn, a tak to tylko gdzieś sobie gdzieś wykapuje (tak podejrzewam - albo paruje) i co jakiś czas tylko musze dolewać. Wiec sam już nie wiem. Korek jest nowy, bo wymieniony z tamtego, ciśnienie nie wiem. Ale jest jeszcze jeden motyw, jak na logike powinien sie grzać w korkach w mieście a tak on chodzi fajnie, nie grzeje sie wogóle, dopiero przy wyższych prędkościach, kiedy go mule pod góre np, to sie grzeje. I teraz sam już nie wiem co to może być. wiem że bez patrzena sie nie da, ale dziekuje za jakiekolwiek sugestie.
    pozdrawiam i czekam na dalsze...
    patrol1

  • Fibaro
  • #6 10 Lut 2006 20:29
    ziarus1
    Poziom 22  

    Witam masz na 90% uszkodzoną uszczelkę pod glowicą albo pękniętą glowice , a na zakręconym korku podczas odpalania na gorącym silniku nie wydobywają się z rury wydechowej duże ilości pary?

  • #7 10 Lut 2006 21:19
    coxs
    Poziom 9  

    Witam
    Miesiąc temu wymieniłem uszczelkę z pod głowicy,a było to tak
    Od dłuższego czasu, co jakiś czas musiałem dolewać płynu pół litra na tydzień dwa różnie
    Temperatura była w normie z rury wydobywało się dość dużo pary szczególnie w zimne dni to było widoczne, węże były nadmiernie spuchnięte Również kombinowałem z korkiem naczynia
    Stan ten pogłębiał się trwało to około roku do końca wykluczałem uszczelkę wiadomo dosyć kosztowna naprawa prawie 500zł do momentu jak po wykręceniu korka od wlewu oleju zobaczyłem na nim biała emulsje a na bagnecie od poziomu oleju oprócz oleju smugę emulsji
    Jeżeli termostat jest ok. musisz po zbadaniu wszystkiego liczyć się z naprawa głowicy, bo niestety od małego wżeru to się zaczyna i może być tylko gorzej
    Mam nadzieje, że moje doświadczenia z passatem trochę Ci pomogą

  • #8 11 Lut 2006 00:08
    a1cygan
    Poziom 12  

    możesz mieć uszkodzony lub zapchany korek od zbiorniczka wyrównawczego
    sa tam 2 zaworki które regulują ciśnienie jak jest za duże upuszczaja a jak jest za małe otwiera się i łapie powietrze.
    inna przyczyna może być to że masz zapchany jakiskanalik którym idzie płyn chłodzący może to być w bloku lub w głowicy. takich gdybań jest dużo zacznij po kolei eliminowac różne przyczyny az w końcy trafisz:D

    acha a wracając do korka zbiorniczka miałem kiedyś podobnbny przypadek że wywaloło mi płyn a jak sie okazało korek tem na oring który uszczelina zbiorniczek jak go u mnie się podwinął i to było przyczyną

    a więc udanych poszukiwań:!:

  • #9 11 Lut 2006 01:25
    patrol1
    Poziom 9  

    Witam ponownie.

    Właśnie podejrzewałem uszczelke pod głowicą, dlatego też wspomniałem w pierwszym poście, jeszcze dla pewności sprawdze czy nie mam czegoś z wężami. Nie przyglądałem sie czy duże ilości pary wychodzą z wydechu, ale przyglądne sie. Dziekuje za pomoc, bede wiedział czym sie przynajmniej kierować, jak tylko bede miałto zrobione to napisze co było przyczyną, aby na przyszłość inni nie musieli sie głowić.
    POzdrawiam
    patrol1

  • #10 19 Lut 2006 15:14
    patrol1
    Poziom 9  

    Witam ponownie

    No odebrałem sobie samochód z naprawy, jak sie okazało przyczyną tego grzania sie jak już wspominaliśmy była uszczelka pod głowicą. Teraz już wszystko śmiga jak należy, mam nadzieje - bo jeszcze go na trasie nie gnałem.
    To tak aby nie było że temtu nie kończę.
    Pozdrawiam i dziekuje za posty
    patrol1

  • Fibaro
  • #11 03 Kwi 2007 20:02
    underdog
    Poziom 11  

    Mam problem z moim passatem 1.8 gdyż strasznie się grzeje ( temp. ok.110 stopni) w krótkim czasie.Wymieniłem już czujnik temp. oraz termostat ale nadal jest to samo. Mam wrażenie że chłodnica wcale się nie nagrzewa i nie załacza się wentylator. Nie wiem czy to wina zapowietrzenia ? jeśli tak to jak odpowietrzyć ? Proszę o pomoc

  • #12 03 Kwi 2007 20:18
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    jedyne co możliwe z usterek elektrycznych w tym temacie to uszkodzony włącznik w chłodnicy, no ewentualnie sam wiatrak (sprawdź na krótko czy działa)

  • #13 03 Kwi 2007 21:40
    underdog
    Poziom 11  

    Sprawdzałem wiatrak na krótko i działa jak na wolnych i na szybkich obrotach. Przeczytałem jeszcze na jednym z forum że może być złe napięcie na czujniku temperatury i to może powodować że wskaźnik pokazuje temp ok. 110 stopni. Jutro to sprawdzę tylko jakie powinno być napięcie bo jestem zielony w tym temacie i czy to ma sens to co piszę ?

  • #14 03 Kwi 2007 22:23
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    pozostaje kwestia włącznika w chłodnicy

  • #15 04 Kwi 2007 19:57
    underdog
    Poziom 11  

    Nie miałem gdzie sprawdzić napięcia ale jeszcze raz na postoju sprawdziłem jak zachowuje się mój passat. Więc po kilku minuta wskaźnik na liczniku wznosił się i osiągnął temp 110 stopni jednak wiatrak jeszcze się nie włączył. Gdzieś po 15-20 minutach załączył się wiatrak i temp delikatnie spadła ale nadal pokazuje powyżej 100 stopni.I tak kilkaktotnie właczał się i wyłaczał. Wydaje mi się że układ chłodzenia jest OK ale coś musi być ze wskazaniem na liczniku. Może cośtam się stało skoro cała reszta zachowuje się wporządku. Proszę o opinie i poradę. PS. jak wyciągnąć licznik aby nie zdejmować kierownicy ?

  • #16 04 Kwi 2007 20:01
    jacekczewa
    Poziom 18  

    Pewnie nie dziął I bieg ( I stopien wyłacznika wentylatora w chlodnicy) ale wogóle to miałem 2 passaty i oba miałey"normalną" temp. własnie 95-105 stopni. Idzie sie przyzwyczaić.

  • #17 04 Kwi 2007 20:23
    underdog
    Poziom 11  

    Ale do niedawna było normalnie (wskazówka mniej więcej na połowie) a teraz... 100 105 110. Mówisz że to normalne ? Trochę boję się jeździć z dzieckiem bo sam to pal licho.

  • #18 04 Kwi 2007 20:52
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    znając VW to będzie bolączka z czujnikiem temperatury, chyba że faktycznie włączył się drugi bieg to wtedy pozostaje tak jak mówiłem włącznik w chłodnicy

  • #19 05 Kwi 2007 00:21
    Gesso
    Poziom 11  

    ja mialem to samo w audi i wymieniłem czujnik temperatury od wskażnika no i ok mozesz tez zmierzyć temperature termometrem i zobaczyc na wskazniku czy jest taka sama i juz bedzie jasne czy to wskażnik

  • #20 05 Kwi 2007 10:22
    underdog
    Poziom 11  

    Wentylator włącza się na pierwszym biegu ale i tak pokazuje 110 stopni. Rano kupiłem środek do oczyszczania układu. Wlałem i włączyłem silnik przez około pół godziny i nic temp. 110. Chyba że pojeżdzę parę dni i może to pomoże.

  • #21 05 Kwi 2007 10:34
    viper555
    spec od auto-elektro

    I dobrze piszesz że wymieniłeś termostat tylko pewnie na podróbkę i efekt jest. Spotkałem się z tym kilka razy.P

  • #23 05 Kwi 2007 12:52
    SP7SEC
    Poziom 26  

    stawiam na 99 procent na pęknięcie głowicy

  • #24 05 Kwi 2007 12:58
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jeżeli jego cena to 18 zł to mówi samo za siebie ale być może w twoim przypadku jest inaczej.P

  • #25 05 Kwi 2007 14:48
    underdog
    Poziom 11  

    Byłem już u dwóch mechaników i zgodnie potwietdzają że w silniku wszystko jest Ok. Pompa pracuje termostat otwieta obieg a temp na wskaźniku 110 stopni. Został już tylko wskaźnik a liczniku a tam to już jestem zielony. Co mm tam zrobić i jak mam wyjąść licznik aby rozkręcać jak najmniej plastików ?

  • #26 05 Kwi 2007 16:26
    Dido230
    Poziom 22  

    Zakładając że wszystkie układy są sprawne, czujniki właściwe dla danego modelu a układ całkowicie szczelny to proszę na postoju nagrzać go kilka razy aż zostanie otworzony termostat i załączy się wentylator. Wszystko po to aby się upewnić czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, podczas nagrzewania uciskać stosując rękawice węże układu chłodzenia co pomoże odpowietrzyc całość.
    Wszystko to robimy przy zamkniętym korku zbiornika.

    -przełącznik ogrzewania kabiny ma być ustawiony na grzanie

  • #27 14 Kwi 2007 17:24
    underdog
    Poziom 11  

    Nagrzałem silnik i według wskazówek poprzedniego rozmówcy odpowietrzałem układ ale niestety i to nie pomogło. Zauważyłem jednak,że w zbiorniczku pływał malutki kawałem tak jakby uszczelki. Dziwne bo nie było widać plam oleju w płynie. Mam tylko wrażenie że ubywa trochę oleju w silniku. Proszę o radę ?

  • #28 14 Kwi 2007 17:58
    viper555
    spec od auto-elektro

    Tak jak pisałem wcześniej przerabiałem kilka identycznych przypadków i usterka była zawsze jedna i oczywiście wykluczamy usterkę pompy wodnej.P

  • #29 15 Kwi 2007 20:15
    underdog
    Poziom 11  

    Mam jeszcze jedno pytanie , czy jak dagrzeję silnik do momentu włączenia wentylatora i gdy pokazuje mi 110 stopni dotknąłbym palcem płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym? Bo u mnie jest tak że przy nagrzanym silniku i po włączeniu wentylatora zanurzyłem na chwilę palca w płynie w zbiorniku wyrównawczym i płyn był gorący, bo to normale ale nie temp. 110 stopni jak wskazuje mi na liczniku.

  • #30 23 Kwi 2007 20:05
    underdog
    Poziom 11  

    I wkońcu doszedłem do końca problemu. Wszystko sprawdzone od podszewki i nadal się grzał.Termostat wymieniany dwa razy i nadal do samo. Okazało się że po rozebraniu licznika w jednym miejscu był zimny lut i po złożeniu wszystko było już OK.Walczyłem z tym ze 3 tygodnie i udało się.
    DZIĘKI WSZYSTKIM ZA POMOC, POZDRAWIAM.:D

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME