Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Linia telefoniczna w monitoringu - przerywany sygnał.

RafalRadom 23 Feb 2006 09:43 3932 11
  • #1
    RafalRadom
    Level 17  
    Witam.

    Spotkałem się z tym po raz pierwszy. Będę u klienta w domu montował alarm, który będzie monitorowany przez linię telefoniczną TPSA. Jest chyba jednak mały problem. Po podniesieniu słuchawki, słychać nie ciągły sygnał, lecz sygnał przerywany. Numery telefonów można wybierać bez problemu i uzyskuje się połączenie. Ale wydaje mi się, że może być problem z kontrolą linii przez centralkę alarmową. Mogę oczywiście ustawić opcję wybierania numeru bez testu ciągłości sygnału na linii, ale po podniesieniu słuchawki, za nim wejdzie ów sygnał jest chwila ciszy. Centralka więc zacznie wybierać numer, który i tak w całości nie wskoczy. Nie robiłem jeszcze pomiarów linii telefonicznej. Oczywiście mogę zadzwonić do tepsy i zapytać się o ten sygnał. Jestem jednak ciekaw, czy ktoś się z takim czymś spotkał i jak to wpływa w praktyce na wybieranie numeru przez centralkę.
    Klient mówił, że ten sygnał usłyszał po raz pierwszy, gdy zmienił sobie abonament na taki, gdzie ma teraz wliczone 60 min do niego. Wcześniej był sygnał ciągły. Ktoś to może wyjaśnić?
    Pozdrawiam
  • #2
    faradcik
    Level 17  
    Pewnie ma ustawioną jakas usługę dodatkową to sie czasami zdaża jak ludzie zmieniaja taryfę to jakiś konsultant wpisze cos dodatkowo i pojawia sie cos nowego niech klient zadzwoni do tepsy i sie dowie co mu porobili
    ,a Ty sie nie martw zaprogramuj i spróbuj czy zadziała powiadomienie.
    Andrzej
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    RafalRadom
    Level 17  
    To nie może być wina aparatu. Aparat telefoniczny jest ten sam, który był przed zmianą taryfy.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    RafalRadom
    Level 17  
    Klient jest pewien, ze to się stało po zmianie taryfy, gdyż zmiany dokonał od 1 lutego tego roku. Nigdy mu to nie przeszkadzało, bo może normalnie rozmawiać.
    A tak się zastanawiam. Może ma to jakiś związek z tym, że w tej taryfie tepsy jest jednosekundowe naliczanie?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    lukaszkrucz
    Level 13  
    Jest to sygnał włączonego przekazywania... zapewne klient ma włączoną usługe poczty głosowej... wklep na klawiaturze kolejno kody identyczne z telefonia komórkową... #21# poczekaj na potwierdzenie i odłóż słuchawke... tak samo analogicznie kody #61# oraz #67# :) sygnał powinien być ciągły...
  • #9
    RafalRadom
    Level 17  
    Bo faktycznie ma włączoną pocztę głosową. Co się robi za pomocą kodów 21, 61 i 67? Tylko wyłącza pocztę czy coś jeszcze? Tak się pytam, bo nie chcę klientowi zbyt wiele narozrabiać, a lubię wiedzieć co robię?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #11
    lukaszkrucz
    Level 13  
    wyjdzie z tego offtopic za co przepraszam administratora...

    21 - przekaz wszystkich rozmow (natychmiastowy)
    61 - gdy nie odbierasz
    67 - gdy zajety

    :)

    Ciesze sie ze problem zostal rozwiazany :)
  • #12
    krz220
    Level 12  
    trzeba ustawić w opcjach brak kontroli lini telefonicznej.Ibędzie dobrze.