Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dym w kabinie nie działaja wycieraczki

janas1 11 Lut 2006 17:27 3132 17
  • #1 11 Lut 2006 17:27
    janas1
    Poziom 11  

    witam
    opis usterki w samochodzie ford escort kombii 92 diesel

    Jade sobie wczoraj escorciekim wlaczone wycieraczki dmuchawa i tu nagle zaczyna smierdziec paloną izolacja zgasilem silniczek patrze w bezpieczniki wszyskie cale !! na nastepny dzien spojrzalem w przekazniki wygladaja ok i przy wlaczaniu wycieraczek jest charakterystyczne cykniecie wiec wydaje mi sie ze sa dobre ( nie wiem jak je sprawdzic ) . Moje pytanie wiec jest nastepujące co to moze byc one wogole nie dzialają !!! a pogoda wymaga dzialajacego sprzetu . Silnika od niech jeszcze nie ruszalem ale w sumie jesli byloby na nim zwarcie to powinien przepalic sie bezpiecznik , podkresle ze na plycie z przekaznikami w kabinie nie widac zadnych objeawow upalonej izolcaji . co radzicie ?

    0 17
  • Pomocny post
    #2 11 Lut 2006 17:43
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Sprawdz silnik, moze coś sie w nim przytarło na przekładniach i uzwojenia silnika ci sie pala... pozdro

    0
  • Pomocny post
    #3 11 Lut 2006 17:44
    tajnygelo
    Poziom 13  

    witam prawdopodobnie zatarły sie tobie wycieraczki odepnij je od silniczka i sprawdz czy luźno chodzą najcześciej zacieraja sie w tulei

    0
  • #4 11 Lut 2006 17:56
    janas1
    Poziom 11  

    aha zapomnialem dodac ze jak recznie je ruszam to chodza bez problemu . ale zatanawiem sie wlasnie najbardziej nad tym przekazniem choc mysle ze z niego jako tako nie mogl sie wydobywac smierdzacy dym wyciagalem je i wygladaja na ok . a silnik moge sprawdzic rozumiem tylko wykrecajac go badz podajac napiecie bezposrenio na niego ?

    0
  • Pomocny post
    #5 11 Lut 2006 18:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 11 Lut 2006 18:03
    janas1
    Poziom 11  

    a w jaki sposob moge sprawdzic ten silnik ? nie wykrecajac go ? ale nie dziwne jest to ze jezeli "palil" sie silnik to nie poszedl bezpiecznik zabezpieczjący obwod wycieraczek ?

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Lut 2006 18:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 11 Lut 2006 18:15
    janas1
    Poziom 11  

    ok czyli nie pozostaje mi nic innego jak wyciągnąć ten nieszczesny silnik . bo w tej chwili objaw jest taki ze jak probuje je wlaczyc to przekaznik zalacza i po doslownie 2 3 sekundach odbija . mam jeszcze tylko jedno pytanie ten charakterystyczny smród palonej izolacji mogl pochodzic z silnika wole sie upewnic gdyz wyciagniecie go z mioejsca jego zamieszkania wiaze sie z demontarzem tego plastiku z podszybia wycieraczek itd

    0
  • Pomocny post
    #9 11 Lut 2006 18:19
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 11 Lut 2006 21:41
    wanap
    Poziom 11  

    Końcówki cięgien wycieraczek bardzo często rdzewieją i zacierają się. Silnik trafiając na zwiększony opór przegrzewa się.

    0
  • Pomocny post
    #11 11 Lut 2006 22:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #12 12 Lut 2006 00:13
    green33

    Poziom 31  

    Ja miałem miesiąc temu taką sytuację... dym z kolumny kierownicy... i brak regulacji czasowej wycieraczek.... w trybie manualnym chodza OK, ale brak czasówki... powód: wypalenie się styków w przełaczniku zespolonym na kolumnie kierownicy... a co najśmieszniejsze to bezpieczniki OK, a dymu było od cholery.... a ja nie mogłem zjechać, bo byłem na podjeżdzie pod górkę, a za mną TIRy.... a po bokach zaspy..... no to jechałem tak ze 300 metrów .. otworzyłem okno i wietrzyłem... :) ... max hardcore :)

    A widziałeś skąd ten dym się wydobywa... bo chyba nie napisałeś jasno, że z nawiewu... ?

    Pozdrawiam Marcin

    P.S. A swoją droga to też Escort 92 1.8 D :)

    0
  • Pomocny post
    #13 12 Lut 2006 00:41
    BurnIt
    Poziom 16  

    To samo mial moj tata w swoim escorcie.....przyczyna, wytarte ścieżki w przelacznikach, w plytce byla wypalona dziura na wylot....wymiana kosztowala go jakies 200zl...najlepiej sciagnij sobie ten caly modul z galkami i otworz.

    0
  • #14 12 Lut 2006 07:16
    janas1
    Poziom 11  

    jezeli przelacznik zespolony to ta galeczka przelaczjąca ( jestem po nocce) to dym wydobywal sie sie z pod kierownicy pozatym przelaczkik jest chyba ok jezeli slychac cykniecie przekaznika , tak mi sie przynajmniej wydaje . a propo tego silnika to jak byly mrozy -25 to o odpaleniu moglem zapomniec zamarzla mi ropa i po krzyku :(

    0
  • Pomocny post
    #15 12 Lut 2006 10:17
    green33

    Poziom 31  

    Dokładnie tak, to ten przełacznik, który odpowiada za wycieraczki, kierunkowskazy i światła awaryjne ... jeden z bardziej awaryjnych elementów escorta.... a o odpalaniu w mrozy... hm.. no ja lałem dodatek do paliwa ze Statoil i było OK, aczkolwiek odpalałem na 3 - 4 razy... ale jak mi mówił mechanik to te silniki mają taki urok... ;(

    ale po nocy - 30 stopni padł mi akumulator... po naładowaniu prostownikiem auto odpaliło...

    ale z mrozami tez jest związane inne niebezpieczeństwo.. nie wiem, czy widziałes skrzynkę bezpieczników w escorcie... to takie płytki z laminatu dwustronnego... i niestety pojawiają si.e tam "zimne luty"... szczególenie zimą, gdy w nocy miałes - 30 stopni a w dzień w kabinie rozgrzejesz auto do + 20 stopni.. różnica 50 stopni to bardzi duże naprężenia na punktach lutowniczych ... mi właśnie w ten sposób escort odmówił posłuszeństwa...

    problem był opisany:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic433682.html

    Pozdrawiam Marcin

    0
  • #16 13 Lut 2006 15:17
    janas1
    Poziom 11  

    witam to jednak jest przełacznik zespolony mam zjarane styki :(
    ze prawie plytke upalilo
    mozna zrobic to na krotko na przełaczniku ?? takim jak od lapki zalezy mi tylko na dwustopiniowej regulacji ale nieznam wyprowadzen z kostki ktore za co odpowiada mo ktos moze schemat elektryczny ??


    dla tych ktorzy mieliby podobny problem zdjecia .

    na tym gdzie widac "obrana izolacje " to jest ten od swiatel nie wiem dlaczego tak wyglada ale dziala zaizolowalbym to natomiast dla wycieraczek
    chcialym zrobic 2 przelaczniki albo 1 3 stopniowy i wycialbym te styki z tej plytki ktore odpowiadaja za sterowanie wycieraczkami z przodu co wy na to ?


    wiem ze pisze troszke teraz nie skladnie ale na szrocie wolaja za to 150 zyla :(

    0
  • #17 13 Lut 2006 16:39
    green33

    Poziom 31  

    120 - 150 za używkę.... a jak poszukasz to za 270 - 300 zł kupisz nówkę... ja wiem, że to trochę kasy, ale jak zamierzasz tym autem pojeździć tak min. 2 latka to jednak polecam wyskrobać na nowy... bo używka, też może już być ponadpalana i może paść nawet po tygodniu...

    Marcin

    0
  Szukaj w 5mln produktów