Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co oznaczają klasy pralek ?

Tymon Bulkowski 15 Lut 2006 09:11 15347 5
  • #1 15 Lut 2006 09:11
    Tymon Bulkowski
    Poziom 13  

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć co oznaczają kalsy pralek np. klasa A, klasa AA, klasa A+A, klasa A+AA itp.
    Z wykształcenia jestem technikiem elektronikiem, a na codzień zajmuję sie sprzętem komputerowym i wiem że różne dziwne oznaczenia to czasami tylko chwyt marketingowy a nie rewolucyjne rozwiązania.
    Chciałbym kupić pralkę (tzn. żona chce) i zależy mi na sprzęcie, który nie będzie za bardzo awaryjny (mam Wiatkę rocznik 1989) i części będą w rozsądnej cenie. Najlepiej jakby pralka nie miała "komputera pokładowego" o ile w dzisiejszych czasach to możliwe

[color=red]Przeniosłem z "AGD i SystemyGrzewcze".
    skryn[/color]

1 5
  • #2 15 Lut 2006 10:50
    sk1970
    Poziom 12  

Witam.

Jeśli chodzi o oznaczenia literowe klasy pralek, to wygląda to tak:

- Pierwsza litera: Klasa efektywności energetycznej klasyfikuje urządzenie pod względem zużycia energii na podstawie przeprowadzonych uprzednio testów. Literki od A – najlepsza efektywność, do G – najgorsza. Literka A to zużycie energii około : 0,95 kWh/cykl.

- Druga litera: Klasa skuteczności prania. Wyznaczniki od A do G oparte są na testach przemysłowych cyklu prania wełny w temperaturze 60 stopni. A-najlepsza skuteczność, G-najgorsza.

- Trzecia litera: Klasa sprawności wirowania.Ten proces jest istotny ze względu na oszczędność czasu i energii. Urządzenia sprawdzane są pod kątem stopnia osuszenia bielizny podczas wirowania. Także i tu poziom ten mierzony jest w literowym przedziale od A do G. Ważna uwaga: im większa prędkość obrotowa pralki tym łatwiej jej będzie uzyskać indeks „A”. Parametr ten powinien być więc traktowany nieco bardziej pobłażliwie.

Jeśli mogę, to na koniec dobra rada. Nie KUPUJ tego badziewia pt. AMICA.