Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Różnice między MIG i TIG

16 Lut 2006 10:03 14425 2
  • Poziom 2  
    Witam
    Jestem tu nowy. Nie zawracałbym głowy nikomu gdyby nie fakt, że stanąłem przed koniecznością zakupu spawarki. Chodzi o łączenie profili aluminiwych o grubości do 5mm wykorzystywanych do zabudów wystawienniczych oraz sporadycznie inntych metali. Nie mam żadnego doświadczenia w spawaniu i dopiero będę się uczył. Chciałbym poznać różnice między tymi dwiema technikami. Chodzi mi głownie o:
    1. jakość uzyskanego spawu
    2. stopień trudności wykonywania spawu
    3. trwałość spawu
    Fajnie byłoby gdyby ktoś opisał krótko jak wykonuje się spaw w technice TIG (spawanie MIGiem widziałem juz kilkakrotnie). Co sądzicie o spawarce "ESAB Handy Tig (DTF) 180 AC/DC" :?:
  • Poziom 11  
    Metoda TIG jest podobno najlepszą metodą spawania jeżeli "chodzi" o jakość wykonanego łączenia. Jej wadą jest za to mała "wydajność" (nie jest to metoda ekonomiczna w stosunku do innych ale do spawania nie przemysłowego, czynnika ekonomicznego raczej nie bierze sie pod uwagę:) Do spawania aluminium tą metodą niezbedna jest spawarka umożliwiająca spawanie prądem AC więc wybór tej spawarki zdaje się być ok choć ja osobiście nie mam przekonania do sprzętu produkcji Ozas-Esab. Polecałbym Kemppi np.: Mastertig AC/DC 2000.
    Do spawania małych profili aluminowych wybór metody TIG zdaje się być najlepszy ze względu na łatwość operowania znacznie mniejszym i poręczniejszym uchwytem spawalniczym.
  • Poziom 10