Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co to jest?(w sterowniku zamka centralnego opel omega 1994)

czarunio 22 Feb 2006 21:52 2888 9
  • #1
    czarunio
    Level 16  
    Witam.Mam problem z centralnym w w/w omedze(sedan).Otwiera się i zamyka naprzemian i tak z 10 razy.Rozebrałem wszystkie siłowniki,sprawdziłem krańcówki i dokopałem się do sterownika tego zamka.Po otwarciu go(całkowicie wypięty z zasilania-wyciągnięta wtyczka)puknąłem w niego i usłyszałem metalowy oddzwięk; tak jakby brzęczący przekażnik,trwającyok.pół sekundy.Wysłuchałem skąd dobiega i wyszło,że z elementu oznaczonego na zdjęcu jako 6021E.Moje pytanie:co to jest,do czego służy i jaki może mieć wpływ na pracę centralnego zamka?I jeszcze jedno pytanie.Przy rozbieraniu siłowników okazało się że przedni siłownik od kierowcy ma jeden wyłączik krańcowy wewnątrz i jeden trzystykowy przy kluczyku,natomiast od strony pasażera wewnątrz siłownika były dwa wyłączniki krańcowe i przy kluczyku jeden dwustykowy.Który z tych siłowników jest master,a który slave i czy znajdowały się po dobrych stronach?
  • Helpful post
    #2
    ziarus1
    Level 22  
    jest to czujnik uderzenia który wrazie wypadku daje sygnal do automatycznego odblokowania drzwi.
  • #3
    czarunio
    Level 16  
    Posiada to ustrojstwo 4 nóżki.Czy wiadomo jak mają być zwarte bądż rozwarte?Nie chcę tego rozbierać,bo nie wiem czy uda sie to potem złożyć ale jeśli będę musiał to rozbiorę.Widać w tym wypadku.że może być też odpowiedzialny za wariacje zamka.
  • #4
    ziarus1
    Level 22  
    to nie powinno powodować zamykania , raczej szukal bym w drzwiach , a ten czujnik uderzenia latwo sprawdzic zamknij central na wlonczonym zaplonie, i stuknij w modul zamka powinien się otworzyć.
  • #5
    Jacek79
    Level 37  
    coś dzieje sie z przelotkami lub siłownikami, sprawdz jeszcze raz
  • #6
    czarunio
    Level 16  
    Jeszcze jedno.Jak wciągałem i wyciągałem ręcznie siłownik od bagażnika to portafił i ze 20 razy dobrze zadziałać;tzn jak zamknąłem to zamykał wszystkie zamki i tak zostawał zamknięty,a jak otwierałem to zostawał otwarty.Czy wszystkie siłowniki muszą być wpięte w układ czy można któreś odłączyć aby zawęzić poszukiwanie ewentualnej usterki w którymś z siłowników?
  • #7
    ziarus1
    Level 22  
    raczej muszą byc wszystkie omega ma chyba kontrole polożenia silowników ale można zewrzec krancówki w polożeniu zamkniete albo otwarte
  • #8
    Heroses
    Level 24  
    Rozłącz kable sterujące przy siłowniku w bagażniku i zostaw tylko zasilające.
  • #9
    jarokx
    Level 15  
    Któryś z siłowników ma już wytarte ścieżki od wyłącznika krańcowego i cały układ wariuje.Stawiam na prawy przedni (najczęściej pada).
  • #10
    czarunio
    Level 16  
    Przyczyna znaleziona.Centralka autoalarmu szkodziła.Był to stary autoalarm,w którm coś się zwierało no i taki objaw.Autoalarm był nieczynny więc nikt o nim nie wiedział,dopiero jak pół auta rozebrałem to się wyłonił.Dziękuję wszystkim za pomoc.:D