Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seo dolphin + nissan almera = problem :/

raVonline 16 Lut 2006 14:30 6502 23
  • #1 16 Lut 2006 14:30
    raVonline
    Poziom 10  

    mam zamontowany alarm SEO DOLPHIN - ten z ladnym pilotem :)
    samochod: nissan almera 1.5 z 2003r. (jesli to ma jakies znaczenie)
    otoz alarm zachowuje sie w miare normalnie
    ale nie zawsze!

    otoz - czasami przy zalaczaniu alarmu z pilota
    po 2-3s pika i wlacza sie alarm (dodam ze drzwi sa pozamykane!) :(
    zauwazylem ze dzieje sie to wtedy kiedy wylączam silnik,
    wyjmuje kluczyki ze stacyjki,
    jeszcze nie otwieram drzwi - kiedy dioda od alarmu zaczyna migac w roznoraki sposob.. kilka krotkich jeden dluuugi itd - to zalezy
    wtedy po zamknieciu drzwi i wlaczeniu alarmu samochod po kilku sekundach pika po czym wyje albo od razu wyje
    nauczylem sie to omija przekrecalac kluczyki na zaplon i problem znika
    montarzysta poki co jest bezradny bo nie zna powodu

    moze Wy szanowni forumowicze cos podpowiecie?

    0 23
  • #2 16 Lut 2006 19:04
    antena
    Poziom 20  

    Skoro pika po 2-3 sekundach to może byc sygnał z wył drzwiowych, maski lub klapy,Niech instalator zmieni czas na wył drzwiowe/ 40sek/ Zastanawia mnie jeszcze jedno dlaczego uruchamia sie alarm.Dobrze by było sprawdzic czy na przewód ACC nie dostaje sie jakies napięcie szczątkowe z instalacji,miałem kiedys podobny problem z innym alarmem w Fordzie Escorcie gdzie poprzez radio na przewód ACC dostawało sie kilka volt i system głupiał.Montuje te systemy już od kilku ładnych lat i nie miałem podobnego problemu.Jak cos służe pomocą.

    0
  • #3 16 Lut 2006 19:41
    elektron888
    Poziom 12  

    witam,
    po części zgadzam się z sugestią anteny ale proszę sprawdzić rzecz podstawową i niesłychanie istotną tzn; napięcie na akumulatorze,
    w zależności od jego stanu występują poważne różnice napięcia, skoro układ zachowuje się poprawnie to znaczy że jest sprawny, natomiast niepoprawne działanie pojawia się nieregularnie.
    Wyłączenie silnika powoduje odłączenie ładowania z alternatora i źródłem napięcia jest sam akumulator, uruchomienie centralnego zamka powoduje duże obciążenie prądowe zetem spada napięcie.
    Układ alarmowy poczytuje to jako ingerencję z zewnątrz polegającą na odcięciu zasilania (spadek napięcia poniżej punktu odniesienia) stąd efektem jest uruchomienie alarmu.
    Działające całodobowo niskie temperatury powodują spadek sprawności ogniwa, krótkie przejazdy, cykl miejski i etc. nie zapewnia naładowania akumulatora.
    Stawiam na 99% że to akumulator jest przyczyną zakłóceń funkcjonowania układu.
    pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    od jakiego momentu pojawiła się usterka?

    0
  • #4 16 Lut 2006 22:03
    raVonline
    Poziom 10  

    elektron888 napisał:
    witam,
    po części zgadzam się z sugestią anteny ale proszę sprawdzić rzecz podstawową i niesłychanie istotną tzn; napięcie na akumulatorze,[...ciach]
    Wyłączenie silnika powoduje odłączenie ładowania z alternatora i źródłem napięcia jest sam akumulator, uruchomienie centralnego zamka powoduje duże obciążenie prądowe zetem spada napięcie.
    [ciach]


    takze myslalem ze to akumulator
    ma 3 lata
    dziwne bo w almerze mam akumulator 47Ah wg mnie to troche malo
    kiedys przy -23st po nocy nie odpalil
    a czasami (sporadycznie) zdarza sie mu przygasnac po odpaleniu w miare cieplego silnika
    tylko sprawa jest taka jak pisałem
    wylacze silnik wyciagne kluczyk i nawet nie zdarze otworzyc drzwi to juz widze dziwne miganie diody
    i wtedy jakbym chcial wlaczyc alarm to zacznie pikac po czym wyc
    jezeli zgasze silnik i dioda sie nie zapala to spokojnie uzbrajam alarm i jest ok


    elektron888 napisał:

    od jakiego momentu pojawiła się usterka?

    ustarka pojawila sie od dnia instalacji
    jeskies 2tyg temu :(

    Dodano po 6 [minuty]:

    antena napisał:
    Skoro pika po 2-3 sekundach to może byc sygnał z wył drzwiowych, maski lub klapy,Niech instalator zmieni czas na wył drzwiowe/ 40sek/ Zastanawia mnie jeszcze jedno dlaczego uruchamia sie alarm.Dobrze by było sprawdzic czy na przewód ACC nie dostaje sie jakies napięcie szczątkowe z instalacji,miałem kiedys podobny problem z innym alarmem w Fordzie Escorcie gdzie poprzez radio na przewód ACC dostawało sie kilka volt i system głupiał.Montuje te systemy już od kilku ładnych lat i nie miałem podobnego problemu.Jak cos służe pomocą.


    mam tak ze po wlaczeniu alarmu z pilota
    dioda zaczyna szybko migac jakies 30-40s
    po czym zaczynac pulsowac wolno - jednostajnie
    podobno do tego czasu wlaczaja sie czujniki dodatkowe (ultradzwieki itp)

    jednak problem pochodzi ze strefy I takze raczej czujniki drzwiowe
    bo jest tak
    jesli jest wszystko ok
    to przy otwieraniu drzwi dioda sie zapala bo czuje ze czujnik jest sprawny

    jesli po zgaszeniu silnika wyciagne kluczyki ze stacyjki i dioda od alarmu zaczyna dziwnie migac to wtedy zauwazylem ze nie reaguje ona na zamykanie czy otwieranie drzwi

    rzecz sie glownie dzieje po jakiejs jezdzie
    testowalem to juz na kilka sposobow
    instalatorzy - podobno dobrzy fachowcy mowia mi ze pierwszy raz slysza o takim problemie przy tym alarmie

    0
  • #5 16 Lut 2006 22:03
    jkm73
    Poziom 21  

    mysle ,ze problem lezy w tym,ze wej drzwi jest polaczone pod lampke,jak wyciagasz kluczyk z estacyjki to napewno zapala sie lampka. Byc moze nie ma ustawionej zwloki przy uzbr alarmu na wyl drzwiowe

    0
  • #6 16 Lut 2006 22:10
    raVonline
    Poziom 10  

    jkm73 napisał:
    mysle ,ze problem lezy w tym,ze wej drzwi jest polaczone pod lampke,jak wyciagasz kluczyk z estacyjki to napewno zapala sie lampka. Byc moze nie ma ustawionej zwloki przy uzbr alarmu na wyl drzwiowe


    owszem mam tak ze jak wyciagam kluczyki to zapala sie lampka
    ale to nie ma znaczenia
    bo czasem mam ja wlaczona czasem nie i problem sie pojawia
    inną sprawą jest to co powtarzam
    alarm w 80% przypadkach jest OK!
    w 20% dzieje sie tak, że:

    wylaczam silnik, wyciagam kluczyki - nie zdarze otworzyc jeszcze drzwi samochodu to dioda od alarmu zaczyna migac!!! jesli wtedy zamkne drzwi
    i zalacze alarm to zaczyna pikac i wyc! :( mijam to tak ze przy czym takim wlaczam ponownie kluczyki na zaplon i tak 2-3razy az dioda mi gasnie i wtedy jest normalnie

    dlaczego ta dioda czasami sie wlacza? po wyciagnieciu kluczykow??

    0
  • #7 16 Lut 2006 23:36
    xwit
    Poziom 33  

    Zakładam te systemy już ładnych parę lat i pierwsze coś takiego słyszę.Zacznijmy od tego,że jak się załączy alarm to go wyłącz i odczytaj historię alarmu.Zobacz z jakiej strefy był wywołany.Po tym będzie wiadomo gdzie mniej więcej szukać.Sądzę,że to będzie raczej coś z montażem niż z samym alarmem.A czy masz uruchomiony immobilizer?Może ten przycisk coś krzaczy,ale to raczej bardzo mało prawdopodobne.Wiesz co zrób?Jedź do tego zakładu co montował niech zmienią centralkę na nową.Jak będzie to samo to przyczyna tkwi w montażu.Jak się uspokoi to coś z alarmem.Po co się martwisz,przecież masz gwarancję.Jak alarm zły to się oddaje tam gdzie się kupiło i po problemie.Nie wiem czemu się martwisz,niech zakład się martwi.

    0
  • #8 17 Lut 2006 07:48
    raVonline
    Poziom 10  

    alarm jest wywolany podobno ze strefy I (tak odczytal montarzysta)
    nie mam aktywnego switcha (immobilaizer alarmu)
    spoko bede meczyl zaklad w ktorym montowalem
    mam na to 2 lata :)

    0
  • #9 17 Lut 2006 09:25
    xwit
    Poziom 33  

    To wychodzi na to,że z drzwi.Więc tam trzeba szukać.Nie męcz ich przez 2 lata tylko jedź dziś niech ją wymienią i zobaczysz.Jak ten majster nie będzie chciał wymienić to powiedź niech go wyjmie i odda kasę.Tak będzie najszybciej sprawdzić czy to alarm czy montaż.Jak majster ma trochę honoru to przez to nie będzie mógł spać po nocach i będzie się starał to naprawić.No ja by najmniej bym tak miał.

    0
  • #10 17 Lut 2006 09:38
    raVonline
    Poziom 10  

    sądze ze majster sobie wkoncu poradzi
    bylem juz u nich i chcą dobrze - szukają problemu
    tylko nie wiedzą co to moze byc
    oczywiscie jak jestem u nich to problemu nie ma - takze sluchają tylko moich wypocin

    moze to jest jezcze wina cos akumulatora
    bo naprawde dziwna tj sprawa
    chcialem dolphina alby nie miec problemow a tu.. magia :))

    0
  • #11 17 Lut 2006 09:55
    xwit
    Poziom 33  

    --------------------------------------------------------------------------------

    0
  • #12 17 Lut 2006 10:05
    raVonline
    Poziom 10  

    wlasnie wydaje mi sie ze jakby to wina alarmu czy montarzu to problem by wystepowal zawsze.. ale nie tylko sporadycznie (chyba ze centralka)
    wydaje mi sie ze to jakis impuls albo moze ten akumulator jak podpowiada elektron888

    0
  • #13 17 Lut 2006 10:16
    xwit
    Poziom 33  

    Pomyliłem fakt.Nie chce mi się przepisywać.Przeczytałeś?Bo to będzie na pewno to.:D I co ty na to?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wiesz co wyłącz tą funkcję i zobacz.Moim zdaniem jest tak.Mówisz,że to ustępuje po kilku krotnym wyłączeniu zapłonu.Więc tak.W twojej almerze zapala się światełko po wyjęciu kluczyka ze stacyjki,czyli impuls masy idzie do alarmu jakby zostały otwarta drzwi.Gdzieś zostaje plus po stacyjce.Może ona nie za każdym razem dobrze go rozłącza i to jest najbardziej prawdopodobne.Alarm odczytuje to jako aktywację antyporwaniówki i ją załącza.A czy wtedy jak się to dzieje to można normalnie włączyć alarm z pilota?Zrób może tak.Podłącz plus po zapłonie w innym miejscu i sprawdź miernikiem czy nie ma tam jakiegoś szczątkowego napięcia.Albo jeszcze lepiej to podłącz miernik tam gdzie jest plus po stacyjce i zobacz czy nie zostaje tam jakieś napięcie szczątkowe wtedy gdy to się dzieje.To będzie na pewno wina stacyjki która do końca nie rozłącza plusa i tyle.Jak nie będziesz mógł inaczej to na ten kabel załóż przekaźnik.Jak to nic nie da to do antyporwaniówki odseparuj drzwi kierowcy,by tylko one ją załączały i zobaczysz.Wtedy zapalająca się lampka jej nie aktywuje,będziesz musiał otworzyć drzwi.Ale to wina pozostałego impulsu na stacyjce.Weź miernik i pomierz on prawdę ci powie:D

    0
  • #14 17 Lut 2006 10:48
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 17 Lut 2006 10:51
    raVonline
    Poziom 10  

    xwit napisał:
    Pomyliłem fakt.Nie chce mi się przepisywać.Przeczytałeś?Bo to będzie na pewno to.:D I co ty na to?

    Wiesz co wyłącz tą funkcję i zobacz.Moim zdaniem jest tak.Mówisz,że to ustępuje po kilku krotnym wyłączeniu zapłonu.Więc tak.W twojej almerze zapala się światełko po wyjęciu kluczyka ze stacyjki,czyli impuls masy idzie do alarmu jakby zostały otwarta drzwi.


    szefie ale jaką "tą funkcje" mam wyłączyc? :)

    0
  • #16 17 Lut 2006 11:01
    xwit
    Poziom 33  

    Jaką?Immobilizera a kidnaperem.Naciśnij dziesięć razy w ciągu 10 sekund przycisk autoryzacji i to się wyłączy.Albo zaprogramuj sam immobilizer bez kidnapera i zobacz co się będzie działo.W instrukcji masz wszystko opisane.

    3
  • #17 17 Lut 2006 11:04
    raVonline
    Poziom 10  

    ale ja nie mam podpietego switcha... nie mam autoryzacji.. mylisz mie z innym watkiem... (seatem leonem)

    0
  • #18 17 Lut 2006 11:13
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 19 Lut 2006 12:05
    solecki.m
    Poziom 26  

    Montuję od jakiegoś czasu alarmy w Nissanach, w wiekszości bezpilotowe. Almera jest bardzo przyjaznym autem do "zaalarmowania". Montaż alarmu sprowadza się do podpięcia centralki praktycznie w jednym module, w którym jest wszystko oprócz pompy paliwa. Jeżeli nadal masz problem z alarmem, mogę wysłać Ci na PW dokładniejsze informacje, a jeśli podeślesz mi schemat montażowy tego alarmu, to rozpiszę Ci co gdzie ma być podłączone.
    Pozdrawiam.

    0
  • #20 20 Lut 2006 08:09
    raVonline
    Poziom 10  

    póki co dzieki wszystkim za podpowiedzi
    podesłałem je mojemu montarzyscie
    niedlugo bedziemy grzebac... dam znac co to bylo

    0
  • #21 21 Lut 2006 10:59
    mind
    Poziom 17  

    Almera N16 ma "osobliwe" wysterowanie czujników drzwiowych. Jest tam +5V i tzw "usypiająca elektronika". Lepiej się podłączyć przekaźnikiem pod lampkę oświetlenia wnętrza będzie spokój.

    0
  • #22 21 Lut 2006 11:06
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 21 Lut 2006 16:25
    solecki.m
    Poziom 26  

    raVonline napisał:
    ................................................
    niedlugo bedziemy grzebac... dam znac co to bylo

    Ciekaw jestem co powodowało zaburzenia w pracy alarmu...
    Podejrzewam że instalator zapiął sie pod lampkę oświetlenia wnętrza, no i wtedy takie "jazdy" mogą wystąpić. Przy takim połaczeniu alarm nie uzbroi się ponownie, po nieumyślnym wyłączeniu, ponieważ po otwarciu centralnego zamka (ale jeszcze nie drzwi) lampka oświetlenia wnętrza zapala się i centralka alarmu traktuje to jako otwarcie drzwi.
    mind napisał:
    Almera N16 ma "osobliwe" wysterowanie czujników drzwiowych. Jest tam +5V i tzw "usypiająca elektronika". Lepiej się podłączyć przekaźnikiem pod lampkę oświetlenia wnętrza będzie spokój.

    Pierwsze Almery N16 faktycznie posiadały sterowanie +5 Voltami na wyłącznikach drzwiowych, potem powrócono do tradycyjnego +12 Volt. Można to łatwo sprawdzić, wykręcając czujnik palcowy z drzwi kierowcy i sprawdzić napięcie Voltomierzem.
    Osobiście nie stosowałbym przekaźnika, ponieważ dochodzi jeszcze jeden element, który może kiedyś zepsuć się. Wyłączniki drzwiowe w Almerze są odzielone, tzn. drzwi kierowcy osobno, drzwi pasażerów razem, a jeśli raVonline ma silnik benzynowy to można jeszcze bagażnik podłączyć w module o którym wspomniałem we wcześniejszym poście. Oczywiście za pomocą diód separacyjnych.

    Pozdrawiam.

    0
  • #24 06 Mar 2006 20:43
    raVonline
    Poziom 10  

    bylem.. troche mi sie to odwleklo ale jestem juz po wizycie w serwisie
    podobno odseparowali mi czujniki - cokolwiek to znaczy - dalo to efekt - poki co odpukac jest jak byc powinno!~pozdrawiam i dziekuje za wszelką pomoc

    0