Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tylna wycieraczka Fiat Uno - nie działa

12 Lut 2006 16:20 2412 3
  • Poziom 12  
    Mam pytanie gdzie szukać usterki? Tylnia wycieraczka we Fiacie Uno nie działa. Jest złącze 3-pinowe:
    1) 12V jest podawane stale na silnik wycieraczki
    2) 12V jest podawane na przekaźnik gdy się włączy wycieraczkę
    3) masa
    Na początku podejrzewałem silnik. Rozkręciłem go, okazał się sprawny. udało mi się go nawet uruchomić na zasilaczu. Silnik działa jak się poda 12V na silnik i przekaźnik. Wydaje się to oczywiste. Tylko nie wiem jak jest zrobione sterowanie, że wycieraczka machnie kilka razy i wróci do pozycji wyjściowej. W szereg z silnikiem jest włączony taki element przypominający neonówkę, co to jest? Może ktoś wie. Gdzie szukać usterki? Doszedłem do wniosku, że nie ma napięcia sterującego przekaźnik, gdzie go szukać, co może byś uszkodzone i jak jest zrobione to że wycieraczka wraca do pozycji wyjściowej? Z góry dziękuję za wskazówki.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 20  
    To, że wycieraczka wraca do pozycji wyjściowej w większości samochodów jest rozwiązane jako ścieżka na dużym trybie z przekładni ślimakowej. Po prostu jest w tryb wtopiony kawałek blaszki do którego dociskają się 2 szczotki. Blaszka jest w kształcie literki C i w momencie jak jedna ze szczotek wyjedzie poza ścieżkę, to silnik ma przerwany obwód i wyłącza się. Ponowne załączenie polega na chwilowym ręcznym (z wyłącznika przy kierownicy) załączeniu zasilania silnika, który ruszając znowu połączy szczotki i dzięki temu następuje samopodtrzymanie pracy silnika do momentu kolejnej przerwy obwodu między szczotkami.
    Stąd do wycieraczki doprowadzone są przewody zasilający, masa i sterujący. Na tym ostatnim zasilanie pojawia się tylko na czas załączenia wycieraczki (chyba, że jest włączona na pracę ciągłą)...
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Proponuję sprawdzić przewody elektryczne w gumowym wężyku w miejscu przejścia przewodów z nadwozia do tylnej klapy. Tam często się ułamują.