Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Naprawa Autronic Al 700 - Poszukuję Fachowca

Mikosa 24 Oct 2009 19:45 22538 85
Wago
  • #61
    220PS
    Level 10  
    Witam.
    To i ja dołączę do pytających

    Mam dwa Autroniki al-700
    w jednym - starszym, nie można przełączyć z gazu na benzynę , odpalać i jeździć musze na LPG . ( Ten Al700 na dwóch pierwszych zdjeciach)

    W drugim - nowszym, nie działą sterowanie atutatorem - tzn raz działa raz nie działa, wychodzi na to, że ni eda sie jeździć na LPG. Jestem przekonany że spaliło się sterowanie na płytce, poniewać wyprowadzenia które idą z autronika na atutator sa lekko przypalone - co widac na trzeciej fotce. Po ścieżkach, wychodzi na to, że to największy z trzech dużych przekaźników. Dobrze mi się wydaje ? Można kupić coś takiego ?

    W ostateczności, z dwóch Autroników zrobię jeden - sprawny .

    Prosze o porady :).
    POzdrawiam .

    Naprawa Autronic Al 700 - Poszukuję FachowcaNaprawa Autronic Al 700 - Poszukuję Fachowca
  • Wago
  • #62
    User removed account
    User removed account  
  • Wago
  • #63
    220PS
    Level 10  
    Panowie - ktoś się orientuje jakie są popularne zamienniki dla przekaźników Tianbo HJR-4102E 12V i Takamisawa MZ-120 ( to te dwa na płytce al700) .

    Słyszałem , że z Relpola można coś dobrać .

    Prosze o pomoc.

    Ewentualnie, jeśli ktoś zna zamiennik dla pojedynczego przekaźnika który znajduje się na płytce - YH181 012-Z1S.

    Będe wdzieczny za informacje .

    Na allegro jest Tianbo, ale 1A, a do Al700 potrzebuję 3A .

    Pozdrawiam.
  • #64
    850822
    Level 1  
    Witam
    Ja również mam problem z tą centralką, a mianowicie:
    Po odpaleniu samochodu i podgrzaniu do odpowiedniej temperatury centralka przełącza na gaz i zaraz wraca na benzynę, bez żadnego przygasania silnika itp. Dodam że taka sytuacja dzieje sie tylko jak jest zimno.Próbowałem odłączyć czujnik temperatury(który działa na zasadzie zmiany rezystancji(schodzi do zera na wyższej temp.)czyli sama centralka powinna działać bez niego.Zmieniło to tylko czas gotowości przejścia na LPG, ale dalej to samo:przełącza na LPG i po sekundzie z powrotem na PB( dodanie gazu nic nie zmienia). Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak??
  • #65
    fisto
    Level 18  
    Ja po przejściach z AL-700 wyrzucam każdy zakładam bingo.Mam już doś wymieniania centralek i lutowania mostków bo styku brakuje/
  • #66
    nasu
    Level 22  
    Mam zamontowany w samochodzie AL700 przejechałem ponad 150tysiecy kilometrów raz w roku wymieniam filtr, reguluję, sprawdzam wszystkie połączenia, czyszczę attuator (silnik krokowy). Jedyne problemy wynikały z niedbałego montażu szczególnie połączeń elektrycznych.
  • #67
    smwalker
    Level 12  
    Witam
    powróciłem znowu z tematem.
    Czy możliwe jest ,aby rozprogramował sie autronic lub emulator po odpięciu akumulatora na 3 dni ?
    Wywaliło mi uszczelkę pod głowicą odłaczyłem akumulator na kilka dni i uszczelkę wymienłem. Teraz chce odpalic swoją nexie a ona ani rusz.Zapłon ustawiony idealnie , wszystkie przwodziki od podciśnienia sprawdzone i podłaczone.Iskra jest świeczki też zakupiłem z przewodami bo myślałem że to pomoże. Przy zapalaniu silnik chce łapać a nie może tylko co chwila potężna eksplozja w filtr(tylko przy wciśnietym pedale gazu) czasem z ogniem.Na zaciąg też nic nawet sie nie odezwie-przeciągneliśmy kilka kilometrow.Najważniejsze - odpalam na gazie paliwa nie używam prawie od roku(pompka jest ale nie sprawna i odłaczona specjalnym zabezpieczeniem).Do końca auto odpalało na gazie i jeżdziło bez zstrzeżen,garaż mam ogrzewany - teraz ok 20stopni C.Kopułke wyczyściłem obejrzałem jest ok palec też.Czy ten emulator sondy może mieć coś wspólnego z wystrzałami?Kupiłem też drugi ilniczek krokowy wczoraj , dalej to samo.Gdzie jeszcze moge poszukać przyczyn ?Podłaczyłem się do gniazda serwisowego-pokazuje kod 12 czyli wszystko ok.... ale jest jedno ale po zwarciu stykow z gnieździe serwisowym włacza się wentylator chłodnicy na pełnych obrotach i chodzi cały czas aż wyjme spinacz z gniazda-co może być przyczyną
  • #68
    Maher
    Level 21  
    Rozprgramować sam raczej się nie może (mam 2 w schowku i po pół roku sprawdzałem i ustawienia trzyma). Bez podłączenia kompa do al700 dużo nie zdziałasz.
  • #69
    pgoral
    Level 26  
    Możesz na ten czas zostawić attuator otwarty i z takim odpalać, ew. założyć zamiast niego na czas próby śrubę. Emulator przez pierwszy czas po uruchomieniu nie jest potrzebny. Jak tylko odpalisz to wróć do oryginalnego schematu.
  • #70
    smwalker
    Level 12  
    Maher-wydaje mi się ,że moj al 700 będzie miał problem z komunikacja do pc - zobacz mój post w tym temacie z maja(troche mu pomogłem) ale z tym obejściem chodził mi pięknie
    pgoral-spróbuje taj jak piszesz -ze śrubą
    a attuator - wtyczki z niego nie wypinać i puścić go lużno obok czy wypiąć go całkowicie(na czas odpalenia)z instalacji i zostawić wtyczke bez niego ?
    nurtuje mnie to ,dlaczego włacza się wentylator chłodnicy gdy chcę odczytać błedy z komputera(błedów brak) tylko wepnę spinacz i przekręce zapłon od razu rusza...?
  • #71
    pgoral
    Level 26  
    Nie wiem czemu wentylator się włącza.

    Attuator - wszystko jedno co zrobisz z kablem. :)
  • #72
    smwalker
    Level 12  
    wykręciłem attuator, wstawiłem śrube od starej instalacji i tak jak by chciał łapac na 1 czy 2 cylindry.Delikatnie chciałem mu pomóc pedałem gazu i jak pizło to rozerwało mi obudowe filtra powietrza.Właśnie posklejałem i uchwyty dorobiłem bo tamte wystrzeliły gdzieś.Mam taki specjalny zawór od strzałow na rurze dolotowej,ale za mało widocznie mu było.Mam takie uczucie jakby iskra znikała co chwile...bo łapie pyrnie ze dwa razy dalej krece nic i znowu pyrnie.
  • #73
    mkos1
    Level 29  
    smwalker - zapytam z ciekawości: jakie to autko?
  • #75
    mkos1
    Level 29  
    Jak miałeś wystrzał to zastanów się czy .... mógł ocaleć przepływomierz?
    Błędów może on faktycznie nie zgłaszać ale czy jest sprawny to już zupełnie inna bajka.
    Ale to już i tak inny temat, który niekoniecznie związany jest z AL700
  • #76
    nasu
    Level 22  
    W Nexii jest mapsensor. Błędy, to to jest różnie jak napisał "mkos1"
    Jeśli zamieniłeś attuator na register (śrubę) to AL700 może działać wylącznie jako przełącznik i emulator sondy lambda, więc praktycznie nie ma wpływu na skład mieszanki LPG i zapłon.
    Jeśli strzela przy uruchamianiu to
    - uboga mieszanka LPG
    - coś nie teges z zapłonem (świece, połączenia, kable, cewka, regulacja)
    - coś nie teges z rozrządem
  • #77
    pgoral
    Level 26  
    dokładnie - trzeba sprawdzić od strony "pozagazowej". Może to być bardzo prosta sprawa jak zamienione przewody zapłonowe na świecach. Może też być zawór niedomykający się. Śrubę zawsze możesz odkręcić bardziej - ale szukaj w reszcie silnika. Jak już uruchomisz to podłącz attuator z powrotem jak był.
  • #78
    smwalker
    Level 12  
    Zdaje sie,ze cos pojechało po instalacji.
    Element zaznaczony na fotce głosno brzęczy.
    Jak pisałem na początku tematu zawor(y)gazu podłaczony mam na "krotko". Właczam w kabinie i po właczeniu tegoż zaworu zapalaja mi sie kontrolki zapłonu jak po przekręceniu kluczyka i brzęczy ten elemencik zaznaczony.Po kilku przekreceniach kluczykiem brzęczenie ustaje.Przelece jeszcze instalacje dla pewności czy gdzie jakiejs koszulki nie zdarło jak zakładałem głowice.Coraz ciekawiej się robi.Juz tak na chłopski rozum sobie myśle, ze może głowica pęknieta jest gdzies między zaworami... niby oglądałem ją ale człowiek nie maszyna.Teraz jeszcze ta choinka wyskoczyła.
    Mkos1 zabij mnie ale nie moge u siebie znależć przepływomierza powietrza.
  • #79
    pgoral
    Level 26  
    A załącza (pomimo brzęczenia) zawór gazu w butli (jak masz), przed reduktorem i zawór na reduktorze?
  • #80
    mkos1
    Level 29  
    smwalker wrote:
    Zdaje sie,ze cos pojechało po instalacji.
    Element zaznaczony na fotce głosno brzęczy....

    To przekaźnik, nie powinien on "brzęczeć".

    smwalker wrote:
    Jak pisałem na początku tematu zawor(y)gazu podłaczony mam na "krotko". Właczam w kabinie i po właczeniu tegoż zaworu zapalaja mi sie kontrolki zapłonu jak po przekręceniu kluczyka i brzęczy ten elemencik zaznaczony.Po kilku przekreceniach kluczykiem brzęczenie ustaje.

    Skoro załączasz zawór gazu "na krótko" to czy podajesz napięcie TYLKO na zawór? Czy odłączyłeś przewód idący do AL700?
    Może tutaj jest wina zaświecania się tych kontrolek.

    smwalker wrote:
    Mkos1 zabij mnie ale nie moge u siebie znależć przepływomierza powietrza.

    Nie wszystkie układy wtryskowe to mają, nie znam Twojego silnika więc w 100% się nie wypowiem ale .... faktycznie możesz go nie mieć.
    W takim razie masz za to MAP - sensor i na podstawie podciśnienia w dolocie dawkowana jest ilość paliwa.
    Silnik jest zapewne na jednopunktowym wtrysku?
  • #81
    pgoral
    Level 26  
    Ale czemu na jednopunktowym? Jedno i drugie rozwiązanie jest stosowane i przy jednopunktach i przy wielopunktach.
  • #82
    mkos1
    Level 29  
    pgoral wrote:
    Ale czemu na jednopunktowym? Jedno i drugie rozwiązanie jest stosowane i przy jednopunktach i przy wielopunktach.

    Zwykle spotykałem się z takimi rozwiązaniami, że przepływomierze występowały głównie w układach wielopunktowych.
    Osobiście jednopunktowego z przepływką to ... jakoś sobie niezbyt przypominam abym widział.
    Ale to już zupełnie inny temat i nie odbiegajmy od głównego wątku.
  • #83
    smwalker
    Level 12  
    Przepraszam za przerwe,ale ręke mi zagipsowali(bhp sie kłania, stary chłop a taki ...)Przepływomierza nie ma, ale jest MAP - sensor .Panowie pierwsze od czego zaczne jak mi ręka troszke wydobrzeje to wyrzucę alarm w diabły.Zamówiłem pompe paliwa-postanowiłem "odbudowac" cały układ zasilania ,bo pioruńsko mnie zżera ciekawość czy odpali na paliwie.Póżniej zajme sie al-700.Tu bede miał prośbe do mkos1-czy bede mógł podesłać Ci centralke jeżeli po wyjeciu alarmu nic sie nie zmieni?Oczywiscie nic za darmo.Nie skonczyłem (gips)jeszcze przegladac instalacji,ale zauważyłem juz ze przewod od czujnika temp.w kolektorze ssacym jest oberwany.
  • #84
    mkos1
    Level 29  
    Podesłać możesz ale ... o tym ew. pogadamy via PW.
    Przyjżyj się czy jeszcze jakiś kabelek nie jest oberwany jak i również czy dolot masz szczelny.
  • #85
    pgoral
    Level 26  
    Jeżeli załączasz na krótko i z śrubą to gaz idzie więc o ile parownik sprawny i reszta instalacji (poza centralką - ona wtedy nic nie robi) to problem, że nie odpala musi być gdzie indziej.
  • #86
    smwalker
    Level 12  
    Mam chwilkę - to napiszę co było przyczyną.
    Rutyna i 100 razy rutyna.Po tylu latach robi się wszystko jak automat i to mnie zgubiło.
    Po pierwsze przewody zapłonowe kolejność 1-3-4-2 wszystko było ok. ..... tylko w drugim kierunku :) Gdyby miały róze długości to wcześniej bym zaskoczył a to nowki i wszystkie takie same.Druga rzecz - zakładajaąc głowice przydusiłem nią te malutką wiązke przewodów idących do attuatora !Samym rogiem głowicy zmiażdzyło je na placek ,w tym miejscu jest aparat i zasłoniło. Ani śmiać się Ani płakać.Tyle dni grzebania.Niech to będzie przestrogą dla starych "mechaników".