Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak iskry Skoda Favorit

18 Feb 2006 20:27 5617 25
  • Level 12  
    Auto po zderzeniu.

    zrobione:
    1-deska bezpieczników
    2-nowe swiece
    3-nowe przewody
    4-nowa kopolka
    5-nowy modół zaplonu
    5-sprawny aparat zaplonowy
    -Zostala tylko cewka ale jest chyba sprawna

    Popodlączeniu kabli do cewki( zolty -,czarny +)napiecie spada do 0 volt.
    Raz jest iskra a raz jej bark! Ostatnio zginela na dobre!!!.Z kad jest brane zasilanie(kable:zolty i czarny)do cewki zaplonowej?Potrzeboje schematu calego zaplonu.Pomozcie.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 21  
    A sprawdziłeś moduł zapłonowy na lewym błotniku jak stoisz przed autem to bedziesz miał go po lewej ręce na błotniku częcto przełamuja sie tam przwody.
  • Level 21  
    Witam podłącz na krótko do cewki napiecie z aku i wtedy zakręc i jak zapali wszystko jasne powodzenia
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 12  
    Modol zaplonowy jest nowy.
    Do ADAMO:
    Zasilanie do cewki idzie ze stacyki?.
    Pytam dlatego ze na kablu czarnym jest plus ,a na zoltym mas-ale kieby zewre ten zolty kabel do masy to jest zwarcie(kiedy mam wlaczony zaplon i podpiete wszystkie kable).
    A jesli po podpieciu cewki pod aku nie bedzie iskry gdzie szukac?
    Wielkie dzieki.
  • Level 21  
    Na cewce masz oznaczenia B+ i 1
    B+ plus po stacyjce
    1 impuls na wyzwolenie iskry z moduółu zapłonowego
    Jeśli na B+ masz t po stacyjce a na 1 jak kręcisz rozrusznikiem to pojawia sie masa i zanika czyli kontrolka bedzie mrugać wszystko ok czewka uszkodzona jak nie miga to szukasz dalej
  • Level 12  
    Dzieki wszyskim
    Sprawdze to i odpowiednio wynagrodze.
    P.S.
    Posiada ktos jakies schematy do tego tematu?
  • Cars specialist
    Możliwe zwarcie w instalacji gazowej.

    Pozdrawiam.
  • Level 12  
    Brak inst.gaz!!!!
    A co ma wspolnego gaz do zaplonu ?
    (nic nie pisalem o wtrysku )
    to zwykly gaznik!
  • Cars specialist
    To ciężko Ci będzie pomóc.

    Pozdrawiam.
  • Level 21  
    Witam sprawdz czy z modułu przychodzi impuls do cewki Pzdr
  • Level 14  
    Witam jako fachowcy wymyslamy od razu czarny scenarjusz ,te juz podstarzale Skodziny lubia platac banalne problemy z dotarciem iskry kilkadziesiat ja tych nie domagan naprawilem za pomca sprezonego powietrza ,zdejmij kopolke wlacz na max sprezarke i wymiec wszystkie opilki , lubia figle robic jak walek aparatu zaciera sie juz od dluzszego czasu .Prawda ze banalne:D
  • Level 12  
    Male pytanko jak sprawdzic czy jest impuls z modulu do cewki
  • Level 21  
    stefano11 wrote:
    Na cewce masz oznaczenia B+ i 1
    B+ plus po stacyjce
    1 impuls na wyzwolenie iskry z moduółu zapłonowego
    Jeśli na B+ masz t po stacyjce a na 1 jak kręcisz rozrusznikiem to pojawia sie masa i zanika czyli kontrolka bedzie mrugać wszystko ok czewka uszkodzona jak nie miga to szukasz dalej



    Pisałem wyrzej
  • Cars specialist
    Sprawdź miernikiem obwód cewki - tej w aparacie zapłonowym.

    Pozdrawiam.
  • Level 12  
    sprawdzalem obwod jest sprawny (cewka nie jest uszkodzona)
  • Cars specialist
    Jeżeli wszystko dobre i sprawdzone to może się nie kręci aparat.

    Pozdrawiam.
  • Level 12  
    Dzis sprawdzalem - aparat ok.
    Mam watpliwosc co do zasilania cewki!
    Może cos sie spalic-bo kabel zolty wychodzi z licznika.
    Pozdrowka
  • Level 2  
    Schemat układu zapłonu rozrysowany jest na tylnej stronie modułu zapłonnowego .mam książkę serwisową z księgarni którą kupiłem za 60 zł ze schematem jak będę miał skanner to ci poślę.pa.
  • Level 12  
    Na module nie mam schematu,ale skan by sie przydal.
    Daieki wszystkim i czekam na dalsze pomysly.
  • Level 12  
    Dziękuje wszystkim za pomoc.
    Przyczyną braku iskry okazał sie niełączący kabel zasilający cewkę wychodzący z konsoli .
    Dlatego raz łączył i iskra była a raz nie.
    Namęczyłem sie niemiłosiernie ale udało sie!!!!!!!!!!!
    Dziękuje wszystkim.
    Niniejszy temat uważam za zamknięty.
  • Level 9  
    Witam.

    Nie chciałem zakładać osobnego topicu ale mam bardzo podobny problem.

    Samochod Skoda Favorit 1.3 rocznik 91 na gaźniku kupiony 2 lata temu. Przez rok zadnych problemow, pozniej zaczely sie cyrki na kółkach.

    Wymieniony został akumulator.

    Po jakims czasie samochod mi zgasł i odmowil posluszenstwa w postaci zapalania. Brak bylo iskry. Po holowaniu do warsztatu i wymianie modułu oraz cewki na nowe samochod zapalil i dojechalem nim do domu.
    Nastepnego dnia rano, brak mozliwosci zapalenia samochodu. Naładowalem akumulator (tak wrazie co bo duzo krecilismy rozrusznikiem na sucho probujac go uruchomic. Brak reakcji. Po ponownej probie wymiany cewki i modulu zostal zacholowany do warsztatu gdzie podobno zostal zrobiony przez elektryka (podobno wymienione kable nad deska z bezpiecznikami (czesta wada gdy jest zima i snieg z podeszw paruje przy bezpiecznikach). Samochod po tym zapalal sie bezproblemowo.
    Po jakims miesiacu zaczely sie cyrki z obrotami. Bardzo czesto wariowal mi obrotami (góra - dol - gora - dol) aby potem zgasnac.
    Diagnoza na szybko - jakis paproch pewnie w nigdy nie czyszczonym gazniku. Po próbie "przepalenia" go na wysokich obrotach chodzil normalnie. Ale co jakis czas powracal problem z obrotami i gasnieciem.
    Samochod oddany do specialisty gaźnikowca, zostaly wymienione uszczelki (wewnatrz oraz pod gaznikiem) a sam gaznik wyregulowany i przeczyszczony. Podczas tej naprawy zostal wymieniony także cały aparat zapłonowy na nowy.
    Samochod chodzil jak marzenie przez jakies 2-3 tygodnie.

    Teraz znowu cos sie dzieje. Przy spokojnej jeździe po miescie 50-60km/h na 2000 obr. nagle obroty spadaly do 0 (silnik chyba dzialal) po czym po przejechaniu na biegu na 0 obrotach 50-100m obroty wrocily do 2000 O_O!. Gdy zrzucilem go na luz, gasł i zapalaly sie kontrolki. Samochod odpalal sie bez problemu. Po takich kilku zdarzeniach samochod zgasł i juz sie nie zapalił.

    Dzisiaj sprawdze czy jest iskra, ale chcialbym wiedziec czy na cos jeszcze mam zwrocic uwage.
  • Level 12  
    Witam
    Ogólnie skody mają ogromne problemy z instalacją elektryczną - szczególnie wrażliwa jest płytka drukowana.
    Jakakolwiek wilgoć jest problemem dla tego samochodu.
    Ja po zrobieniu tego auta poleciłem klientowi "wymiane" go na np. golfa 2, co też uczynił.Od tego czasu czyli od 2006r był u mnie 2 razy na doregulowanie gazu :).Auto nie do zarżnięcia szczerze polecam a miałem ich już w sumie 16 :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę duuuuuużo cierpliwości z tym autkiem.
    P.S.
    Zwracać uwagę na kable czy nie są popękane izolacja, częste zimne luty na w/w płytce z bezpiecznikami i aparat zapłonowy.
  • Level 9  
    Ok dzisiaj poszedłem sprawdzic swiece. Dla formalnosci spróbowałem odpalic silnik. O dziwo silnik bez zająkniecia odpalił. Czyli iskra była. Silnik działał bez zarzutu, nie zgasł w drodze powrotnej od miejsca awarii do domu (ok 5min jazdy) ani podczas jego ciaglego uruchamiania.
    Ze znajomym doszlismy do wniosku iż świece mogą być w momencie rozgrzania silnika zalewane. Nie wiem o ile jest to możliwa teoria.
    W tym momencie nie mam pojęcia co to może byc, i boje sie ze awaria wystapi ponownie za kazdym razem gdy rozgrzeje silnik.
    Czy ktoś ma pomysł czego to może być wina?
  • Level 26  
    xDEWOx moim zdaniem przyczyna Twoich problemów tkwi, jak już wspomniał Milosz16, w skrzynce bezpiecznikowej prawdopodobnie luty sie nie trzymają , popraw je i powinno być dobrze