Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kontrola zwarcia w układzie

20 Lut 2006 01:52 1348 6
  • Poziom 10  
    Witam. Jestem początkującym pseudoelektronikiem i chciałbym zapytac czy jezeli powstanie zwarcie na pinach napięcia w porcie usb to czy zasilacz/płyta głowa nie włączy się czy też włączy się i spali oraz czy po zlokalizowaniu zwarcia jest szansa na normalną pracę (w przypadku nie włączenia). Czy wszystkie zasilacze/płyty główne mają układ przeciwzwarciowy? Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 13  
    problem tkwi w szsczegułach- przeważnie płyty mają system przeciążeniowy zawsze jednak istnieje niebespieczeństwo zwarcia należy usunąć skutek zniknie przyczyna (uwaga starsze płyty główne)
  • Poziom 40  
    Producenci płyt w pobliżu gniazd USB wlutowują element który pełni rolę bezpiecznika i po zwarciu zasilania na porcie USB trzeba go wymienić.
  • Poziom 39  
    Cytat:

czy jezeli powstanie zwarcie na pinach napięcia w porcie usb to czy zasilacz/płyta głowa nie włączy się czy też włączy się i spali oraz czy po zlokalizowaniu zwarcia jest szansa na normalną pracę (w przypadku nie włączenia)

Mógłby kolega napisać jeszcze raz, w zrozumiały sposób?

Jeżeli zrobisz zwarcie gdy komputer jest wyłączony z sieci - nic się nie stanie. Jeżeli włączony jest zasilacz w stanie "stand-by" to może być różnie:
    - gdy port jest zasilany w trakcie czuwania (do ustawienia np. zworkami na płycie) - uszkodzisz bezpiecznik
    - gdy nie jest zasilany - nic się nie stanie
    Gdy włączysz komputer (i jest zwarcie), tak jak wcześniej - uszkodzisz bezpiecznik.

Uszkodzenie bezpiecznika powoduje odcięcie dopływu napięcia tylko do portu USB. Reszta będzie działać poprawnie.

Napisz jeszcze raz dokładnie o co Ci chodzi.
  • Spec od komputerów