Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat B5 1,9 Tdi 115 km brak mocy - muł

13 Lut 2006 22:07 47421 19
  • Poziom 9  
    Tak jak w opisie vw passat b5 kombi 1,9 tdi 115 km rok 2000 przebieg 137tys. Problem tkwi że od 3 tys. obrotów silnik staje sie mułowaty spada mu moc, nie wiem czemu może wy mi w tym po możecie. Bardzo proszę o poradę

    Pozdrawiam JaNuSz
  • Poziom 16  
    Bez vaga pewnie się nie obejdzie.Powodów tej usterki może być wiele:np brak doładowania,przytarta turbina,Przytkany katalizator itd,itd
  • Poziom 25  
    Trzeba sprawdzić jak turbo podmuchuje jak dobrze to przepływomież do wymiany. na 90% przepływka jedz na kompa tylko niech po parametrach patrzą bo błąd przepływomież żadko wyskakuje sprawdz jeszcze N75.
    POZDRAWIAM
  • Poziom 22  
    Witam sprawdzenie ciśnienia doladowania nic nie da bo pewnie go nie bedzie, jak masz uszkodzoną przeplywkę to nie zmienia geometri turbiny i nie dmucha , możesz sprawdzić też podciśnienia przy sterowaniu turbo.
    Pozdrawiam, stawiam na przeplywkę!
  • Poziom 14  
    Panowie co Wy za herezje piszecie, co ma przepływka do zmiany geometrii turbiny??
    Czemu niby nie miało by być ciśnienia doładowania, jakby go nie było to ten samochód prawdopodobnie by kopcił jak stary IKARUS.
    Jeżeli kolega pisze, że w okolicach 3 tyś. obr/min silnik traci moc to wskazuje to jednoznacznie na problem z N75 lub kierownicami sprężarki - sprężarka przeładowuje ciśnienie i sterownik przełącza się na tryb awaryjny.
    Jedynie podpięcie pod tester diagnostyczny, lub zwykły laptop z VAG-COM -em i zrobienie testu drogowego, może rozwiązać ten problem.
    Nie mówię, że nie może to być przepływka (G70) ale wtedy brak mocy jest odczuwalny w całym zakresie obrotów silnika.

    Pozdrawiam
    Repa
  • Poziom 30  
    Przeplywomierze w tych silnikach jest najczestsza zmora wlascicieli aut.
    Najczestsza usterka tego elementu i objawy takie jak u ciebie.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    Przecież napisalem że może być problem z geometrią turbo czyli kierownicami ,a przeplywka ma tu duze znaczenie Jak jest slaba to turbo przy większych obrotach nie daje ciśnienia , a kopcil nie będzie bo ECU dostaje inf o malym przeplywie powietrza i ogranicza dawkę paliwa. Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Vag-com == Bloki wartości mierzonych
  • Poziom 9  
    Koledzy pojechałem do mechanika i powiedziałem mu żeby mi pokazał gdzie znajduje sie zaworek n75 a on mówi nie wiem no to mu od razu podziękowałem. Może wy wiecie gdzie znajduje sie ten zaworek??? Nie śmiejcie sie ze mnie że nie wiem gdzie o jest dawno diesla nie miałem
  • Poziom 17  
    [quote="*JaNuSz*"]Koledzy pojechałem do mechanika i powiedziałem mu żeby mi pokazał gdzie znajduje sie zaworek n75 a on mówi nie wiem no to mu od razu podziękowałem. Może wy wiecie gdzie znajduje sie ten zaworek??? Nie śmiejcie sie ze mnie że nie wiem gdzie o jest dawno diesla nie miałem[/quote

    Za silnikiem pomiedzy nim a przegroda zaraz pod rura wychodzaca z turbiny,do zaworka dochodzi wtyczka z przewodami i dwa przewody podcisnienia chyba.
    pozdr.
  • Poziom 9  
    Witam problem w część rozwiązany mechanik stwierdził zapieczone łopatki turbiny. Macie sposób na przez smarowanie tych łopatek???

    Dodano po 3 [minuty]:

    ziarus1 napisał:
    Jaki masz silnik AJM czy ATJ ?
    AJM
  • Poziom 32  
    Turbo do wymiany!!!

    Być może tylko gruchę przyłapało
  • Poziom 9  
    Witam turbinę oddałem do piaskowania i założyłem ją wsiadłem do auta wyjeżdżam z warsztatu i deptam mu a on nie chce iść i tylko trzy kreski od 2200 do 2500 w czym może być problem???
  • Poziom 12  
    Czesc
    pojedz do kogos kto ma vag-coma albo inny soft do vw
    podlancz i niech wejdzie w silnik potem w bloki wartosci mierzonych
    w grupe 3 i porownaj wartosci pomiedzy blokiem 3 a blokiem 4.
    porownaj je na roznych obrotach silnika
    podaj je jak mozesz
    bedziemy cos wtedy wiecej mogli powiedziec
    pozdrawiam robert
  • Poziom 29  
    Najmniej podejrzewałbym turbinę.Bardziej pasuje to do "łapania" powietrza w układzie zasilania paliwem.W B3 miałem taki przypadek (ale to inna pompa) że łapał powietrze przy dźwigni pompy.Zestaw naprawczy pomógł.
  • Poziom 9  
    A może być to zaworek n75

    Dodano po 29 [minuty]:

    a wiecie gdzie moge znaleźć dobrego machera na terenie jaworzno chrzanów i te okolice
  • Poziom 17  
    Może być wszystko Jeśli nie podepniesz się pod vaga i nie przejedziesz nic sie nie dowiesz .Sprawdż co pokazuje w bloku 3 (przepływka) 4(kąt wtrysku) i 11(turbina).Wtedy powiedz co odczytałeś i w jakich warunkach(obroty,położenie pedału gazu,itp),a spróbuje pomóc.
    W innym przypadku twoje doświadczenia na twoim samochodzie będą sporo kosztowały-chyba już kosztują.
    Zatarte łopotki łatwo sprawdzić-zdjąć weżyk z gruszki i podłączyć podciśnienie do niej .Jesli sie przycina dzwignia sterowania łopatkami lub nie rusza wcale to sprawa jasna.Można dla wyeliminowania awarii samej gruchy(czasem włazi do niej błoto lub koroduje) zdjać zawleczkę z dzwigni i poruszać nią.
  • Poziom 12  
    witam!!! wszystkich .. tak jak wszyscy koledzy pisza to według mnie maja rację, najlepiej podpiąć auto pod vag-a , te samochody tylko tak się naprawia:) miałem podobny problem z b5 okazało się że była zła wartość doładowania, po oględzinach auta znalazłem pękniety przewód z turbiny do ssącego ,pęknięcie było tak małe że go widać nie było ale vag to wychwycił ...możesz sprawdzić łączenia przewodów z turbiny do ssącego , konstruktor ich się nie popisał...pozdr.
  • Poziom 9  
    temat zakończony okazało się że przepływuwka szczeliła Dziękuje za posty