Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat SDI - ciężko pali na ciepłym silniku

18 Feb 2006 23:04 5141 16
  • Level 21  
    witam
    problem z tym autem
    jest taki że cięzko pali jak jest ciepły silnik

    na zimno ( ostatnie mrozy ) 2Xpodgrzać swiece i pali na dotyk
    na ciepło kontrolka świec tylko mignie i nie załącza sie przekażnik od świec -wtedy trzeba go pokręcić żeby odpalił

    lepiej pali jak odepnę czujnik tem.płynu przy termostacie - świeczki zaczną grzać i odpala
    czujnik wygląda na dobry bo bo w wartościach mierzonych podaje temperaturę poprawnie

    POMPA podobno sprawdzona i jest OK ale:?::?::?:

    seat cordoba 1.9 Sdi 98rok 64KM
  • Helpful post
    Cars specialist
    Sprawdź dawkę i kąt wtrysku.

    Pozdrawiam.
  • Level 21  
    oooooooooooooooooooooooooooooooo
    o o o to mamy problem :D

    a na którym kanale w wartościach to będzie ?bo ciemno to widzę
  • Cars specialist
    Teraz to mnie zaskoczyłeś ....

    Pozdrawiam.
  • Level 21  
    sigi wrote:
    Teraz to mnie zaskoczyłeś ....

    Pozdrawiam.


    ups. więc proszę o informację co i jak bo ciemność widzę

    przepraszam ale przespałem tą lekcje:D
  • Level 21  
    dobra
    to temat odłożę do poniedziałku bo nie jestem przygotowany -PAŁA i do ławki
    98rok !.9 sdi 64KM

    auto ponownie będe miał w poniedziałek
    bo klijent gdześ jedzie
    wtedy podam dokładne dane
  • Level 21  
    Witam po tych objawach mozna wywnioskowac ze to wina pompy temat często poruszany miałem kilka takich przypadków pomaga liznięcie w programie albo sztuczki z czujnikiem temperatury albo.......
    Pozdrawiam
  • Level 14  
    Witam .zapewne byl w tym silniku kiedys wymieniany pasek rozrzadu i nie zostal wyregulowany zaplon ,podlacz skaner wejdz w silnik kanal ,,00,,druga wartosc ma wskazywac w podziale 65/70 jesli sie rozni to koniecznie skorygowac jesli jest zamala to pompe krecic w kierunku silnika jesli za duza to od silnika, musi byc poprawa jesli sa zle wskazania zaplonu ( napewno jest za wczesny zaplon) Pozdrawiam
  • Level 21  
    A więc tak auto nie pali na ciepłym -czyjnik temp. sprawny
    Swiece żarowe w tym aucie dopiero zaczynają grzać poniżej temp 5'C.
    jak odpinasz czujnik temp .komputrer widzi przerwę na czyjniku i nie może ocenić rzeczywistej temperatury silnika przyjmuje wtedy temp. odczytana z czujnika temp. paliwa i załącza awaryjnie świece żarowe żeby grzały
    powodem takiej usterki jest uszkodzony komputer sterujacy nie zapamamiętuje on stanu w jakim silnik jest pomaga zmiana oprogramowania ale równie dobrze możesz zrobić dla klięta oddzielne podgrzewannie świec żarowych i wszystko wraca do normy.
    Co do pompy wtryskowej i zapłonu to to sprawdza sie to na rozgrzanym silniku w nastawach podstawowych kanał 000
    trzeba tam porównać wartość z pola 2 powinno być ok 40 i pole 9 powinno być ok 120
    oraz możesz sprawdzić jaka jest dawka paliwa może za mała wtedy możesz zwiększyć ja delikatnie przestawiając głowiczke na pompie wtryskowej .

    Cały opis dotyczy pomp sterowanych elektronicznie.
  • Level 21  
    Do Stefano troche pokręciłes z tym kątem wtrysku ale to w tym przypadku jest mało istotne Pzdr
  • Level 21  
    Już prostuję jak poktęciłem
    sprawdza si vag comem
    zadajesz 01 silnik
    potem 04 nastawy podstawowe
    potem klikasz na dole na napis TDI Mitind i masz wykres wtrysku sprawdzasz oczywiście na odpalonym silniku
    Jak chesz sprawdzuić analogowo to w 04 otwierasz kanał 000
    i porównujesz wartość drugą (poczatek wtrysku zadane 50)z watrtościa dziewiątą(temperatura paliwa zadane 120)silnik powinien byc nagrzany i sprawdzasz na odpalonym
    Powodzenia myślę że jaśniej.
  • Level 21  
    Witam czy tem paliwa zawsze będzie miała wartosc 120 ?
    odczytujesz tę wartosc z poz 9 i masz wykres w funkcji i tam wychodzi jaki powinien byc kąt w poz 2
    pozdrawiam
  • Level 21  
    Jest do tego specjalna tabela w kturej sie odczytuje a tem. paliwa w polu 9 się zmienia w zalezności ot temp paliwa
    Jak będziesz sprawdzał vag comem to bedziesz miał tam taką tabelę w TDI MITING
  • Level 21  
    witam
    dzięki za podpowiedzi
    dla zasady podam że jest to silnik AEY --- 1.9 SDI 98r

    w poniedziałek będę miał go pewnie ponownie to posprawdzam


    poz.PIOTR
  • Helpful post
    Level 28  
    witam,panowie kolega chciał się dowiedzieć o dawkę paliwa i kąt wtrysku.
    piszecie o nastawach podstawowych i temp.paliwa
    wejdz w bloki danych czyli 08 i tak:
    w kanale 001 poz.2 dawka wtrysku
    w kanale 004 poz.2 kąt wtrysku wymagany poz.3 kąt wtrysku aktualny
    w kanale 005 poz.2 dawka rozruchowa poz.3 kąt wtrysku aktualny
    to co piszecie to tak przy korekcji kąta wtrysku
    pozdro
  • Level 21  
    dzięki wszystkim za pomoc

    narazie pali bez problemu


    PS.ustawienia tak jak podał Grzestv