Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

dmuchawa opel kadett, problem z pierwszym biegiem

januszres 16 Feb 2006 12:46 3273 14
  • #1
    januszres
    Level 11  
    Witam

    rozebrałem wczoraj dmuchawe w moim kadecie i okazało się że jest spalony opornik od pierwszego biegu. znajduje się tam opornik z odczepami i na odczepie od pierwszego biegu nie ma połączenia w tym oporniku.

    mam pytanko czy ktoś zna wartość oporu dla pierwszego biegu dmuchawy bo takiego opornika z odczepami wątpie żebym znalazł a założyłbym opornik większej mocy tylko dla pierwszego biegu bo reszta chodzi.


    pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
  • #2
    romanzuker
    Level 14  
    witaj. Zmierz całość która ci pozostała opornika bez odczepów i dodaj kilka omów mniej więcej sprawdź ile jest na każdym odczepie i tyle dodaj. Pozdrawiam.
  • #3
    januszres
    Level 11  
    no tak tylko ze jest problem bo wsadziłem to spowrotem bo jezdze codziennie a teraz taka jest pogoda ze szyby moment parują, naprawiłem silnik bo juz byl bliski zatarcia (i pewnie to bylo powodem spalenia sie pierwszego uzwojenia w oporniku) bo dwa mocniejsze biegi chodzą a dmuchawa jest niezbędna.....

    pozdrawiam
  • Helpful post
    #4
    lgy1
    Level 21  
    Podobny problem miałem u kolegi z powodu braku takiego rezystora został zaadaptowany regulator od poloneza z płynną regulacją i koleś strasznie był zadowolony
  • #5
    januszres
    Level 11  
    no tak tylko ze pewnie trzeba przerobki jakies zrobic w pulpicie samochodu a w tym przełączniku od dmuchawy w kadecie jak sie pociągnie to jest ogrzewanie tylnej szyby

    ale pomysł z regulatorem płynnym nie jest taki zły :D

    tylko jak go zamontowac.........


    pozdrawiam :)
  • #6
    Stefanek1
    Level 26  
    Robisz w desce mały prostokątny otworek na przełącznik,, ten od poloneza, podpinasz kilka kabelków i po kłopocie.
    Kosz tego z płynną regulacja około 30 zeta.
    Pozdr.
  • #7
    januszres
    Level 11  
    no nic ja pewnie rozejrze sie za tym regulatorem od "poldka" bo nie mam i tak ochoty rozdzierać całego podszybia jeszcze raz ;) a pomysł z płynną regulacją jest niezły :D

    a jakby ktos znał wartość oporu dla pierwszego biegu to proszę o pomoc tak dla zaspokojenia ciekawości

    pozdrawiam :)
  • #8
    Stefanek1
    Level 26  
    Widząc, ze jesteś z Rzeszowa, to za zaporą po lewej stronie przed Tesco masz dość dobrze zaopatrzony motosklep, ten z Tyczyna / zapomniałem nazwy /, regulator do poldka dostaniesz u nich w dobrej cenie.

    A jeśli Cię interesuje inna opornica, tylko upalony któryś konektor, ale druty na porcelanie całe, też 3-biegowa tylko z Forda, to mogę ci podrzucić, po wcześniejszym umówieniu na priva.

    Pozdrawiam.
  • #9
    januszres
    Level 11  
    pewnie o szik chodzi :D

    jeszcze tam zaglądne bo mialem sie wybierac na szrot gdzies moze cos takiego bym dostał bo w kadecie nie ma za bardzo gdzie takiego otworku zrobic na czolowej stronie kokpitu no chyba ze gdzies z boku ale to juz troche by straciło "smak"


    pozdrawiam


    byłem w sziku i okazało sie (odziwo) ze mają taki opornik jak potrzebuje do dmuchawy :). no ale cena jaką "krzyczą" za ten opornik mnie delikatnie mówiąc rozbawiła - 60 zł :D

    jednak założe opornik większej mocy na ten pierwszy bieg tylko zebym wartość znał..........
  • #10
    Stefanek1
    Level 26  
    Poeksperymentujesz i trafisz !!
    A w "sziku" kupowałem kiedyś kosztował dokładnie 30 zł do poloneza, to mała kostka, otwór w desce jakieś 20 x 40 mm.
  • Helpful post
    #11
    asterix17td
    Level 17  
    W astrze ten opornik ma około 1 Ohma, maksymalnie 1,3Ohma ale dokładnie nie pamiętam
    Pozdro
  • #12
    januszres
    Level 11  
    dzieki o to mi chodzilo :)


    bede rozdzieral jeszcze raz tą dmuchawe bo zaczyna mi cos w niej piszczeć a nie chce znów zeby sie zatarła.... bo spali następny opór...


    a moc opornika ma byc taka mniej wiecej jak silnika w dmuchawie ? czy mniejsza bo on jest dosyc intensywnie chłodzony powietrzem jakie dmuchawa wytwarza

    pozdrawiam
  • #13
    Stefanek1
    Level 26  
    Nie wiem gdzie jest umiejscowiony ten zespół oporników w Kadecie, ale w innych samochodach jest tak ulokowany, aby tez miał chłodzenie w czasie jazdy.
    pozdr.
  • #14
    mysz777
    Level 13  
    Witam.
    Jesli chodzi o kadetta to opory sa obok silnika w przelocie powietrza.
    Ja u siebie zrobilem tak że nawinąłem grubszy drut oporowy z odczepami wartość dobierajac orientacyjnie ( z tego się nie strzela ) drut nawiniety w kształcie cewki powietrznej i chodzi juz drugi rok bez żadnego zarzutu .
    Nadmieniam że koszt w tym przypadku jest pomijalnie mały .
  • #15
    januszres
    Level 11  
    witam

    założyłem nowy (stary ale działający) opornik z innego kadetta i wszystko juz gra :) zdobyłem go okazyjnie

    silnikowi w dmuchawie i tak juz za wiele czasu nie daje bo wirnik nie jest na łożyskach a sam komutator juz jest "zdrowo" wypracowany ale za niedługo i tak sie go będe pozbywał (samochodu) :D

    dzieki śliczne za wszelkie odpowiedzi :)

    pozdrawiam


    Janusz :)