Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alfa Romeo 147 czujnik fazy

ladamaniac 20 Feb 2006 21:58 3621 5
  • #1
    ladamaniac
    Level 39  
    Jakie powinno być napięcie na wejściu na komputer czujnika fazy przy wypiętym czujniku. U mnie jest 5V. Auto zgłasza błąd czujnika fazy, ciężko pali, wkręca się do 3 tys obrotów. Gość wymienił jeden czujnik, ale jest to samo, tyle, że założył używkę bez sprawdzania. Zasilanie 5V masa jest prawidłowa, na wyjściu jest 5V ale chyba to polaryzacja z komputera, bo po odłączeniu przewodu sygnałowego po stronie czujnika jest ok 3,5 V wcale nie prostokąt (a niedawno oglądałem taki przebieg w Bravie). Obstawiam na czujnik, ale chcę mieć pewność zanim gościowi wytłumaczę, żeby kupił nowy (bo on panie 450 zł kosztuje - mógł sobie kupić malucha, a nie Alfę, kurna jego)
  • #2
    vvaldek
    Level 28  
    zdejm sygnal oscyloskopem z czujnika przy pracujacym silniku, ja kiedys zdejmowalem w Scudo JTD byla fala prostokatna
  • #6
    ziarus1
    Level 22  
    Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
    Sprawdzić napięcie zasilania:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
    Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe podanemu napięciu. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
    Sprawdzić podłączenie do ECU:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
    Zmierzyć opór pomiędzy dodatnią lub sygnałową końcówką złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om.
    Sprawdzić ujemne podłączenie:
    Sprawdzić na schemacie, czy ujemna końcówka jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ona podłączona do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
    Sprawdzić sygnał czujnika:
    Podłączyć oscyloskop do wtyku kabla sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Porównać z pokazanym obrazem.