Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

alternator w poldku mi nie ładuje

13 Lut 2006 17:32 6984 22
  • Poziom 10  
    Mam problem! Znikło mi ładowanie w polonezie! Szczotki sa nowe,połaczenia sprawdzone, pasek naciągnięty. Najciekawsze jest to, że kontrolka ładowania normalnie gaśnie. Jeśli ktoś jest w stanie mi coś poradzic to będę bardzo wdzieczny!
  • Poziom 25  
    Witam.Nie napisales jaki to poldek i ktory rok produkcji.A od tego zalezy jaki masz alternator,czy 6 diodowy czy 9 diodowy i jaki masz regulator napiecia,czy przy alternatorze czy na lewym blotniku.No i nie napisales w jaki sposob sprawdziles ze nie laduje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    ogólnie to na prawym (nadkolu) a 6 diodowe jeszcze występują w poldku
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Witam ponownie.Jak to nie ma w Polonezie alternatorow 9 diodowych?Jak ktos nie wie czegos na 100% to lepiej nie pisac i nie wprowadzac kogos w blad.W Polonezie sa alternatory 9 diodowe.3 diody wzbudzenia,3 diody dodatnie i 3 diody ujemne.Wystarczy wziasc do raczki chociazby popularna ksiazke o polonezie autorstwa Edwarda Morawskiego i poczytac w dziale 7(wyposazenie elektryczne) o alternatorze.Naprawialem juz kilka takich alternatorow.Od razu dodam ze diody ujemne sa przewidziane jako czesci pojedyncze do wymiany.Natomiast diody dodatnie i wzbudzenia sa osadzone na wspolnym radiatorze i trzeba kupic caly zestaw 6 diod razem z radiatorem jako komplet.
  • Poziom 23  
    albercik ty chyba urwales sie z choinki poczytaj dokladnie:D:D:D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    no widzisz Elektrit, ale ja wiem i pisząc twojej wypowiedzi jeszcze nie było (a wracając do diód to wszystkie da radę wymienić pojedyńczo, Alberciku), no dosyć często wywalają się te na mostku wzbudzenia 1n
  • Poziom 10  
    Witam!
    Co do pytań o tą moją usterkę: rok poloneza 88 import z Finlandii, altarnator 9-cio diodowy, regulator napięcia elektroniczny na błotniku, a brak ładowania zmierzyłem w bardzo łatwy sposób! Mianowicie multimetrem na zaciskach akumulatora .
  • Poziom 19  
    odnośnie pomiaru na zaciskach akumulatora
    pomierz jeszcze na wyjściu samego alternatora między + a obudową
    często korodują śruby mocujące i urywa się masa śilnika jeżeli nadal nie będzie 14.0 14.4V to podmień diody typu 1N400x w alternatorze
  • Poziom 17  
    dla wykluczenia błędu sprawdz tym samym sprzętem w innym aucie ładowanie
  • Poziom 17  
    wyćiąg wsówki z alternatora i zewrzyj je na chwile razem powinno być widać wyrażny spadek obrotów silnika oraz iskrzenie na tych wsówkach . sprawdz na szóstce śrubce alternatora czy jest napięcie [tylko nie miernikiem a konkretną żarówką]
  • Poziom 25  
    Witam ponownie.No na poczatek sorki wszystkim bo faktycznie pomylila mi sie 6 z 9.Ale tak czy inaczej w pierwszych wersjach Poldkow byly alternatory 6 diodowe,takie jak w duzym fiacie.Dopiero pozniej zaczeto stosowac 9 diodowe.Jak sie nie myle i o ile dobrze pamietam to wraz z elektronicznymi regulatorami napiecia.No i macie racje drodzy koledzy,ze kacda diode mozna kupic osobno.Od tego sa sklepy elektroniczne.Tylko chodzi o prace.Kupujac kompletny radiator zaplacimy troszke wiecej niz w przypadku pojedynczych elementow,ale czas pracy...Czasami wygodniej wymienic komplet niz pojedyncze czesci.Tym bardziej ze do Poldka ceny czesci sa takie ze....No i odpowiedz do elektrita - nie masz przyjacielu racji.Nawet nie wiesz ile jest rodzajow alternatorow do Poldka.Niby te same a jednak sie roznia.Niestety sa diody wzbudzenia i diody dodatnie na jednym radiatorze.A diody ujemne na osobnym radiatorze.W innych z kolei diody wzbudzenia sa osobno,w jeszcze innych sa one zalane specjalna masa.Naprawialem juz niejeden alternator,nie tylko z Poldka i nawet nie masz pojecia czego ludzie nie moga wymyslic w ukladach elektronicznych alternatorow i regulatorow.Pozdrowka.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Elektrit,a widziales kiedys instalacje elektryczna pierwszej wersji Poldka(ten z prostokatnymi lampami z przodu?Tam wlasnie byl przekaznik tej lampki.Dokladnie tak samo jak w duzym fiacie przyjacielu.Pozatym dlaczego sie wyklucasz skoro nie wiesz czegos na 100%?No i to forum nie jest do tego zeby wyklocac sie o racje.Ale skoro ty tak uwazasz,to ja ustepuje.W koncu masz wiekszy poziom niz ja....Pozdrawiam serdecznie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    Albercik 321 napisał:
    Elektrit,a widziales kiedys instalacje elektryczna pierwszej wersji Poldka(ten z prostokatnymi lampami z przodu?Tam wlasnie byl przekaznik tej lampki.Dokladnie tak samo jak w duzym fiacie przyjacielu.Pozatym dlaczego sie wyklucasz skoro nie wiesz czegos na 100%?No i to forum nie jest do tego zeby wyklocac sie o racje.Ale skoro ty tak uwazasz,to ja ustepuje.W koncu masz wiekszy poziom niz ja...Pozdrawiam serdecznie.


    Albercik 321 - niech Ci będzie, że Elektrita racja.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Jestem tu nowy ale poldka robiłem od zawsze ale przekażnika nie widziałem nigdy
  • Poziom 15  
    witam czy ktoś wie jakie parametry mają diody prądowe w alternatorze (polonez maluch) mają one oznaczenie D204 20 i D104 20. dziekuje za pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich?

    Mam taki sam problem w moim polonezie. Jestem pewien, że nie ma ładowania. Mierzyłem na aku i wynosi ok. 12,36. Kontrolka ładowania po uruchomieniu silnika gaśnie a ładowania nie ma. Jak rozpoznać że diosy są spalone lub że regulator napiecia nie działa? Prosze o pomoc.[b][/b]
  • spec od auto-elektro
    Chyba typowe wychodzi na luźny lub spalony pasek.P