Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falownik a moduł bezpieczeństwa

17 Lut 2006 09:06 3477 7
  • Poziom 14  
    Co powinien odcinać moduł bezpieczeństwa w typowym układzie falownik + silnik, napięcie zasilania falownika czy napiecie zasilania silnika. Czy można odcinać to i to. Jak zachowa się falownik (Altivar11) przy braku podłączenia silnika?
    Na wyjściu falownika i tak są styczniki gdyż naprzemiennie podłączane będą dwa silniki (takie same).
    Moduł Proventa XPS AC
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Witam.
    Co rozumiesz przez modół bezpieczeństwa??
    Nie pamiętam dokładnie tego typu przemiennika, więc nie wiem jaki jest sposób sterowania silnikiem, jeżeli jest to typowy układ skalarny to falownik będzie pracował bez silnika, jeśli jest sterowanie wektorowe wówczas otrzymasz komunikat o utracie fazy silnika, albo poprostu o braku silnika. NIE WOLNO przerywać obwodu wyjściowego falownika na zasadzie odłączenia stycznika silnika wówczas gdy ten pracuje. Energia zgromadzona w tranzystorach musi się gdzieś podziać, tego typu eksperymenty kończą się uszkodzeniem tranzystorów falownika. W klasycznych układach styczniki o ile istnieją na wyjściu falownika w obwodach sterowania posiadają styki np. o przekażnika RUN - dopiero gdy silnik zostanie zatrzymany wyłączany jest stycznik. Wytłumacz jak zamierzasz przełączać te silniki pod jednym układem falownika, jak jest tego idea?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Dzięki za zainteresowanie
    Moduł bezp. to przekaźnik bezpieczeństwa typu Proventa do wyłączników awaryjnych.
    Na wyjsciu falownika będą dwa silniki załączane przez styczniki (dwa wymienne moduły nawijające dla różnych ażurów), raz jeden raz drugi. Nie ma obawy podczas normalnej pracy, zawsze będzie podłączony jeden silnik - zrealizowane sprzętowo i programowo (PLC). Falownik ma styk informujący o pracy więc nie ma problemu z odłączeniem na czas zmiany silników. Załączanie falownika programowe. Chodzi o sytuację awaryjną związaną z wył. bezpieczeństwa ("grzybek").
    Czy można odciąć silnik w tej sytuacji, czy wystarczy odcięcie zasilania falownika?
  • Poziom 11  
    Jedynym rozwiązaniem jest podłączenie wyłącznika bezpieczeństwa w obwód pierwotny ,czyli zasilania całego układu.Rozłączenie po stronie wtórnej może doprowadzić do uszkodzenia falownika.
    pzdr
  • Poziom 14  
    Nieznam tego przekaźnika ale według mnie powinno wyglądać to nastepująco. Typowy przekaźnik posiada 2 tory stykowe aktywowane jeżeli obwód bezpieczeństwa jest OK. Można wykorzystać jeden z torów w obwodzie komendy RUN falownika ( podanie sygnału wyokiego na jedno z wejść cyfrowych falownika). Przewanie obwodu bezpieczeństwa spowoduje przerwanie obowdu podania sygnału do startu falownika.
    Ważna rzecz, w dobrych przekaźnikach przywrócenie go do pracy powodowane jest przez RESET zakłócenia.
  • Spec od Falowników
    Witam

    odpowiednie normy:
    EN 292 Maszyny. Bezpieczeństwo. Ogólne zasady projektoiwania.
    ISO 13850/EN 418 Maszyny. Bezpieczeństwo. Wyposażenie do zatrzymywania awaryjnego.
    EN 945-1 Maszyny. Bezpieczeństwo. Elementy sterowania systemów bezpieczeństwa.
    EN 60204-1 Maszyny. Bezpieczeństwo.Wyposażenie elektryczne maszyn.
    EN 60947 Aparatura rozdzielcza i sterownicza niskiego napięcia.

    aplikacja do wkorzystania (również z przekaźnikiem bezpieczeństwa)

    http://www.falowniki.com/index.php?func=8&parent_id=50&page=50&id=68&pol=exe

    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Dziękuję za udział w dyskusji
    wykonałem to tak:
    1 kanał przekaźnika bezp. odcina zasilanie dla falownika (poprzez stycznik), a drugi odcina zasilanie wejść sterujących falownika.
    Myślę,że można zamknąć ten temat.