Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

corsa-A 1,2i 91r. wolne obroty

Kserokomp 15 Feb 2006 17:05 1826 11
  • #1
    Kserokomp
    Level 10  
    Witam .
    Posiadam corse-A 1,2i 91r , problem wygląda nastepująco , na ssaniu auto zachowuje sie normalnie natomiast po wylaczeniu ssania i przy włączonych swiatłach lub innych odbiornikach pradu auto zaczyna czasami prawie przygasać obroty zaczynaja falowac dzieje sie tak na wolnych obrotach podam przykład : jade i włączam sprzegło zaczynam hamowac i auta czasem nawet zgaśnie , szczegulnie przy nacisnieciu hamulca + sprzegło co prawda przewód od serwa był przetarty po wymianie przewodu troche sie poprawiło ale tylko na chwile . A tak przy okazji zaytam jak tam sie ustawia wolne obroty ?
    Ps . nie moge odnalesc tego złacza do zmostkowania i odczytania kodów .
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi :D
  • #2
    cobraa
    Level 27  
    Trzeba zrobic regulacje gaznika obroty skald spalin i ewentualnie spr zaplon. Powinno wystarczyc

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Jak niezbyt wiesz jak obroty wyregulowac to oddaj to fachowcowi.
  • #3
    Staneq
    Level 13  
    cobraa wrote:
    Trzeba zrobic regulacje gaznika ...

    kolega pisze 1.2i, a powszechnie w motoryzacji wiadomo ze "i" oznacza wtrysk paliwa, tak wiec gaznika tu nie mamy..

    jesli chodzi o klopot z obrotami to moze byc nie sprawny silniczek krokowy..(moze wystarczy przeczyscic)
  • #4
    cobraa
    Level 27  
    Moze i mowi o "i" ale mowi ze jak wylaczy ssanie to sie zaczyna wiec "i" to se mozesz wstawic do nazwiska

    Dodano po 2 [minuty]:

    NIech kolega sprecyzuje co to za sport machine
  • #5
    Kserokomp
    Level 10  
    Jest to 1,2 wtrysk jednopunktowy c12nz 91r 8 zaworowy przebieg 128000
  • #6
    Staneq
    Level 13  
    cobraa wrote:
    Moze i mowi o "i" ale mowi ze jak wylaczy ssanie to sie zaczyna wiec "i" to se mozesz wstawic do nazwiska

    Po pierwsze to "i" zawsze oznacza wtrysk..
    Po drugie ja nie odpowiadam w temacie jak sie nie znam, a widze ze u Ciebie z tym jest nie koniecznie..
    akurat w oplach siedze i wiem ze jesli 1.2 i Corsa A to napewno jest to c12nz (8v na jednopunkcie)

    A co do ssania..autor postu napisal ze jak ssanie sie wylaczy (a nie ze on je wylacza)a jak wiemy w autach na wtrysku jest ssanie automatyczne... dlatego zalecam uwazniej czytac, nie wypowiadac sie w temacie gdy sie nie wie...oraz nie odzwyki "i" wsadz sobie do nazwiska to raczej warto bylo zostawic w szkole podstawowej..

    Pozdrawiam

    @kserokomp przeczysc krokowca..
  • #7
    polo
    Level 14  
    krokowiec albo czujnik temperatury
  • #8
    Kserokomp
    Level 10  
    Witam , dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi , niestety po wymianie czujnika temp. i silnika krokowego wraz ze sprawdzeniem obwodów w/w elementów problem pozostał jest nawet coraz gorzej wyglada to tak:
    Podczas normlanej jazdy bez włączonych odbiorników prądu autko chodzi bez zarzutu czyli trzyma obroty , natomiast wystarczy włączyć światła lub dmuchawe zaczyna byc słychac cichy świst i na wolnych obrotach auto zaczyna momentami przygasać. Trzeba cały czas trzymac noge na gazie , ten dziwny świst dochodzi z alternatora czy to moze mieć związek ?
  • #9
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    a jest ładowanie?
  • #10
    rafailo
    Level 11  
    tez stawiam na silniczek krokowy , a jesli chodzi o czujnik temperatury to nie tez zwykly cieczy chlodzacej , tylko z tylu wtrysku jest jeszcze jeden ktory steruje wlasnie ssaniem - znam go bo kiedys w astrze ulamalem zatrzask do wtyczni wlasnie w tym bajerku.
    Pozdrawiam
  • #11
    wojtekryba
    Level 32  
    dajcie spokuj tym krokowcom.
    trzeba sprawdzić czy przyczyną jest nadmierne obciażenie silnika alternatorem czy spadki napiecia po załaczeniu dodatkowaych
    odbiorników. a jak? wystarczy zrzucić pasek i obserwować zachowanie silnika po załaczeniu np. dmuchawy. jeżeli objaw nieprawidłowości wystapi
    to przyczyny szukamy w spadku napięć (masy, zailanie sterownika itp)
    jeżeli nie wystapi oznacza iz alternator pod obciążeniem stawia zbyt duży
    opór i trzeba go naprawić.

    ps.obroty biegu jalowego prawidłowe?EGR czysty?
  • #12
    Kserokomp
    Level 10  
    Witam , po długiej przerwie
    Samochód wreszcie naprawiony przyczyną okazały sie dwie usterki :
    skorodowany wtyk od czujnika hala przy rozdzielaczu zapłonu , druga usterka to urwany wężyk przy monowtrysku ten który prowadzi do pojemnika na pary paliwa przy kole .
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za pomoc :D