Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
  • #1
    Mikosa
    Level 11  
    Witam
    Mam taki problem(wydaje mi się że) z komputerem gazowym Autronic AL700.
    Mianowicie wczoraj rano próbowałem odpalić samochód i nic. W momencie przekręcenia kluczyka przełącznik trybu pracy pulsuje jakby był ustawiony na automatyczne przejście i po chwili dioda zapala się jakby był na zasilaniu gazowym mimo że nie załączałem rozrusznika.
    Kręcenie rozrusznikiem nie daje nic silnik wogóle nie reaguje, a gaz jest cały czas podawany bowiem go czuć.
    Nie można ręcznie ustawić trybu pracy komputera gazowego bo nie reaguje na przycisk.
    W momencie gdy wyciągnę dwa bezpieczniki które są przed AL700 (7,5A) również nie ma żadnej reakcji mimo że gazownik w jednym z warsztatów mówił mi że wyjęcie tych bezpiecznjików powoduje że samochód będzie chodził wyłącznie na benzynie.
    Pod maską mam również jakiś emulator do silnika 6-cio cylindrowego firmy STAG, a silnik to 3.0 24V na wtrysku wielopunktowym.

    Wcześniej miałem awarię czujnika położenia wału(gdzieś coś niestykało), samochód również nie dawał się uruchomić ale centralka AL700 pracowała prawidłowo (można było przełączać tryby pracy) w warsztacie coś zrobili z tym czujnikiem kilka razy zdarzyło mi się że samochód nie chciał odpalić ale lekkie ruszenie przewodem rozwiązywało sprawę.

    W związku z powyższym co może powodować takie zachowanie centralki AL700 i jak to wyeliminować i przywrócić samochód do stanu użyteczności.
    Liczę na pomoc fachowców bo nigdzie na żadnym forum nie znalazłem opisów takiego zachowania się diody sygnalizującej trybu pracy centralki.
  • #2
    faziczek_r
    Level 20  
    Jak wyjmiesz bezpieczniki to centrala nie ma zasilania ,a więc nie ma możliwości podania plusa na zaworki gazu.Wtedy powinien odpalić na benzynie,o ile reszta jest sprawna.Jeśli to awaria czujnika to nie będzie miał iskry i nici z kombinacji.Może to też być wina emulatora i wtedy wtryskiwacze nie podadzą paliwa.Trzeba uruchomić auto ,a dopiero kombinować z komputerem gazowym.
  • #3
    Mikosa
    Level 11  
    Oczywiście w pelni zgadzam się z powyższym.
    Zastanawia mnie tylko nienormalne działanie tego przełącznika trybu pracy centralki gazowej(opisałem w pierwszym poście) i zastanawiam się czy jej awaria nie powoduje jakichś zakłóceń, że po wyjeciu bezpieczników zasilających AL700 brak jest pierwotnego obiegu wszystkich ukladów.
    Zastanawia mnie też czy ten emulator silnika STAG nie może w przypadku awarii powodować takich szopek. On nie ma żadnego bezpiecznika go wyłączającego a wyjęcie kostki spowoduje przerwanie obwodów wtryskiwaczy.
    W przypadku awarii czujnika położenia wału brak jest inpulsu na cewki zapłonowe i impulsów na wtryskiwacze ale komputer gazowy po przekręceniu zapłonu (w pozycję ON, a nie odpalaniu silnika) powinien dać się normalnie przełączać na tryb pracy benzyna lub automat tak przynajmniej miałem wcześniej a teraz tylko dioda kilka razy błyknie i zapala się światłem ciągłym i nie reaguje na przycisk zmiany trybu pracy.
  • #4
    pawelc
    Level 22  
    z tego co piszesz gaz podaje a nie odpala,sprawdz zapłon czy jest iskra od tego zacznij ,a co do centralki od gazu, jak masz interfejs to podłącz ją,jesli nie masz to musisz podjechać do jakiegoś gazownika
  • #5
    faziczek_r
    Level 20  
    Zasilanie jest tylko dopięte,czyli podłączone równolegle i nie może mieć na nic wpływu .W emulatorze elementami wykonawczymi są przekażniki .Jeśli nie ma zasilania to przekażniki są w stanie spoczynku i obwód wtryskiwaczy jest zamknięty.Dopiero gdy mają zasilanie zawory gazu sytuacja się zmienia i jest zasilany emulator .Wtedy następuje przerwanie obwodu wtrysków.Jest jedna sytuacja w, której może samochód uruchamiać się na samym gazie.To tzw. tryb awaryjny ,a wprowadza się sterownik w ten stan w następujący sposób:
    - wciskamy przełącznik bez zapłonu
    -włączamy zapłon i kręcimy rozrusznikiem(nadal trzymając przycisk)
    Póżniej bez wciskania odpala na samym gazie.
    Wtedy zawsze będzie odpalał na samym gazie dopóki nie naciśniemy przycisku.Drugą możliwością jest awaria centrali gazowej i wtedy nie reaguje przełącznik.Najlepiej uruchomić na benzynie i dopiero szukać dalej.
  • #6
    Mikosa
    Level 11  
    Tak podaje gaz samoczynnie zaraz po przekręcaniu zapłonu a nigdy wcześniej tego nie było, samochód zawsze było odpalany na benzynie i dopiero po osiągnięciu 15 stopni i przekroczeniu 2500obr następywało przejście na gaz.
    Teraz nie mam możliwości ustawienia trybu pracy centralki a dłuższe kręcenie przy takim stanie rzeczy to najlepsza droga do bum!
  • #7
    faziczek_r
    Level 20  
    Co to za samochód?Sprawdzałeś czy jest iskra?
  • #8
    Mikosa
    Level 11  
    Alfa Romeo 164 silnik 3.0 24v, cewka jest na każdej świecy.
    Chodził bezawaryjnie prawie dwa lata.
    Nie jeszcze nie sprawdzałem.
  • #9
    faziczek_r
    Level 20  
    To sprawdż bo na benzynie może nie odpalać z różnych powodów,a na gazie odpali .Jeśli będzie to podpowiem tobie jak odpalić na samym gazie z pominięciem kompa gazowego.
  • #10
    Mikosa
    Level 11  
    Ok dzięki
    Jutro chyba go ciągnę do warsztatu na wymianę czujnika położenia wału. Jednak ciągle mi nie daje spokoju to nienormalna praca sygnalizacji trybu pracy AL700
  • #11
    IWEX100
    Level 16  
    Witam

    AL-700 jest dobrym komputerem ale ma jedną bardzo poważną wadę nie jest dobrze zabezpieczony przed wodą. Otwórz AL-700, wyciągnij płytkę i sprawdź czy nie ma wyżrtych ścieżek. Myslę że to będzie przyczyna.

    Pozdrawiam
  • #12
    Mikosa
    Level 11  
    Witam
    Wczoraj odpaliłem na benzynie auto (czujnik położenia wału) dzisiaj jakoś się dowlokłem do warsztatu (po drodze zgasł mi 2 razy).
    Płytkę od AL700 wyciągnełem jeszcze w sobotę i leżała sobie do niedzieli na kaloryferze, żadnych uszkodzeń na niej nie zauważyłem w moim przypadku jest cała zalana jakąś żywicą bądź kalafonią.
    Jak wymienię czujnik (pewnie dzisiaj po południu będzie już wymieniony) to podłączę bezpieczniki zasilania AL700 i zobaczę jak reaguje jeśli będzie wszystko w porządku, to całe zamieszanie tylko przez czujnik położenia wału, a jeśli nie to znaczy że i AL700 szwankuje.

    Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc.
    Pozdrawiam
  • #13
    Mikosa
    Level 11  
    Witam
    Niestety Panowie uszkodzeniu uległo coś w instalacji gazowej.
    Po włączeniu zapłonu kontrolka trybu pracy AL700 miga i zaraz zaczyna świecić lub miga i w momencie kręcenia rozrusznikiem zaczyna świecić, czyli instalacja startuje z gazu. Centralka nie reaguje na przycisk zmiany trybu pracy. Za każdym włączeniem zapłonu jest taka sama sytuacja.
    Co może być tego przyczyną, może zawiesił się jakiś przekaźnik.
    Na razie jeżdżę na benzynie.
  • #14
    IWEX100
    Level 16  
    No to w takim razie padł AL-700, spróbuj znaleźć jakiegoś elektronika, który podejmie się naprawy.
    Jeżeli nie to musisz kupić nowy. (koszt ok. 320,00 zł)
  • #15
    marekdubaj
    Level 1  
    Myślę ze mogę ci pomc napisz na marekdubaj(_at_)wp.pl

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeśli macie jakieś problemy z instalacjami gazowymi proszę o pytania na :marekdubaj@wp.pl
  • #16
    leszekf
    Level 11  
    sprobuj odpalic awaryjnie na gazie tak jak ci radzili wczesniej
    wciskasz przycisk na centralce i przy wcisnietym przycisku przekrecasz sacyjke . AL przejdzie w tryb odpalania na gazie . jak ci sie uda udpalic to wtedy naciskaj przycisk na centralce powinna nastepowac zmiana praca w automacie , praca na samej bezynie . miałem cos takiego al nie reagowal na zmiane trybu pracy po czyms takim jakłby sie budził i było ok.
  • #17
    faziczek_r
    Level 20  
    Można kupić samą płytkę za ok 200zł.
  • #18
    Janek Bień
    Level 18  
    Moge podjąć sie naprawy AL700 ma codzien naprawiam te sterowniki dla jednej z hurtowni w Krakowie
  • #19
    nubira
    Level 13  
    mam pytanko ,gdzie moge zakupic interfejs tej centrali do kompa?
  • #20
    darioso
    Level 11  
    Proszę o pomoc specjalistów od AL 700. Na schemacie połączenia komputera gazowego napisano, że fioletowy przewód połączony jest z przewodem "sygnałowym" wychodzącym z sondy, zaś szary przewód jest też połączony z tym samym przewodem (wyjętym z wiązki), a między tym połączeniem trzeba zrobić przecięcie. Jeśli dobrze rozumiem ten schemat, to fioletowym przewodem idzie sygnał do komputera gazowego, a szarym sygnał emulacji do komputera samochodu PCM.

    Autronic AL700 awaria

    Moje pytanie polega na tym, że chcę zastosować oddzielną sondę do komputera gazowego (w moim Fordzie Windstarze są 4 sondy lambda i fachowcy mówią mi, że działąją nie tak jak typowa sonda napięciowa 0-1V). Wobec czego chcę zastosować oddzielną sondę 1- przewodową, przepinając przewód filoetowy do tej nowej sondy.
    Pytanie polega na tym, co mam zrobić z tym szarym przewodem podającym jak mniemam zemulowany sygnał do komputera pojazdu - czy go zostawić dołączonego w wiązce do jednej z 4 sond, do której był pierwotnie dołączony?
    A co zrobić z przewodem sygnałowym sondy, do której dołączony był pierwotnie fioletowy przewód, zaizolować?
    Proszę o pomoc. Samochód na benzynie ma chodzić i pobierać sygnał ze swoich 4 sond, na gazie AL 700 ma pobierać sygnał z dodatkowej sondy.
  • #21
    Janek Bień
    Level 18  
    nie typowa sąda lambda ???

    jesli to nie sąda 0-1V to moze byc sąda 1-5V moze byc jeszcze sąda z odwróconym sygnałem czyli np. 5-1V
    wszystkie te typy sąd są prawidłowo czytane oraz emulowane przez AL700 według mnie nie ma zabardzo sensu dodatkowa sąda tylko do gazu .
    mozna sie podpiac pod jedną z sąd przed katalizatorem . oczywiscie bedziemy miec wtedy odczyt z sądy tylko z jednej polowy silnika ale zakladając ze silnik jest sprawny wszystkie cylindry zasilane są taka samą mieszanka gazu-powietrza powinien nam wystarczyc pomiar z jednej polowy silnika.

    osobny problem to system OBD2 w tym pojezdzie .
    czyli sąda przed i za katalizatorem w dodatku razy 2 hehe.
    należalo by sprawdzic co sie będze dzialo przy jezdzie na gazie Nie wiem jak rozbydowany jest system adaptacji komputera ECU silnika w tym samochodzie . Komputer napewno bedzie rejestrowal blędy sąd lambda przy jezdzie na gazie ale moze sie na tym skonczyc nic powaznego sie nie bedzie dzialo poza rejestrowaniem usterki .
    Gorzej jesli system adaptacji jest na tyle rozbudowany ze bedą sie rozjeżdrzały mapy dawki paliwa w pamięci komputera . wtedy po dluższej jezdzie na gazie moze byc niemozliwa normalna jazda na benzynie dopuki nie zresetujemy komputera silnika.

    W takim przypadku bedzie trzeba dołozyc do instalacji emulator OBD2 .
    można to jeszcze ominac w mniej profesjonalny sposób przez dorobienie ukladu resetowania ECU silnika ale to jest ostatecznośc i nie polecam tej metody
  • #22
    darioso
    Level 11  
    ECU w tym samochodzie nie jest wyrafinowanym komputerem. Działa jak w większości samochodów. W instalacji gazowej jest oddzielny emulator wtrysków. To standardowa instalacja II generacji LOVATO z AL700 i emulatorem wtrysków. Chcę zamontować dodatkową sondę, bo te w samochodzie działają napięciowo 0-1V, ale poprzez zmianę rezystancji. Nie chcę się wpinać w jedną z 2 sond przed katalizatorem (tylnia i przednia głowica).
    Proszę tylko o poradę co mam zrobić z siwym przewodem i przewodem z wypiętej sondy, do którego był uprzednio podłączony fioletowy przewód z instalacji gazowej.
  • #23
    Janek Bień
    Level 18  
    mysle że w tym przypadku i tak niejest Pan w stanie prawidłowo zaemulowac sądy lambda za pomocą AL700 Proponuje sprubować wpiąć sie do jednej z sąd przed kat. ale nie rozlączając polączenia z ecu silnika ( nie przecinać przewodu sygnalowego sądy lambda tylko dolutowac sie ) natomiast wyjscie sygnalu sądy lambda z AL700 pozostawic luzem . Podpiecie go gdzie kolwiek i tak nic nie da.
    jesli prawidlowo bedzie dzialac caly system zasilania LPG wlacznie z AL700 to na sądach bedzie oscylowac napiecie pomiedzy 0-1 V co prawda zmiany te nie będą zsynchronizowane ze zmianami czasu otwarcia wtryskiwacza i bląd sady kiedys sie napewno pojawi .Jesli algorytm adaptacji nie jest zbyt rozbudowany w tym ECU silnika powinno byc OK.
  • #24
    robson232
    Level 2  
    Mam problem z instalacją gazową autronic. Jak odpalam samochód na benzynie zaczyna szarpac i kicha w przeplywomierz. Przy dodawaniu gazu kontrolka w centralce zapala sie a jak puszcze gaz to gaśnie po kilkunastu sekundach. Na gazie samochód chodzi normalnie a kontrolka w centralce przy dodawaniu gazu zapala się a po puszczeniu gazu gaśnie od razu. Na gazie samochód pracuje normalnie a na benzynie dusi sie, szarpie i nie idzie ujechac. Prosze o pomoc w tej sprawie.
  • #25
    wafel888
    Level 11  
    ROBSON 232
    WEDLUG MNIE -
    1 SPRAWDZ ISKRE
    2 SPRAWDZ SWIECE
    3 UKLAD ZASILANIA BENZYNA
    JAKIE TO AUTKO,,?
  • #26
    robson232
    Level 2  
    Jest to mazda mx3 1600cm 16v. Świece sa nowe filter paliwa nowy pompa podaje dobrze paliwo aparat jest ok. Na wolnych obrotach chodzi normalnie a jak mu dodaje przy 800 obr/min gazu to sie zaczyna dusic i szarpie. Jest taki dolek od 800-1200obr a pozniej wskakuje i chodzi normalnie. Jak jezdze na gazie i zgasze samochód na gazie to przy ponownym uruchomieniu silnika zakreci od razu a jak jezdze na benzynie i zgasze go na benzynie to przy ponownym odpaleniu kreci bardzo dlugo zanim zaskoczy tak jakby nie chcial wejsc na obrorty. Zastanawia mnie ten modulator od instalacji gazowej czemu na gazie kontrolka w centralce gazowej przy dodaniu gazu zapala sie a jak puszcze gaz to gasnie od razu a na benzynie jak dodaje gazu zapala sie a jak puszcze gaz gasnie dopiero po 20-30sek. Wydaje mi sie ze powinna chyba zachowywac sie tak jak na gazie.
  • #27
    gazer11
    Level 15  
    auto strzela w momencie uruchamiania?
  • #28
    zaplonnik
    Level 11  
    czy jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie czy napewno padł komputer?AL700 przy pomoczy miernika? itp
    ponieważ mam objawy jak opisane wcześniej? gazownik rzucił odrazu komputer do wymiany i tyle. bez żadnego sprawdzenia a chce mieć pewnośc bo po co płacić za coś co jest dobre
  • #29
    robson232
    Level 2  
    Odpala normalnie i na ssaniu jest ok. A jak ssanie pusci na wolnych obrotach chodzi a przy szybkim dodaniu gazu do 1200obr/min zaczyna sie dusic.
  • #30
    Bajcik_tw
    Level 2  
    Witam serdecznie.
    Mam uszkodzony sterownik Autronic AL-700. Mimo, że kontrolka zachowuje się normalnie i sygnalizuje pracę na gazie, samochód jedzie na benzynie.
    Mechanicznie oderwany został element w miejscu pokazanym na zdjęciu, nie wiem co tam było podejrzewam że dioda. Proszę o informację lub zdjęcie płytki.

    Autronic AL700 awaria