Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kierunkowskazy diodowe

Pev4 05 Kwi 2007 23:19 39618 79
  • #61 05 Kwi 2007 23:19
    flash_mm
    Poziom 20  

    zarowka z twojej lampki nocnej nie ma homologacji i nie jest dopuszczona do uzytkowania w samochodach, jesli produkt ma homologacje i jest dopuszczony do uzywania w pojazdach to posiada e w koleczku, przewaznie z jakas cyfra, np e8, obojetne czy to jest zarowka, kierownica, nakladki na pedaly czy zdezak. powtarzam, podaj mi choc 1 przepis mowiacy o tym ze nie wolno zamiast zarowki wolframowej zalozyc zarowki z diodami led, nie mowie tu o przerobce na plytce uniwersalnej,tylko o zakupie gotowej zarowki w cokole jak wolframowa, ktora ma na pokladzie klilkanascie diod led i homologacje !

    p.s.teraz jest taka moda na pb free, producent homologujac lampe nie wiedzial ze bedzie taka moda i tego nie przewidzial, zarowki z 1990 roku to nie te same co teraz, inny material, brak olowiu , inny gaz. to inne zrodlo swiatla !!! skoro jak twierdzisz lampa jest homologowana z zrodlem swiatla to co z samym zrodlem? nie powinno byc homologowane wraz z lampa? dlaczego ma jednostkowa homologacje?

  • Relpol
  • #62 05 Kwi 2007 23:44
    piotriix
    Poziom 16  

    zarowka z lampki nocnej ma homologacje tylko jak sam napisales nie do samochodu.i ta zarowka led jak twierdzisz ma homologacje ale wlasnie nie do tej akurat lampy a moze nie do takiego zastosowania.moze to jest homologacja wydana tylko w celach demonstracyjnych,z zastrzezeniem aby nie stosowac jej w ruchu ulicznym.przyklad oslawione zarowki 100 w pamietasz ,byl na niej taki drobny napisik NIE WOLNO STOSOWAC W KRAJACH UE .sa zarowki philipsa h4 czy h1 maja homologacje a jakze tylko , ze tylko na rajdy i nie wolno ich uzywac w ruchy drogowym.w sumie to przeciez swoje zdanie masz juz wyrobione a fajnym krajem do weryfikacji tuningu sa niemcy tam szybko wylapuja co jest dopuszczone a co nie

  • Relpol
  • #63 06 Kwi 2007 09:19
    flash_mm
    Poziom 20  

    zdanie zmienie jesli ktos wskaze mi przepis a nie przyklad, zarowki 100W, jak i philips rallye nie maja na cokole znaczka e w kolku, wiec homologacji nie posiadaja. dodatkowo na opakowaniu jest informacja ze nie do uzytku w europie.zrob zdjecie swojej zarowki z lampki nocnej, jestem ciekaw jak wyglada taka zarowka z nadrukowanym np e3 w koleczku, jak pisalem wlasnie ten znaczek oznaczza ze produkt ma homologacje.

  • #64 06 Kwi 2007 13:40
    piotriix
    Poziom 16  

    a przypadkiem ten znaczek to nie jest wlasnie znaczek co do norm jakie ma spelniac uchwyt tej zarowki.przeciez jaka to jest oprawka to tez okreslaja normy.co do zarowek na rajdy marki philips to zobacz w sklepie tuning.pl Regulacje ECE (Europejskiego Komitetu Elektrotechnicznego) zapewniają bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
    Wszystkie wymienne żarówki używane jako oświetlenie zewnętrzne pojazdów muszą być zgodne z regulaminem 37 (R37) ECE. Żarówki używane wewnątrz pojazdu nie muszą posiadać homologacji na zgodność z R37.
    Żarówki wymienne, które nie mają homologacji nie są dopuszczone do stosowania w reflektorach samochodowych i światłach sygnalizacji w normalnym ruchu drogowym w Europie.
    Wszystkie rodzaje (światła reflektorowe, sygnalizacyjne i żarówki), które posiadają homologację ECE są oznaczone znakiem E (E1, E2, ...). Żarówki posiadają również numer certyfikatu homologacji , np. E1 - 2AB.
    Wybrane typy samochodowych źródeł światła http://www.vtuning.com/zarowki.html .fajna lektura

  • #65 06 Kwi 2007 18:47
    flash_mm
    Poziom 20  

    nie bardzo rozumiem jak ma sie to co napisales do dyskusji, wedlug ciebie jesli mam zarowke wykonana z diod led w oprawce standardowej i jest na niej wybyta homologacja np e3 to mozna ja stosowac czy nie?

  • #66 07 Kwi 2007 21:40
    piotriix
    Poziom 16  

    odpowiem ci ,,jezeli producenci tacy ja philips narva itd tego nie oferuja ta ja mysle ,ze nie .zreszta poczytaj opisy norm w tym linku wyzej to e3 to jest tylko czesc normy kazda banka ma swoja oddzielna /banka a nie oprawka/

  • #67 08 Kwi 2007 09:14
    flash_mm
    Poziom 20  

    to e3 w kolku okresla ze zarowka ma homologacje czy nie? bo widze ze chyba chcesz zmieniac prawo.

  • #68 08 Kwi 2007 13:42
    piotriix
    Poziom 16  

    Wszystkie rodzaje (światła reflektorowe, sygnalizacyjne i żarówki), które posiadają homologację ECE są oznaczone znakiem E (E1, E2, ...). Żarówki posiadają również numer certyfikatu homologacji , np. E1 - 2AB. chodzilo mi wlasnie o ta koncowke trgo numeru.

  • #69 08 Kwi 2007 20:24
    flash_mm
    Poziom 20  

    dalej nie rozumiem o co ci chodzi.

  • #70 10 Kwi 2007 22:08
    stator
    Poziom 11  

    burza w szklance wody. I tak, ktoś kto będzie chciał przerabiać swoje autko, będzie to robił, bez względu na wszystko. Fajnie jest pojechać na zlot i pokazać coś, czego dokonało się samemu, a czegoś takiego nie ma nikt inny. W ten oto sposób od kierunków na LEDach, przeszliśmy do wielkich słów i norm. A w zasadzie , to jak brzmi ostateczna odpowiedź dla autora postu? hm?

  • #71 14 Kwi 2007 00:57
    224448
    Użytkownik usunął konto  
  • #72 30 Kwi 2007 21:21
    tajmer
    Poziom 10  

    który opornik na tym schemacie w pdefie r1 czy r3
    juz doczytalem r1 i c1 są odpowiedzialne za częstotlowość migania

  • #73 09 Maj 2007 15:20
    tajmer
    Poziom 10  

    doświadczalnie C1 47uf przy obciązeniu 2x5W kierunki w motocyklu
    i mruga ok

  • #74 21 Maj 2007 23:29
    jazeck
    Poziom 11  

    Mam problem z przerywaczem... 1 LED i 1 zarowka na strone po zwiekszeniu oporu z 90kilo(mruga zbyt szybko - jak na spalonej zarowce) do ok. 390kilo dziala nieco wolniej jak standardowo, ale dziala... jednak jak wymienie na same diody na strone - to tylko delikatnie sie zapalaja, przerywacz nie reaguje, lampka kontrolna tez delikatnie swieci... co moge zrobic z tym przerywaczem, zeby bylo ok? :(

  • #75 22 Maj 2007 08:58
    mczapski
    Poziom 38  

    Ja nie wiem na jakim przerywaczu pracujesz. Ale coś mi nie pasuje ta oporność 90 i 390 kΩ. Opornik odpowiedzialny za kontrole obciążenia to małe oporności, wręcz ułamki Ohma. Działa to na zasadzie bocznika i pomiaru spadku napięcia. Nie mówię tutaj o kontroli np kontaktronowej.

  • #76 22 Maj 2007 16:28
    jazeck
    Poziom 11  

    ok.. byc moze cos pomieszalem... nie jestem pewien.. przerywacz oryginal GM ;)... musialbym znowu pomierzyc... jednak wymiana samego opornika nie rozwiazuje problemu... wiec co zrobic aby moj problem rozwiazac? :(

  • #77 11 Lis 2007 13:24
    Sękuła Tomasz
    Poziom 12  

    Przerabiałem w ten sposób swoje lampy ale tylko kierunkowzkazy i efekt jest zadowalający Trzeba zaprojektować płytkę drukowaną na której będą umieszczone elementy.Ja zastosowałem diody 9 kandeli żółte i na dwie diody 1 rezystor 120 om 1w Trzeba dobrać taką ilość diód żeby pobór prądu był taki sam albo większy od poboru żarówki 21w i na wjściu zasilania (plus) założyć diodę prostowniczą o odpowiedniej mocy. Można też kupić żarówki z przerobionym szkłem na zespół diód wtedy nie przerabia się lampy ale efekt jest niezadowalający.

  • #78 22 Lis 2007 01:43
    darko_n
    Poziom 11  

    A mi sie słabo zrobiło. przeczytałem pierwszą strone i mi sie słabo zrobiło. wszyscy piszą o wymogach itd. Może ktoś póżniej napisał to co ja napiszę. Szacunek dla tego kogoś. Sorki ale literka E nic sama nie znaczy. Ważne jest numer po niej. Numer ten określa państwo dla którego jest homologacja. A to że jesteśmy w uni to nie nie ma znaczenia. Polska ma swój znak i to sie liczy. Jeśli sie nie mylke to E21, ale mogę sie mylić. Ludzie popatrzcie trochę w przepisach a nie gderajcie. policja też sie niebardzo zna na nowych przepisach, warto coś wiedzięć. pomyślcie o tym ... Pozdro

  • #79 29 Gru 2007 19:04
    rrreeexxx
    Poziom 14  

    DIODY + OPORNIK = KIERUNKOWSKAZY
    tylko musisz wyliczyć jaki opornik (czyli ile omów)

  • #80 30 Gru 2007 09:03
    flash_mm
    Poziom 20  

    w moim poprzednim aucie jakim byl polonez mialem orginalne brazowe szyby z homologacja argentynska? auto bylo kupione w salonie FSO w Katowicach w 1993 roku i bylo normalna wersja na Polske. o tym ze to hom. argentynska dowiedzialem sie od milego pana z ITS`u.