Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio CD JVC problem

19 Lut 2006 14:16 1836 11
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam radio CD JVC KD-723S .
    Podłączone są pod niego 2x 100mm ,, moc muzyczna 40w
    radio ma 4x45w
    i jak dam na 30% głosu zaczynają sie "trzaski,szumy" ,
    myslałem ze głosniki nie wyrabiaja,ale jak podłączyłem inne to samo sie dzieje i zauważyłem ze radio zaczyna przy tej głośności (30%) mrugać, co to moze być ,tak jakby mało prądu miało. moze cos z wzmacniaczem wbudowanym jest ?
    Pozdrawiam
  • IGE-XAO
  • IGE-XAO
  • Poziom 10  
    hmmm, ale dlaczego miałby niewyrabiac? no mruga, słabnie kolor.
    Samochód to cc.
  • Poziom 32  
    Hehe akumulator nie wyrabiać - ciekawe jakby pociągnoł rozrusznik. Radio nie dostaje odpowiedniej "mocy". Daj grubsze kable na zasilanie
  • Spec od car audio
    A ja jestem zdania, że przyczyna jest w radiu również. Po rozebraniu widać co i jak.
  • Poziom 39  
    W sumie macie racje. Za dużo naczytałem ostatnio o mocniejszym car audio (kondensatory kilkufaradowe etc.)
    A masę do radia masz podłączoną "normalnie" czy po karoserii (spotkałem się z tym drugim wykonaniem)?
    Próbowałeś podpiąć radio w innym samochodzie?
  • Poziom 10  
    mase mam od stacyjki chyba , niewiem ;p
    Wyciągne je i w domu mam zasilacz komp. to pod niego podepne i zobacze jak będzie chodziło.
  • Poziom 43  
    I znów niewiele sie dowiesz. Zasilacz od PC stabilizuje napięcie 12V mierząc obciążenie gałęzi o największym obciążeniu czyli 5V. Więc podłączenie obciążenie do gałęzi 12V powoduje nie działanie stabilizacji napięcia bo gałąż 5V jest albo nieobciążona i nie ma na niej zmian obciążenia które spowoduje radio.

    Tak na marginesie jeszcze kilka uwag, zasilacz do krótkiej próby można użyć ale na dłuższą metę obciążanie jednej gałęzi jest dla niego bardzo niezdrowe.

    Napięcie w instalacji samochodu przy w pełni naładowanym akumulatorze wynosi 12,6V a w czasie jazdy 13,8-14,4V (ładowanie!) i do takich napięć dostosowane jest radio.

    Masę łatwo poprawić łącząc obudowę radia (jest zwykle gwint z tyłu gdzie można założyć pętelkę lub zacisk oczkowy połączeniowy) z najbliższą masą auta (metalową śrubą) grubym przewodem.
    Z zasilaniem jest trudniej, gdyż należy położyć dodatkowy przewód od akumulatora KONIECZNIE zabezpieczony bezpiecznikiem przy akumulatorze ! do zasilania roboczego radia.

    A najprościej zdiagnozować to zwykłym woltomierzem mierząc spadki napięć na akumulatorze, na bezpieczniku w skrzynce bezpiecznikowej i na zacisku zasilania w radiu, na samej końcówce mocy w radiu i wyciągnąć z tego wnioski. Może się okazać że radio jest tak skonstruowane że spadki napięcia największe występują w samym radiu, pomiędzy złączem którym przychodzi zasilania a końcówką mocy, cóż, częsty błąd konstrukcyjny.
    Może też być przyczyną ujemny bilans prądowy, jazda na światłach, niedoładowany akumulator i do tego nieco zużyty już lub suma tych problemów. Producenci samochodów również oszczędzają na grubościach przewodów, miedź jest teraz w cenie i do radia dają zbyt cienkie.

    Nie zaszkodzi również włączyć ameperomierz w obwód zasilania radia i mierzyć przy tych próbach prąd. Jesli przemnożysz prąd przez aktualne napięcie w tej samej chwili (będzie się wachać) to uzyskasz moc jaką pobiera radio, odejmując od niej straty na końcówce (około 20-30%), moc pobieraną przy wyciszonym radiu i dzieląc je przez ilość głośników będziesz miał pojęcie o mocy w danej chwili jaka idzie do głośników. Pozornie to skomplikowane ale w sumie bardzo proste jesli znasz podstawy. Jeśli mądrze wyciągniesz wnioski to znajdziesz przyczynę i wiele się dowiesz o rzeczywistych parametrach a nie pisanych przez producenta.



    SławeK
  • Poziom 11  
    wyciągnij radyjko odnajdż dwa kable główny plus , i pgówny minus , nie pomyl się czasem ze kablem od sterowania sterowanie jest przeważnie cieńsze . kabelki główny plus i główny minus przy radysjki 4x40 zapodaj jakieś po 2 MM ALE PORSTO DO KLEM OD AKUMULATORA przez nic po drodze i będzie <ok> !!

    miałem ten sam problem


    Moderowany przez SławeK:

    A gdzie zabezpieczenie takiego obwodu BEZPIECZNIKiem?! Za nie fachowe i niebezpieczne dla sprzętu i użytkownika (pożar w aucie) porady dostajesz ostrzeżenie. Nie wolno udzielać porad jesli ktoś nie zna podstawowych zasad bezpieczeństwa i kultury elektrycznej.

  • Poziom 13  
    Cytat:

    A gdzie zabezpieczenie takiego obwodu BEZPIECZNIKiem?! Za nie fachowe i niebezpieczne dla sprzętu i użytkownika (pożar w aucie) porady dostajesz ostrzeżenie. Nie wolno udzielać porad jesli ktoś nie zna podstawowych zasad bezpieczeństwa i kultury elektrycznej.


    Widocznie kolega jeszce nie widział spalonego autka z powodu instalacji pseudo car audio.
    8=O
  • Poziom 10  
    Chyba jednak przez to ładowanie, bo jak silnik samochodu pracuje to przestają być problemy z Radiem , nie gaśnie , mruga itp.
    dzięki za porady
    P.S.
    Co myślicie o Hertz DCX-100 100mm ,podłaczyc do tego radia bezposrednio bedą dobrze grały ? :)
    Pozdro
  • Poziom 43  
    Ja myślę że akumulator Ci już siada albo niedoładowany jest a z 10cm głośników wiele nie wyciągniesz. Zostaw na przodzie a mocniejsze daj z tyłu, tam powinno być więcej miejsca na porządne 16cm głośniki.

    SławeK