Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pompa wtryskowa golf 3 1,9 tdi.Tylko dla ORŁÓW

mariusss 20 Lut 2006 19:18 14822 23
  • #1 20 Lut 2006 19:18
    mariusss
    Poziom 10  

    Kupilem golfa 3 1,9TDI 90koni który zamiast orginalnej pompy wtryskowej ma założoną pompe i uszkdzoną turbinę, obie części pochodzą z golfa 3 1,9TD silnik AAZ. Po naprawieniu turbiny moc samochodu troche się zwiększyła ale samochód jest ogulnie słaby a jego prędkośc max to 130 km\h. Czy oznacza to że musze zamontować komputer, orginalną pompę wtryskową i turbinę TDI co wiąze się z dużymi wydatkami. A może mógłbym zamontować inną pompę wtryskową nie sterowaną elektronicznie o podobnych parametrach do orginalnej ( jeżeli wiecie jaką to napiszcie). Proszę o sugestie.[/b]

    0 23
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 20 Lut 2006 21:20
    Repa
    Poziom 14  

    Łomatko, kto Ci wcisnął taką rzeźbę??

    Czym się kierowałeś kupując ten samochód??

    Ja bym wrócił z wszystkim do fabrycznych części, czyli komp, pompa VP 37, sprężarka ... aby to zaczęło normalnie jeździć.

    Pozdrawiam
    Repa

    0
  • #3 22 Lut 2006 16:24
    mariusss
    Poziom 10  

    Może ktoś ma inne sugestie. Może silnik 1,9 tdi ma inne ciśnienie wtrysku niż 1,9 td i chodzi tylko o przestawienie ciśnienia na wtryskiwaczach

    0
  • #4 22 Lut 2006 18:32
    cobraa
    Poziom 27  

    Moja sugestia - sprzedac to os bo wlozysz drugie tyle co ten zlom

    0
  • #5 22 Lut 2006 20:13
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Może jakiś warsztat Ci pomoże ,za dużo zgadywanek żeby pomóc Ci na forum.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #6 22 Lut 2006 20:36
    suder
    Poziom 13  

    da się z tego coś zrobić i widziałem taką przeróbke potzrebne są do tego części z escorta i fiata ducato jak się dowiem dokładniej co jest potzrebne to napisze ale mówie odrazu że się da silnik od tdi i pompa wtryskowa na linke i to ładnie jeździ.

    0
  • #7 25 Lut 2006 22:36
    mariusss
    Poziom 10  

    jeżeli ktoś wie o jakie części chodzi to prosz napisać

    0
  • #8 28 Lut 2006 08:21
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Potrzebna pompa i wtryskiwacze.Jeżeli wtryski masz to tylko pompa.
    Można zastosować też od Golfa 1,6 ale trzeba obniżyć ciś. otwarcia
    wtrysków a więc dopasować wtryski.Tylko specjalistyczny warsztat Ci
    pomoże.

    0
  • #9 28 Lut 2006 17:36
    mariusss
    Poziom 10  

    do golfa 1,9 tdi stosowane są cztery wtryskiwacze w tym jeden sterujący jakoż że mój nie ma komputera wtryskiwacz sterujący został zastąpiony zwykłym (takim samym jak pozosyałe trzy) natomiast pompa jest z silnika AAZ 1,9TD. Rzecz w tym że wtryskiwacze z golf 1,6 nie podejdą bo mają inne mocowanie (są wkręcane) według mnie chodzi o dobór właściwej pompy lub też ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy. Jeżeli ktoś cos wie to proszę o sugestie

    0
  • #10 28 Lut 2006 18:28
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Ostatnia rada sprzedaj to i daj sobie spokój.

    0
  • #11 28 Lut 2006 21:35
    sq8luu
    Poziom 17  

    W TDi ciśnienie otwaria wtryskiwacza ma być 190 - 200 bar. Gdy ciśnienie spada do ok 170 bar taki wtryskiwacz jest zużyty i nie nadaje się do dalszej eksploatacji. A jak czytam takie głupoty że ciśnienie wtryskiwaczy trzeba dopasować do pompy to cycki opadają.
    Do mariusss:
    Pompę trzeba sprawdzić i wyregulować na stanowisku probierczym i będzie chodzić . Oczywiście nie będzie to co ma być , ale powinieneś być zadowolony.

    0
  • #12 03 Mar 2006 22:46
    lajkonic
    Poziom 16  

    witam, widze, ze z tematu zrobil sie mlyn;turbina musi dawac dodatkowe powietrze i wnioskuje ,ze je daje /moze za malo bo nigdy nie za duzo/, a pompa musi dawac paliwo , i jezeli osiagi sa ,ale nie pelne to po prostu pompa ma ustawiona za mala dawke paliwa,pozdrawiam Zdzislaw

    0
  • #13 05 Mar 2006 17:51
    ponar
    Poziom 21  

    mariusss napisał:
    Może ktoś ma inne sugestie. Może silnik 1,9 tdi ma inne ciśnienie wtrysku niż 1,9 td i chodzi tylko o przestawienie ciśnienia na wtryskiwaczach

    Nie możesz zmiejszyć ciśnienia na wtryskach bo TDI to wtrysk bezpośredni a TD to pośredni chybaże TDI mówisz na auto TD z intercolerem
    A co do TDI na linkę chodzi to idealnie fakt czeba zrobić pompę do wtrysku bezpośredniego i na linke tak jak ma transit czy ducato najlepiej założyć rozdzielacz z tdi sprężyny i pierścień krzywkowy przymusowo z tdi, problem jest tylko z turbiną jak ma kąt pochylenia łopatek bo nie ma regulacji ciśninia.
    Zrobiłem kilka takich motorów każdy z nich działał idealnie i bardzo mało paliły.

    Dodano po 6 [minuty]:

    lajkonic napisał:
    witam, widze, ze z tematu zrobil sie mlyn;turbina musi dawac dodatkowe powietrze i wnioskuje ,ze je daje /moze za malo bo nigdy nie za duzo/, a pompa musi dawac paliwo , i jezeli osiagi sa ,ale nie pelne to po prostu pompa ma ustawiona za mala dawke paliwa,pozdrawiam Zdzislaw



    Nie nie tu się mylisz podnosząc dawkę na pompie z td w tdi auto dostaje coraz wyszych obrotów i aby osiągnął moc musiałby mieć 2500obr wolnych.

    Dodano po 10 [minuty]:

    sq8luu napisał:
    W TDi ciśnienie otwaria wtryskiwacza ma być 190 - 200 bar. Gdy ciśnienie spada do ok 170 bar taki wtryskiwacz jest zużyty i nie nadaje się do dalszej eksploatacji. A jak czytam takie głupoty że ciśnienie wtryskiwaczy trzeba dopasować do pompy to cycki opadają.
    Do mariusss:
    Pompę trzeba sprawdzić i wyregulować na stanowisku probierczym i będzie chodzić . Oczywiście nie będzie to co ma być , ale powinieneś być zadowolony.


    pompę czema przerobić sprawdzenie i regulacja nic nie da pompa z wtrysku pośredniego a bezpośredniego jest inna, jak będzie pompa z bezpośredniego to będzie chodził super.

    0
  • #14 05 Mar 2006 22:10
    sq8luu
    Poziom 17  

    W pompach które ja miałem, krzywka od pompy tdi nie nadawała się do innej pompy -inny był bolec prowadzenia tłoka.
    Ostatnio wymianiałem głowiczkę w Golfie 1,9tdi i niestety krzywkę musiałem założyć z innej pompy, mimo to osiągi silnika są bardzo dobre , praca na wolnych również.

    ...ale oprócz tego czym się rózni pompa od wtrysku pośredniego , a bezpośredniego ?

    0
  • #15 05 Mar 2006 23:55
    ponar
    Poziom 21  

    Bolec jest inny dlatego też piszę że przydało by się i rozdzielacz dać z bezpośredniego bo w innym wypadku to robi się trochę partactwo np. można obtoczyć bolczyk.
    Inne są jeszcze sprężyny w pompie i cięgno gazu w pośrednim jest krótkie a w bezpośrednim cięgno jest długie.

    0
  • #16 06 Mar 2006 17:18
    mariusss
    Poziom 10  

    Napiszcie mi czy dobrze rozumie mam wziąźć swoją pompę z TD (na której jeżdże aktualnie) i włożyć do niej rozdzielacz sprężyny krzywkę z forda transita który ma silnik 66 koni

    0
  • Pomocny post
    #17 06 Mar 2006 17:37
    ponar
    Poziom 21  

    Nie ford transit był przykładem auta na wtrysku bezpośrednim, rozdzielacz, krzywkę i sprężyny musisz mieć o ile pamiętam 10mm najlepiej orginalny z elektrycznej pompy. a cięgno np z ducato czy transita.

    0
  • Pomocny post
    #18 06 Mar 2006 17:56
    sq8luu
    Poziom 17  

    mariusss - ja myślę tak : jeśli samochód jeździ na tej pompie ale ma za małą moc ( zakładając że sprężarka sprawna) popróbowałbym zwiększyć dawkę paliwa. Szkoda że to internet - pisania to trudno ocenić co Twojemu Golfikowi potrzeba.
    Sympatyczny Kolego ponar - :

    Cytat:
    Bolec jest inny dlatego też piszę że przydało by się i rozdzielacz dać z bezpośredniego bo w innym wypadku to robi się trochę partactwo np. można obtoczyć bolczyk.
    Inne są jeszcze sprężyny w pompie i cięgno gazu w pośrednim jest krótkie a w bezpośrednim cięgno jest długie.
    . Cały czas myślałem ze rozmawiamy o pompie od TDi takiej jaka była oryginalnie zamontowana do tego silnika , a więc sterowana elektronicznie. Już Ci mówię dlaczego tarcza krzywkowa (skokowa) na większy wznios w TDi a w zwykłym TD czy D mniejszy. Wynika to z charakterystyki przebiegu wtrysku ,konstrukcji wtryskiwacza i jeszcze od kilku elementów. Zwróć uwagę na rodzaj zaworów tłoczących - w jednych są typu nurnikowego a w drugich kulkowe. Tak czy nie ?
    Natomiast z toczeniem bolczyka - to chyba nie byłoby takie proste

    0
  • #19 07 Mar 2006 00:18
    ponar
    Poziom 21  

    Bolczyk kiedyś obszlifowałem flexą sąsiadowi do ciągnika rolniczego bo nie miałem żadnego w miarę rozdzielacza i jezdziło to kupę czasu więc darady ale do samochodu nie proponuję, To tylko dla ciekawości.


    Ale z pierścieniem krzywkowym myślę że przymusowo powinien być z tdi nawet jak auto ma kopa bo przy niższych dłuższych fazach tłoczenia paliwo będzie spalać się na wierzchu tłoka a ie w nim co może spowodować dziurę w tłoku.

    0
  • #20 07 Mar 2006 00:48
    sq8luu
    Poziom 17  

    Jak ja robiłem to mi ten pierścień nie pasował w ten krzyżaczek - te zabieraki z pierścienia krzywkowego były za grube o prawie milimetr.
    Rozbierając pompy trzeba liczyć się z tym że części nie będą zamiennie pasowały.
    Tłoczenie będzie raczej krótsze (mniejszy skok tłoka) - więc nic nie powinno się wypalić
    Pozdrowionka.

    0
  • #21 07 Mar 2006 15:06
    ponar
    Poziom 21  

    Skok mniejszy ale popatrz jaki długi wtrysk na pośrednim a na bezpośrednim krótki czas ale wy6soki skok.

    0
  • #22 08 Mar 2006 13:02
    lajkonic
    Poziom 16  

    witam ponownie; rozbawilo mnie zrobienie z tematu oceanu /a nie morza/;po pierwsze , wtryski paliwa nie roznia sie zadna dlugoscia wtrysku, /wtrysk bezp.do cylindra ,posredni do komory wstepnej/,jezeli chodzi o silniki tdi mowiac krotko pompy serowane sa elektronicznie, a td mechanicznie i to cala roznica.wtryskiwacze sa otwierane przy ok80 - 120 atm, roznice wystepuja przy pompach ;cis pomp td ok 200 atm, a w tdi np; na listwie common reil jest 1500 atm, w tdi wtrysk rozkalada sie w czasie 'jest tzw przedwtrysk i wtrysk wlasciwy rozklada sie to w czasie po to aby zwiekszyc cis spalania ,ale to problem bardziej zlozony ,pozdrawiam Zdzislaw ps. zwiekszenie dawki na pompie nie moze zwiekszyc obrotow

    1
  • #23 16 Maj 2006 23:06
    mischa
    Poziom 22  

    A mnie ten temat przeraził. Mariusss, co ty kupiłeś ??? Kurde ! Po pierwsze nie kupiłeś TDi bo sam piszesz co zrobić żeby zrobić z TDi przerobionego na TD znowu TDi :) Po drugie to nie tak, że dowolą turbinę wkładasz do dowolego samochodu z turbo i już ! Po trzecie nikt Ci nie odpowiedział na pytanie co masz zrobić. Jeżeli nie masz tam komputera to go sprzedaj w cholerkę. Jak ma kompa a Ty masz dużo kasy i zapału to załatw/kup dedykowaną turbinę, pompę i wtryski i ciesz się kombinowaną furą... no comment

    0
  • #24 08 Sty 2011 19:39
    sm0kus
    Poziom 9  

    Zal czytac.

    Jeden widzial w Golfie III common raila, ba, ma na szynie 1500 atmosfer... Panie Zdzisiu, jesli jest pan mechanikiem - moja rada: zostan pan sprzataczem, moze na tym sie Pan bedziesz znal, moze w tym towarzystwie Panskie wypowiedzi nie beda zwalaly z nog.. dluga droga przed Panem. Juz uzasadniam dlaczego tak mysle: po pierwsze w zadnym samochodzie VW przed 2004 rokiem NIE BYLO mowy o common rail, w kazdym zas jest pompa rotacyjna cztero lub szescio sekcyjna. O ile mozna mowic o wtryskiwaczach sterowanych elektronicznie (elektromechanicznie, iglica jest wyzwalana/podnoszona za pomoca cewki i elektromagnesu, cisnienie panujace w komorze wtryskiwacza robi reszte), faktycznie byly takie stosowane w silnikach TDi. Panie zdzisiu: na dzien dzisiejszy systemy common rail 4 generacji stosuja cisnienia MAKSYMALNE POMPY 250atm co i tak jest zawrotnie ogromnym cisnieniem, dodam jeszcze ze wtrysk jest dzielony na 7 faz, dwie pilotujace, trzy glowne i dwie dopalajace i nie ma to NIC A NIC WSPOLNEGO Z CISNIENIEM SPALANIA (co to wogole za parametr?!) tylko jak juz to z predkoscia rozchodzenia sie plomienia w komorze, czasami wtryskow oraz polozeniami tloka - co defakto mowi o tak zwanym kacie wtrysku CZYLI kacie na WALE KORBOWYM przy ktorym dokonywany jest wtrysk (kata wtrysku fizycznie nie da sie zmienic, koncowki wtryskiwaczy sa odpowiednio przygotowywane w bardzo skomplikowanym procesie wiercenia i kalibrowania otworow, a dodatkowo informacja - KAZDY CR MA ELEKTRONICZNY CZUJNIK POLOZENIA WALU!!)

    Druga sprawa to rozwiazanie problemu: odpal sobie jakikolwiek elektroniczny katalog czesci do VW. Zobacz jakie numery czesci masz a jakie powinienes miec (pompa, wtryskiwacze, komp, moze jeszcze turbo). Wszelkie kombinacje z: mapami zaplonu (w przypadku elektronicznej pompy), czasami/cisnieniami otwarc wtryskiwaczy, rozrzadem w przypadku pompy mechanicznej, dobieranie turbiny bez zielonego pojecia o tym (po pierwsze sterowanie cisnieniem, po drugie ewentualne sterowanie zmienna geometria) i tym podobne sa realizowane przez uklady automatyki w ktore na twoim poziomie wiedzy nie warto sie zaglebiac (elementy sterujace, elementy wykonawcze, oprogramowanie/mechaniczne uklady logiki analogowej itp), jak narazie to za wysokie progi. Jesli czesci sie zgadzaja z katalogiem i nie jezdzi, pozostaje diagnostyka i to porzadna, a nie u pana Zdziska pod domem, bo garazu brak. Po drugie moze wszystko gra? I jest to zwykly silnik TD (75KM), tylko odrobine przymulony "zuzyciem" niektorych czesci (lejace wtryskiwacze, przytarta/nieszczelna pompa, uszkodzony zawor cisnienia powrotu)? Przedstawione jednak kombinacje swiadcza o tym ze juz jakis Pan Zdzisek krecil przy tym samochodzie i rozwiazanie jest jedno: dobrac odpowiednie czesci (uwaga komputer z TDi i z TD to NIE TO SAMO, roznia sie liczba pinow i osprzetem - iloscia i rodzajem czujnikow, tak samo jak zreszta turbina i wtryskiwacze) i zlozyc to do kupy tak jak trzeba, ale to rozwiazanie jest kosztowne (prawdopodobnie bardziej oplaca sie kupic nowy nie kombinowany silnik z osprzetem!!), bo pojecia o tym specjalnego miec nie trzeba zeby to zlozyc. VW to klocki Lego, tylko trzeba wiedziec ktorych uzyc i miec odrobine smykalki do "mechaniki". I odrobine wiedzy, bardzo zreszta podstawowej z tego zakresu.

    Dziekuje i pozdrawiam wszystkich piszacych BEZEDURY i myslacych ze sa fajni.
    TS

    0