Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO 240 - nagle gasnie.

14 Lut 2006 18:45 1467 12
  • Poziom 24  
    Witam
    Mam spory problem z autkiem. Jakies poltora miesiaca temu odmowil odpalania i odtad stoi. Udalo mi sie doprowadzic do tego ze sie odpala (choc po solidnym kreceniu) i chodzi (zarowno na benzynia, jak i na gazie) i nawet niezle wchodzi na obroty. Niestety w pewnym momencie dosyc nagle gasnie. Po chwili znowu mozna odpalic - i znowu to samo. Grzebie sie w nim i grzebie i nie moge znalezc przyczyny. Moze ma ktos jakis pomysl, wzglednie spotkal sie z czyms takim?
  • Sklep HeluKabel
  • Spec od samochodów
    To auto ma przynajmniej 25 lat,sposób zasilania paliwem ;gażnik
    Stromberg lub K-Jetronic?
  • Poziom 15  
    no tak 240 od 1977 r do 1995r - przydaloby sie podac engine code :)
  • Poziom 24  
    Moja kulpa:)
    Rocznik z papierow 86 - ale tak w 100% to nie mam pewnosci.
    Gaznik, instalacja gazowa.
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Silnik 4 cylindry, 2 litry, zaplon tradycyjny, na przerywaczu
  • Poziom 25  
    Jak masz gaz i bęzyne i na wszystkim tosamo to masz problem z prądami zapłonem aparat kopułka świece i nie wiem ci tak jeszcze jest w tym aparacie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Tez celuje w zaplon raczej. Tylko pytanie co moze dawac taki objaw? (ze chodzi calkiem calkiem, i nagle gasnie? ) Bo wolalbym wszystkiego nie wymieniac na slepo. Dodam ze kopulke wlasnie wymienilem.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Modulu zadnego (niestety) nie ma. Najprymitywniejsze rozwiazanie - cewka i przerywacz.
  • Spec od samochodów
    Jak zgaśnie zobacz czy na cewce "15" jest 12Volt,kontrolką.
    Lub stacyjka ,lub kondesator,lub przewody uszkodzone a poza tym należy mi się nagroda za rozpoznanie telepatycznie zabytkowego auta.
  • Poziom 24  
    No na forum to trudno inaczej niz telepatycznie:)
    Problem polega na tym , ze jak pisalem, ta usterka jest wyraznie chwilowa (chodzi, nagle przestaje, a potem zaraz znowu zapala). Poszczegolne elementy sprawdzalem i wydaja sie OK( kondensator byl mierzony, iskra na kazdej swiecy, napiecie na cewce itd.) Jest to wiec wredny problem, bo nie bardzo jest jak go zlokalizowac. W zasadzie trzeba by monitorowac wszystko w trakcie pracy silnika - tylko nie za bardzo wiem jak.
    O napieciu na cewce tez myslalem - moze na kablu albo w stacyjce traci kontakt. Myslalem o podlaczeniu jakiegos miernika zeby monitorowac caly czas ale jeszcze nie zdazylem tego zrobic.
    Podejrzewam ze skonczy sie na stopniowym wymienianiu elementow ukladu zaplonowego do momentu az bedzie OK :)
  • Poziom 25  
    Podłącz zasilanie cewki na ostro prosto z aku. A przerywacz w jakim stanie??
  • Poziom 24  
    Nawet tego probowalem - ale na slabym aku(pod koniec zabawy :) )wiec moze dlatego nie odpalil. Sprobuje jeszcze raz.
    Przerywacz jest w stanie znosnym, na oko nie mozna sie do niego przyczepic.