Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Spalanie Renault 19 1.9 turbo diesel

morlowsk 13 Feb 2006 19:52 3570 10
  • #1
    morlowsk
    Level 11  
    Witam
    Wczoraj walnąłem traskę 210 km i ku mojemu zdziwieniu weszło 15 litrów.
    A to chyba za dużo, bo turbina mało chodziła a prędkość średnia to 90-100 i nie przekraczając 110.
    Posiadana przezemnie wersja posiada pompe wtryskową Lucasa
    Natomiast siostra ma taki silnik bez turbo i pompą bosha w 9 która może jest minimalnie lżejsza i spalanie schodzi do 4,5 na trasie i góra 5,5 po mieście. Wiec i 19 przy jeździe gdzie prawie nie włącza sie turbo nie powinna palić więcej niż 6 (bynajmniej ja tak myślę)
    Mam wiec kilka pytań:
    ile wam palą turbo diesle renault?
    co to jest przełącznik pełnego obciążenia przy pompie? i co on włącza?
    co to za przewód chyba od nadmiaru paliwa który idzie gdzieś do turbo? czy on gdzieś tam dodatkowo pluje paliwem?
    jak zmniejszyć to spalanie? czy jedyna możliwość to wyrzucić turbo?
  • #2
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Turbo chodzi cały czas nawet jak jedziesz 50km/godz.Sprawdż wtryskiwacze i początek wtrysku w warsztacie.Pompę Lucas można sprawdzić tylko dynamicznie.
  • #3
    morlowsk
    Level 11  
    Wtryskiwacze odpadają, bo przy mrozie bardzo ładnie zapalał. A co za tym idzie wtrysk jest chyba w dobrym momencie.
    Pisząc że nie włączało się turbo miałem na myśli jego załączanie. Bo czyżby sama obecność turbiny sprawiała taki opór zeby tyle palił?

    Myślę że to jest coś z tymi dzwigienkami przy pompie tylko że w książce wyd. AUTO diesel jest że tak powiem olany.
    Jakby mi ktoś powiedział co od czego jest to by było fajnie :-)

    A jeżeli to by była złego ustawienia pompy to czy ma ktoś pomysł skąd wziąść przyrząd wymieniony w książce o tajemniczej nazwie "Mot. 1079"

    Czekam na dalsze propozycje
  • #4
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Czytając podpowiedzi zwracaj uwagę na dorobek.Ponawiam propozycję odwiedż warsztat nie myśl co ma jak działać,ma mało palić ok.
  • #5
    morlowsk
    Level 11  
    To forum nie jest chyba po to żeby wysyłać do warsztatu tylko pomóc w naprawie samemu. I jak bym miał zamiar płacić za warsztat to nie pisałbym teraz.
  • #7
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Często Cię spotykam Sigi dzięki za poparcie wcześniej nie chciałem być
    złośliwy ale teraz ,poszukaj adresu na "Kaszpirowski"com/leczy na odległość/.
  • #9
    morlowsk
    Level 11  
    Ja nie pytam sie gdzie mi ucieka tylko zadaje pytania, na które mam nadzieję otrzymać odpowiedz

    ile wam palą turbo diesle renault?
    co to jest przełącznik pełnego obciążenia przy pompie? i co on włącza?
    czy przy turbo jest cos dodatkowo podające paliwo?
    skąd wziąść przyrząd "Mot. 1079"?
  • #10
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Ty ciągle nic nie rozumiesz drugiego takiego R-19 1,9td nie ma tu na forum.Odpowiadają fachowcy ad-1,jeżeli chodzi o ad-2 czyli drugie pytanie mają to warsztaty ,przyrząd kosztuje około 2,5 tys.
  • #11
    ewdar
    Level 14  
    Witam Wszystkich! Czytając wypowiedzi forumowiczów postanowiłem w tej kwesti swoje dwa grosze dorzucić. Otóż ja mam R-19 1,9 TD i i mnie turbina załącza się (to się poprostu czuję po siedzeniu) przy 2300-2500 obr/min i więcej ! A co turbiny to ona pracuje cały czas tak jak kolega wcześniej napisał. A w moim przypadku żadne przewody paliwa do turbiny nie "idą" tam masz tylko smarowanie łożysk i to wszystko!
    Jeżeli idzie o kwestię R9 to też takie miałem autko i fakt że troszkę mniej paliła mi ( 1,6 poj.) 5,5 L i była bardziej zrywniesza z miejsca! I kończąc temat mój to moja Renia pali około 6L liczę średnio bo to jest dość ciężko przeliczyć gdyż ja jeżdżę w ruchu "mieszanym" nieraz 5 L a czasami nawet 6,5 7 L ale to tylko zimą poprostu nie gaszę i tyle ! Pozdrawiam.