Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Naprawa Autronic Al 700 - Poszukuję Fachowca

Mikosa 23 Dec 2008 14:34 22496 85
Altium Designer Computer Controls
  • #31
    gruniu
    Level 18  
    dzisiejsza meczarenia z autroniciem cos przyniosla
    kontrolka przelacznika juz miga, uzyskuje polaczenie z komputerem ale brak wskazan sondy
    przedzwonilem kable - sa ok, wskazania sondy dochodza do centralki i tez z niej wychodza

    czy mozliwe ze emulator wtryskow sie uszkodzil?
    mam protect digital, jak go sprawdzic?
  • Altium Designer Computer Controls
  • #32
    OKI
    Level 18  
    Czy ktoś moze wie, jaki prąd spoczynkowy pobiera taka centralka Al700
    Podczas sprawdzania prądu rozładowania akumulatora, wyszło ze mój Al700 pobiera 65mA na tym bezpieczniku który zasila centralkę.
    Czy po odłączeniu zasilania od centralki traci ona ustawienia?

    Wymontowałem centralkę i co stwierdziłem, jest stabilizator napięcia L9494 który sam z siebie pobiera 0,25mA
    Po podłączeniu procesora ST62T308 pobór zwiększa się do 14.98mA
    jak doczepie sterownik silnika krokowego to prąd wzrasta do 52mA

    I teraz nie wiem czy coś jest źle czy tak ma być, bo L9494 jest wyczuwalnie ciepły ale jego MAX prądowy to 100mA.
  • #33
    Labobas
    Level 17  
    Moja nie traci ustawien,nawet jak odepne i wezme do domu.
  • #34
    Badyl18
    Level 11  
    Witam! Mam mały problem z instalacją gazową, otóż odpalam auto na benzynie, pochodzi trochę i chcę przełączyć na gaz. Oczywiście kontrolka zmienia się z czerwonej na zieloną lecz auto nadal pracuje na benzynie... Neutral Zrobiłem alternatywne zasilanie elektrozaworów (niebieski przewód) i autko w ten sposób może pracować na gazie lecz to już kolejny dodatkowy przełącznik w kabinie.... chciałbym żeby działo się to jednym seryjnym przyciskiem do tego zamontowanym. Skacząc po necie i czytając fora doszedłem do wniosku że emulator jest uszkodzony (Stargas DE-234) Ale do końca na pewno nie bo wystarczy podać tylko napięcie +12V na elektrozawory i wszystko cyka więc oszukiwanie wtryskiwaczy działa i cała reszta też, brakuje mu tylko napięcia na elektrozawory.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #35
    mkos1
    Level 29  
    Badyl18 - ale to co piszesz nie dotyczy chyba AL700 a jedynie "zwykłego" przełącznika do lpg więc ... dlaczego pytanie to tutaj umieściłeś?
    Swoją droga to trochę za mało informacji podałeś i tym co tam masz zamontowane.
  • #36
    Badyl18
    Level 11  
    Tak, jest to StarGas DE-234 a moje auto to Mitsubishi Colt 93r, 1.3 12V, instalacja gazowa z tego co się orientuję jest I generacji. Zastanawiam się czy gdziekolwiek dostanę emulator tego typu (mogę zastąpić go innej firmy?) PS. Rezystancja moich wtryskiwaczy wynosi 150 ohm a w sieci znalazłem tylko emulatory na max 100 ohm... Jeśli mógłby mi pan w tym pomóc to bardzo bym prosił.
    Oto fotka jak to wygląda.
    Naprawa Autronic Al 700 - Poszukuję Fachowca
  • #37
    Maher
    Level 21  
    A nie wystarczy kupić zwykły emulator i wymienić 4 rezystory na 150 omowe
  • #38
    Badyl18
    Level 11  
    A to rezystory decydują jaką rezystancją sterujemy wtryskiwacze? Hmmm... chyba muszę spróbować bo inaczej się nie przekonam :/ Kurcze...
  • #39
    Maher
    Level 21  
    A to rezystory decydują jaką rezystancją sterujemy wtryskiwacze? Hmmm... chyba muszę spróbować bo inaczej się nie przekonam :/ Kurcze...

    Nigdy w to nie wnikałem , ale według schematu emulatora wygłąda że przekażnik odcina wtryskiwacz , rezystor jest od strony kompa samochodowego i rezystancją go oszukuje że wtryskiwacz jest sprawny.
  • #40
    Badyl18
    Level 11  
    a możesz mi podesłać ten schemacik ?
  • #41
    Maher
    Level 21  
    Schemat miałem typowy z podłaczenia emulatora wtrysków , reszte pomierzyłem miernikiem. Ty wystarczy że zmierzysz sobie wartości 4 dużych rezystorów w emulatorze (zdjęcie który dołączyłeś) i wymienisz na rezystory takie jak masz rezystancje wtryskiwaczy.
  • #42
    Badyl18
    Level 11  
    dzięki za info, pozdrawiam! PS. Jak uda mi się zrobić (czyt. gdy będę miał czas) to napiszę co i jak.
  • #43
    milanito
    Level 11  
    gruniu, zapewne to wina czujnika temperatury na reduktorze, najlepiej włącz opcję CZUJNIK TEMPERATURY - NIEAKTYWNY w Amonie.
  • #44
    zaqq
    Level 12  
    hej!
    Mam Authronic'a AL-700 mam podobny problem
    miałbym porośbe czy ktoś mógłbyś mi pomóc chodzi o punto 1 i instalacje gazową
    Dokładnie jest tak że wcześniej wszystko z działaniem było ok, ale ciągnął mi aż 150mA (~40mA instalacja samochodu,~110mA Instalacja Gazowa) wiec miałem problem z akumulatorem,
    Podpiołem wiec przez Przekaznik po stacyjce (zdjęcie: wtyczka moduł zapłonowy kabelek pomarańczowy) i załączam Instalacje gazową i radio po przekreceniu stacyjki,
    Teraz akumulatora nie rozładowuje po dłuższym postoju
    Ale podczas jazdy na gazie, sam mi sie przełącza z gazu na benzyne czy na odwrót, nie wiem bo słychac tylko jak szczela elektrozawór , a czy sie otwiera czy zamyka to jużnie wiem.
    Moze jakieś zakłucenia na kablu zasilającym do instalacji gazowej
    A moze podłączyc zasilanie do instalacji gazowej do zasilania które załącza sie tylko wtedy kiedy jest odpalony i pracuje silnik , (tylko na które urządzenia w Punto 1 jest podawane 12V dopiero wtedy jak odpale silnik??)


    pozdrawiam Paweł
  • #45
    ywel84
    Level 11  
    Witam!

    Również mam problem z AL 700. Przestał przełączać się na gaz. Zapalam, dioda cały czas miga, ale autko nie przełącza się na gaz nawet po 1h jazdy. Próbowałem odpalić go na gazie - trzymam wciśnięty przycisk i włączam zapłon - słychać wtedy jakieś stuknięcie (jakby coś się załączało), dioda świeci się światłem ciągłym, ale po chwili znów zaczyna migać.
    Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co może być przyczyną to z góry dziękuję za podzielenie się nimi. Chciałbym wiedzieć co może być uszkodzone przed wizytą u gazownika.

    Pozdrawiam.
  • #46
    Maher
    Level 21  
    Jedyne co możesz sprawdzić to czy nie są pośniedziałe styki na zasilaniu i kostach łączeniowych. Najlepiej jak skombinujesz sobie kabelek podłączysz się i w programie zobaczysz co się dzieje.
  • #48
    zupik
    Level 10  
    Witam. Mam problem z al 700. Nie przełącza na gaz, po wyjęciu płytki okazało się, że jedna ścieżka jest przepalona. Czy wystarczy ją zlutować? Jest może ktoś w okolicy Rzeszowa kto to potrafi zrobić?
  • #49
    mkos1
    Level 29  
    Jeśli uszkodzenie ograniczało się TYLKO do przepalenia tej ścieżki to powinno działać.
    Ja jednak poszukałbym powodu dla którego się ona przepaliła. A polutować to możesz nawet w dowolnym zakładzie napraw RTV jeśli nie potrafisz lub po prostu nie masz takich możliwości.
  • #50
    smwalker
    Level 12  
    Panowie
    nie miałem okazji podziekowac za zainteresowanie-wiec teraz dziekuje.
    Jak pisałem (wyzej)podlaczylem na krotko i odpukac jezdze do tej pory i nie narzekam.Guziczek mam na desce i sobie przelaczam.Jest to moze troszke uciazliwe bo czasem zapomne wyłaczyc guzik na postoju i zaleje mi gazem , ale kwestia przyzwyczajenia . Prawde mowiac to włałem 10l paliwa na jesieni i dopiero na ostatnie swieta dolałem 5l czyli za utrudnienia z guzikiem mam rekompensate w paliwie ;)
    jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.
  • #51
    chomika
    Level 16  
    smwalker igrasz z ogniem przez ten guziczek to jeszcze ci samochód spłonie lub eksploduje !!!!!!!!!!
    nie polecam takich praktyk
    nie po to ktoś się namęczył przy projektowaniu instalacji aby się automatycznie przełączało
  • #52
    mkos1
    Level 29  
    smwalker - zasilanie przełącznika weź z przewodu "15", gdzie masz napięcie po właczeniu zapłonu.
    Nie będziesz miał tego typu kłopotów na postoju.
  • #53
    Grzesio15x09
    Level 1  
    Witam. Proszę o pomoc. Dotychczas gaz działał bez zarzutu. Aż tu dziś przełączyłem na benzyne (zgasła kontrolka) Przejechałem troszkę i chcę ponownie włączyć na gaz a tu nic nie mrugnie. Nie da rady przełączyć. Kontrolka nie świeci ani nie mruga a na module też nic nie świci. Rozebrałem go okazało się że była ścieżka rozwalona (zaśniedziałą i odpadła) więc ją polutowałem drucikiem ale dalej nic nie działa. Jak to ominąć? rozwiązać problem muszę dość szybko (samochód potrzebny a benzyna nieco droga- a na gazie lepiej działa jak na benzynie. Mam Audi KE Jetronic i Moduł Autronic z wyłącznikiem takim, że raz wciskam to tylko benzyna, dwa to automat. Jakie napięcia i gdzie mają być na tym module? Jak sprawdzić co padło?
    Dziś, korzystając z powyższych postów pomierzyłem napięcia. I okazało się, że przy przekręconej stacyjce mam 12V na dwóch wyjściach (na czerwonym- gdzie wg opisów powinno być i na RPM - prędkości obrotowej. Pozostałe napięcia nie przekraczają 1-1,5V. Żadne kontrolki nieświecą (ani na przełączniku ani na module) nic nie pyka jak przełączam stacyjkę Nic się też nie dzieje jak łącze czarny z brązowym z przełącznika. Ścieżka która mi padła to masa - ona chyba łączy się po przekątnej z wyjściem czarnym na przełącznik.
    Proszę o pomoc.

    Problem się rozwiązał częściowo:( Okazało się że bezpieczniki były zaśniedziałe i przepuszczały minimalne napięcie wyczyściłem i teraz wszystko świeci ale nie działa. Tzn kontrolki wskazują że przełącza na gaz ale fizycznie nie przełacza. Elektrozwór nie pstrykał, nie odłączało pompy paliwa i dalej działało na benzynie. Spróbowałem podłączyć na krótko na płytce zwierając ścieżki od zasilania i od elektrozwaru. Efekt - zadymiło się coś koło układu scalonego, choć przez chwile elektrozwór zadziałał i przeskoczył na gaz. Pytanie czy teraz płytka do wymiany czy da się to jakoś naprawić/obejść?
  • #54
    Labobas
    Level 17  
    No cóż chyba i ja będe musiał wymienić autronica w końcu.Dzialal sobie,chociaż dziwnie pokazywał,ale działał.Dziwnie pokaywał np. cut off.Nie odcinał gdy hamowałem silnikiem.Czasem właśnie tak miał jak chodził dobrze ,dzialal cut off,to rwał asfalt.POtem coś mu odbijało,ciut gorzej się zbierał i np. cut off mimo,że włączony nie działał.Kalibrowal się oki,ale .........W odatku na linijce od wskazań lambdy raz widziałem lambde pracujacą ,a raz nie.Jakby sygnał pojawiał się i znikał.Gdy auto ładnie chodziło pasek lambdy widziałem cały czas,wartości sie zmieniały jak trzeba.
    Dzisiaj po wymianie membran chciałem wykalibrowac drania.Nie chciał się połączyć z kompem.Przełączyłem z mrygającej diody na sama bene (dioda zgasłą) i............to wszystko.Znowu na mrygającą diode nie dało się przełączyć.Na płytce zauważyłem,patrząc na płytke gdy gniazdo szeregowe jest do nas skierowane,że po lewej stronie(tan hdzie jest 7 takich szeregowych malych ..chyba opornikow)jeden w dolnym lewym rogu jest taki dziwny.WYmienilbym go,ale nie wiem jakiej wartosci jest.Moze macie jakis schemacik z wartosciami??Kurcze nie wiem tez za co odpowiada ten...."cos":))
  • #55
    wladyslaw_w908
    Level 15  
    Witam wszystkich forumowiczów. Widzę, że na tym forum rozgorzała dyskusja na temat AL700. Ja też mam pewien problem z tym sterownikiem. (P.S. będę wdzięczny za odpowiedź) A mianowicie przy oplu Vectra silnik c20ne przełączać się pomiędzy benzyną a gazem nie mam problemu ale zaczęła zapalać się kontrolka od silnik. Z czytanie kodu usterki - Brak zmiennego sygnały z sondy lambda. Miernik w rękę i do kontroli sonda. Diagnoza - uszkodzona. Wymiana na nową poprawiła odczyt na mierniku ale ponownie ten sam błąd. Okazało się że między ECU a Sondą jest wpięta centrala AL-700 i do niej sygnał z sondy wchodzi poprawny, a z niej do ECU wychodzi tylko napięcie w granicach od 0.2V do 0.4V przy zimnym a jak się nagrzeje to napięcie utrzymuje się tylko na wartości 0.4V.Sytuacja ta ma miejsce tylko i wyłącznie na benzynie, na gazie wyjście sondy z AL-700 jest prawidłowe. Na dzień dzisiejszy mam podłączony przekaźnik pomiędzy sondą a sterownikiem i na benzynie podaje sygnał bezpośrednio na ECU z sondy a na gazie sygnał jest przełączany do centrali autogazu.Nie wiem czy to jest poprawna instalacja ale na razie działa. (troszkę się rozpisałem). Moje pytanie jest następujące jak w sterowniku jest przełączany sygnał z sondy poprzez przekaźnik czy poprzez układ elektroniczny (jeżeli przez układ to podejrzewam,że padł troszkę wody w centrali), a drugie pytanko to jak powinien być podłączony czujnik położenia przepustnicy, według schematu powinien być tylko pobrany sygnał u mnie jest podłączony identycznie jak sonda czyli przecięty kabel i sygnał wchodzi do centrali AL i z niej wychodzi dopiero do ECU. Samochód jest troszkę mułowaty na gazie. I jeszcze jedna prośba Jeżeli miał by ktoś stronkę z dokładnym opisem jak ustawić tą centralkę przy pomocy komputera, to było by super. Zamierzam zrobić sobie interfejs i coś pokombinować z tym gazem, tym bardziej, że mam jakieś pojęcie o mechanice i elektronice silnika, więc sądzę,że przy odrobinie samo zaparcia uda mi się coś zdziałać.
    Pozdrawiam.
  • #56
    Maher
    Level 21  
    Sygnał z TPS-u inaczej poodłącza się niż z sondy lambda , idzie jeden przewód i mierzy napięcie względem masy.
  • #57
    wladyslaw_w908
    Level 15  
    No to najwyrazniej bede musial dokladnie obejrzec ta instalacje bo cos mi nie pasuje bo u mnie tem przewod od TPS-u jest na 100% przeciety i podlaczony w ten sam sposob co sonda, ciekawe dla czego. jak obejrze dokladnie to dam znac jak to bylo podlaczone.
  • #58
    pgoral
    Level 26  
    A co do sondy to zrobiłeś prawidłowe rozwiązanie - tak właśnie powinien robić sprawny sterownik.

    Sygnał TPS zmierz - co wychodzi ze sterownika i czy jest to to samo na gazie i benzynie i już.
  • #59
    raffsa
    Level 12  
    Witam też ma uszkodzony 28cdxm L293dne czy mogę jak zamiennik włożyć.: LM18293N czy L293D

    Pozdrawiam
    Rafał
  • #60
    poselrulez
    Level 11  
    dzisiaj zwarły mi sie kabelki od centralki a dokladniej te od interfejsu 4 sztuki auto zwariowało raz jedzie raz nie na gaz przelacza sie ale chyba wypalilo mi caly gaz na raz ;/ co sie moglo stac ??