Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf II pierburg 2e2 ustawienie znaków na obudowie automa

Adam Gąsiorek 22 Lut 2006 07:33 10638 9
  • #1 22 Lut 2006 07:33
    Adam Gąsiorek
    Poziom 10  

    Znowu mam problem z moim gaźnikiem, objawy są takie po uruchomieniu gdy silnik jest jeszcze zimny samochód ciągnie do przodu aż miło, jednak gdy tylko zaczyna się podnosić temperatura silnika zaczynają się problemy.
    Dodając gazu silnik się dławi , reaguj na gaz z dużym opóźnieniem. Problem mija gdy silnik rozgrzeje się do temperatury około 90 stopni, od tego momentu znowu chodzi jak trzeba. Najdziwniejsze jest to, że gdy na postoju wciskam pedał gazu to silnik wkręca się na obroty. O co tu chodzi??

    0 9
  • #2 22 Lut 2006 08:10
    SzymoK
    Poziom 13  

    Najpierw zobacz czy przepustnica ze ssania chodzi prawidłowo - zdejmij obudowe z filtra powietrza. Przespustnica ze ssania jest widoczna od góry.Przepustnicą tą steruje siłownik podciśnieniowy i regulator termiczny. Zaraz po zapaleniu na zimnym silniku ten siłownik zamyka częsciowo tą przepustnice - jak ją poruszasz to powinien być wyczuwalny opór - jak nie to problem z siłownikiem lub przewodem podciśnieniowym. Wraz ze wzrostem temperatóry silnika regulator termiczny po prawej strownie gaźnika (idą do niego przewody wodne) powinien otwierać tą przepustnice i jak sie woda w silniku zagrzeje (cos kolo 50 st) to przepustnica musi być całkowicie otwarta. Zobacz czy to tak mnej wiecej działa, jak coś to pomyślimy dalej .
    (jaki masz model silnika? )
    pozdro Szymek

    0
  • #3 22 Lut 2006 11:35
    Adam Gąsiorek
    Poziom 10  

    Silnik ma numer PN oryginalnie był tam gaźnik 2EE został zamieniony, dzięki za poradę sprawdzę to dzisiaj i dam znać.

    Dodano po 2 [godziny] 35 [minuty]:

    Sprawdziłem przepustnice po uruchomieniu silnika była zamknięta opór był na niej wyczuwalny a wraz ze wzrostem temperatury przepustnica się otwierała aż do końca.

    0
  • #4 22 Lut 2006 22:37
    SzymoK
    Poziom 13  

    \wygląda na to ze ssanie działa prawidłowo wiec problem jest w czymś innym. Rozumie ze na tym gaźniku wcześniej chodził prawidłowo. Ja bym go wyciągnął pooglądał czy przewody podciśnieniowe są dobre czy nie ma luzów na przepustnicach, przedmuchał kompresorem. Dziwna ta usterka ;]

    0
  • #5 23 Lut 2006 08:28
    Mirror_X
    Poziom 11  

    Witam.
    Załączyłem mały opis awarii gaźnika 2e2 może się przyda.
    Miałem bardziej obszerny schemat tego gaźnika ale gdzieś mi zginął jak znajdę to również zamieszczę. Ja miałem problem ze ssaniem i mi pomogło więc powodzenia :D
    Aha no i polecam stronę www.scirocco.pl tam jest dość sporo na temat tego gaźnika

    Pozdro

    1
  • #6 24 Lut 2006 13:07
    Adam Gąsiorek
    Poziom 10  

    dzięki serdeczne za ściąge myśle, że to mi bardzo pomoże.

    0
  • #7 15 Lis 2010 12:55
    ireneusz guglas
    Poziom 2  

    Mój "misiek" - dwójka z 87 roku, z motorkiem RF - stracił podłączenie spirali grzejnej urządzenia rozruchowego. Zdemontowałem je, podłączyłem kabel (na zacisk; odradzam lutowanie, bo się wytopi), zmontowałem całość i .... .
    JAK USTAWIĆ CECHY ZEWNĘTRZNE OBUDOWY I POKRYWY URZĄDZENIA, WZGLĘDEM SIEBIE I KORPUSU GAŹNIKA I JAKIE MA BYĆ WÓWCZAS POŁOŻENIE GÓRNEJ PRZEPUSTNICY?
    Tyko proszę nie każcie mi mierzyć podciśnień, zdejmować wężyków, itd.
    Chodzi mi tylko o to co widać na zimnym silniku.

    0
  • #8 15 Lis 2010 14:06
    ociz
    Moderator Samochody

    Teoretycznie powinny się pokrywać znaki na obudowie, w praktyce ja ustawiam tak żeby przy temperaturze 20°C przepustnica była całkowicie zamknięta a po przekroczeniu tej temperatury powoli się otwierała.
    VW golf II pierburg 2e2 ustawienie znaków na obudowie automa

    0
  • #9 15 Lis 2010 19:05
    ireneusz guglas
    Poziom 2  

    Dziękuję. Zdaje mi się, że zrobiłem babola. Chociaż muszę przyznać - słabo widać te znaki.

    0
  • #10 13 Gru 2012 12:04
    matacz_
    Poziom 9  

    witam ja na swoim automacie (na tym bębnie z kablem) mam 5 nacięć, co one mogą oznaczać i do którego to ustawić. dla pewności spytam jeszcze gdzie ma być polaczony tyn kabel, z czujnikiem temperatury na krudzcu w bloku ? ale z którym bo są 2 jak je rozróżnić ? jest jakaś różnica w oporności ?'

    moze inaczej, jaka powinna byc luka na przepustnicy, gaznik mam w mieszkaniu zdemontowany

    1