Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada plus D-link di-624+

19 Lut 2006 22:45 3463 11
  • Poziom 11  
    Witam,

    mam problem z konfiguracją sieci lub z d-linkiem i w związku z powyższym pozwalam sobie prosić o radę i pomoc.

    Posiadam w firmie sieć komputerową, swego czasu doszedłem do wniosku, iż przydałby się Internet i wykupiłem w TP SA usługę zwaną Neostradą o szybkości 512 KB. Wraz z umową otrzymałem pakiet instalacyjny oraz modem szerokopasmowy firmy Thompson, model SpeedTouch 546i. Modem podłączyłem do switcha firmy D-link i rozdzieliłem przy pomocy kabli na kilka stanowisk komputerowych. Dodatkowo na trzecim porcie w/w modemu Neostrady, podłączyłem router D-link di-624+ w celu umożliwienia użytkownikom komputerów przenośnych, korzystanie z internetu lub zasobów sieci drogą radiową. I tutaj zaczynają się problemy. Po kablach wszystko pracuje bardzo dobrze bez względu czy podpinam kable do switcha czy do routera, więc ten wątek konfiguracji pominę. Problemy zaczynają się przy próbie pracy z siecią poprzez karty radiowe komputerów przenośnych. Korzystamy z kart radiowych firm Intel oraz D-link. Karty Intel-a to Intel PRO 2200 BG (zintegrowane ze sprzętem) natomiast D-link to DWL-630, dopinane do laptopów. Problem objawia się tym, że po kilku minutach pracy, nieraz kilkunastu następuje zerwanie połączenia radiowego sygnalizowane na komputerach lub najnormalniej router di-624+ zawiesza się. W takim przypadku komputery połączenia widzą, nawet podawany jest komunikat o znakomitej jakości połączenia ale nie możemy pracować w internecie ani też przeglądać naszych udostępnionych zasobów sieciowych. Restart komputerów nie pomaga, wszystko do prawidłowego funkcjonowania przywraca dopiero wyłączenie zasilacza od di-624+ oraz jego ponowne podłączenie po kilku sekundach. Zaczynamy ponownie pracę i tak historia się powtarza. Teraz trochę o konfiguracji samej sieci i jej ustawieniach. Na początku jest linia teleloniczna > Thompson SpeedTouch 546i do którego dopięte są bezpośrednio - switch D-link, router z AP D-link di-624+ oraz jedna stacja komputerowa. Komputery wpięte w sieć przy pomocy kabli dopięte są do switcha D-link za wyjatkiem jednej stacji, wspomnianej wyżej. Di-624+ traktuje tylko jako AP dla sieci radiowej, ma on służyć tylko komputerom przenośnym. Na modemie Neostrady jest włączone DHCP. Reszta konfiguracji dla modemu to standard jaki ustawia TPSA w tym urządzeniu, ja w każdym razie modyfikacji nie wprowadzałem. Di-624+ przewód od modemu Neostrady ma wpięty w port LAN nr 1 (na innych portach też sprawdzałem sądząc, że może to być wina tego akurat portu), port WAN jest nie wykorzystany. Di-624+ adres IP ma ustawiony na 192.168.0.10, DHCP na tym urządzeniu wyłączyłem. W zakładce "Wireless" konfiguracji urządzenia di-624+ wybrałem kanał 6, ustawiłem również SSID a WEP wyłączyłem. W zakładce "Advanced - Performance" jedyne co zmieniłem to parametr "TX Rates" z Auto na 11 Mbps. Reszta została bez zmian w stosunku do ustawień fabrycznych. "Firewall" jest wyłączony, filtracja ustawiona na MAC adresy. Zakładka "Tools - Misc" ma włączone opcje, które ewentualnie mogłyby odpowiadać za zaistnienie problemu. Przeinstalowałem również firmware na 2.09. Niestety problem nie zniknął. Wspomnę jeszcze, iż urządzenie które posiadam to di-624+ H1. Po zawieszeniu nie odpowiada na pingi, nie reaguje kompletnie na nic poza wyłączeniem. Trochę o sygnalizacji diodowej di-624+, oczywiście świeci zielona dioda "POWER", pulsuje dioda "STATUS", świeci dioda "WLAN" oraz dioda portu nr 1 . Te dwie ostatnie wymienione diody sygnalizują pracę gdy urządzenie funkcjonuje prawidłowo tak jak powinny, gdy się zawiesi lub rozłączy świecą "ciągle". Urządzenie ma niecały rok więc nie jestem przekonany co do niskiej wydajności zasilacza lub jego usterki, podczas pracy nagrzewa się ale lekko. Ma służyć w obrębie jednego biurowca, w 4 pomieszczeniach, poziom sygnału w każdym z pomieszczeń nie spada poniżej wartości 55%. A teraz najlepsza część, przynajmniej moim zdaniem, router di-624+ po odłączeniu od Neostrady pracuje jak najbardziej normalnie - przynajmniej pracował przez 3 dni i wszystko było w porządku. Teraz moje pytania, w jaki sposób muszę ustawić tego d-linka tak aby współpracował z w/w modemem Neostrady poprawnie? Jeżeli urządzenie di-624+ jest ustawione poprawnie to co powinienem zmienić w modemie Neostrady tak aby urządzenia pracowały poprawnie? Będą bardzo wdzięczny za wszelkie konstruktywne uwagi.
  • Poziom 15  
    Nie jestem pewny ale SpeedTouch 546i pracuje w innej klasie adresowej chyba (10.0.0.1) a D-link w innej (192.168.1.1 albo coś z tego przedziału) ustaw taką samą klasę adresową dla obu urządzeń następnie powyłączaj wszędzie DHCP skonfiguruj kompy statycznie i powinno być dobrze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    West5 napisał:
    Nie jestem pewny ale SpeedTouch 546i pracuje w innej klasie adresowej chyba (10.0.0.1) a D-link w innej (192.168.1.1 albo coś z tego przedziału) ustaw taką samą klasę adresową dla obu urządzeń następnie powyłączaj wszędzie DHCP skonfiguruj kompy statycznie i powinno być dobrze


    To nie ma żadnego znaczenia - IP na D-Link'u jest w tym przypadku tylko do zarządzania nim.
    Nie ma żadnego znaczenia odnośnie komunikacji i zawieszania się.
    Konfiguracja całości jest poprawna.

    Powodem zawieszania może być zbyt duży ruch, albo ilość sesji.
    Generować to może np. jakiś wirus, lub P2P.
  • Poziom 15  
    Znam dość dobrze wynalazki D-linka i zawsze jeśli są różne klasy adresów d-linki po porostu głupieją
  • Poziom 39  
    Jeśli chcesz wykorzystywać tego D-linka tylko jako AP to wyłącz w nim usługę DHCP gdyż w takim układzie masz w sieci 2 serwery DHCP - jeden w Thomsonie, a drugi w D-linku. Prawidłowo powinieneś skorzystać w gniazda WAN w D-linku i tak zrób jeśli nie potrzebujesz aby laptop widział w otoczeniu sieciowym komputerów stacjonarnych.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za zaangażowanie i przeanalizowanie problemu, opis jest dość obszerny :). Szanując Wasz czas spieszę z odpowiedziami, zacznę od końca. DHCP w d-linku jest wyłączone więc problem na tej płaszczyźnie pomiedzy di-624+ a modemem Neostardy wykluczam. Niestety z otoczenia sieciowego komputerów stacjonarnych zrezygnować nie mogę, laptopy muszą widzieć resztę sprzętu. Kolejna informacja, sieć jest "czysta" od wirusów, trojanów czy tym podobnego oprogramowania tak więc nie ma niczego co mogłoby generować zbędny ruch w sieci. Żaden z użytkowników nie korzysta również z oprogramowania typu p2p, wiem to na 100%. Co do merytorycznego ruchu w sieci to przyznaję potrafi być dość spory, część z osób korzysta z zasobów udostepnionych, inni z internetu, co niektórzy coś dukują itp. historie, no ale przecież to ma służyć pracy a nie tylko aby robiło dobre wrażenie. No i sprawa ostatnia, zakresy adresów sieciowych dla czystego sumienia oraz przez szacunek dla osób które poświęciły swój czas, przestawiłem i sprawdziłem poprawność funkcjonowania d-linka. Niestety ale pozytywnych efektów nie ma, problem nie ustąpił.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podaj ilu klientów bezprzewodowych korzysta z D-Link'a.

    "Spory ruch" - napisz jakie przepustowości wchodzą w grę.
  • Poziom 11  
    Maksymalnie z sieci bezprzewodowej, jednocześnie korzysta około 10 użytkowników. W wypadku gdy dojedzie ktoś z zewnątrz mamy doczynienia z 12 laptopami, ale to sporadycznie. Przepustowości nie jestem w stanie określić, przynajmniej realnymi cyframi. Obrazowo odpowiem, że jest to ruch generowany przez oprogramowanie antywirusowe (ściąganie aktualizacji definicji itp.) plus normalne przeglądanie stron, programy pocztowe oraz operacje dokonywane na otoczeniu sieciowym czyli drukowanie dokumentów (dość częste) ściąganie plików dokumentów pomiędzy komputerami. Nie robimy na sprzęcie żadnych nietypowych rzeczy, większe pliki są przenoszone na "pen drivach" - w przypadku komputerów przenośnych, na normalnych stanowiskach wszystko idzie po kablach.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bez liczbowych danych ciężko będzie coś stwierdzić.

    Najrozsądniejszym wyjściem będzie podstawienie na test jakiegoś innego AP.
    Stawiam na to, że DI-624+ zawiesza się z powodu dużego (dla niego) obciążenia.
  • Poziom 11  
    Bardzo możliwe, że duży ruch w sieci może być powodem choć serwis d-linka ten problem widzi inaczej. "Panowie" twierdzą, że wina będzie w samym urządzeniu - jakaś jego wada. W rozmowie z serwisantem zostałem poinformowany, iż urządzenie ma prawo zawieścić się przy intensywnym wykorzystywaniu sieci radiowej, nawet może zerwać połączenie ale zaraz potem powinno wszystko wrócić do normy, bez ingerencji z zewnątrz i praca w otoczeniu sieci radiowej powinna przebiegać normalnie. Urzadzenie na podmianę otrzymam, opisywany router z AP trafił do naprawy - gdy tylko do mnie powróci zobaczę jak się sprawuje i zakończę temat.
  • Poziom 28  
    Pozbadz sie tego routera jak najszybciej, to jeden z najgorszych produktow dlinka w tej dziedzinie. Mielismy troche tego kiedys w firmie, jak podlaczysz radiem do niego dwoch czy jednego uzytkownika to bedzie OK, jak bedzie troche wiecej to bedzie sie wieszal i nic na to nie poradzisz. Mamy jeszcze w jednym punkcie taki router, podlaczonych jest do niego chyba czterech czy pieciu uzytkownikow, i juz zaczyna sie problem bo sie badziewie zawiesza, jak bylo mniej uzytkownikow nie bylo problemu. Jak niedlugo znowu sie zawiesi to wymienimy go na jakiegos access pointa bo niema sensu sie meczyc.
    Jezeli niemasz juz go na gwarancji to odkrec obudowe i przyczep wentylator zeby go chlodzil, PODOBNO pomaga, jednak sam nie sprawdzalem.
    Jak jest na gwarancji, to albo uwal go przy zmianie firmware, albo wysokim napieciem, np z zapalniczki.
    Masz szanse, ze dostaniesz zwrot kasy o ile nie beda mieli takiego samego zeby ci wyserwisowac (w co watpie)
  • Poziom 11  
    Pomysł ze zwrotem nie byłby zły. Urządzenie rzeczywiście nie jest pierwszej jakości. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią informuję, że po wymianie urzadzenia na nowe wszystko powróciło do normy. Póki co sieć pracuje tak jak powinna, bez względu na to czy pracuje na sprzęcie przenośnym jeden użytkownik czy dziesięciu. Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc i poświęcony czas. Temat uważam za zamknięty.