Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linia telefoniczna w monitoringu - przerywany sygnał.

RafalRadom 23 Lut 2006 09:43 3467 11
  • #1 23 Lut 2006 09:43
    RafalRadom
    Poziom 17  

    Witam.

    Spotkałem się z tym po raz pierwszy. Będę u klienta w domu montował alarm, który będzie monitorowany przez linię telefoniczną TPSA. Jest chyba jednak mały problem. Po podniesieniu słuchawki, słychać nie ciągły sygnał, lecz sygnał przerywany. Numery telefonów można wybierać bez problemu i uzyskuje się połączenie. Ale wydaje mi się, że może być problem z kontrolą linii przez centralkę alarmową. Mogę oczywiście ustawić opcję wybierania numeru bez testu ciągłości sygnału na linii, ale po podniesieniu słuchawki, za nim wejdzie ów sygnał jest chwila ciszy. Centralka więc zacznie wybierać numer, który i tak w całości nie wskoczy. Nie robiłem jeszcze pomiarów linii telefonicznej. Oczywiście mogę zadzwonić do tepsy i zapytać się o ten sygnał. Jestem jednak ciekaw, czy ktoś się z takim czymś spotkał i jak to wpływa w praktyce na wybieranie numeru przez centralkę.
    Klient mówił, że ten sygnał usłyszał po raz pierwszy, gdy zmienił sobie abonament na taki, gdzie ma teraz wliczone 60 min do niego. Wcześniej był sygnał ciągły. Ktoś to może wyjaśnić?
    Pozdrawiam

    0 11
  • #2 23 Lut 2006 10:17
    faradcik
    Poziom 16  

    Pewnie ma ustawioną jakas usługę dodatkową to sie czasami zdaża jak ludzie zmieniaja taryfę to jakiś konsultant wpisze cos dodatkowo i pojawia sie cos nowego niech klient zadzwoni do tepsy i sie dowie co mu porobili
    ,a Ty sie nie martw zaprogramuj i spróbuj czy zadziała powiadomienie.
    Andrzej

    0
  • #4 23 Lut 2006 11:06
    RafalRadom
    Poziom 17  

    To nie może być wina aparatu. Aparat telefoniczny jest ten sam, który był przed zmianą taryfy.

    0
  • #5 23 Lut 2006 11:28
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    no to wysiadam,chyba,że facet nigdy nie zwrócił na to uwagi,tam gdzie robiłem tą robotę[2 tygodnie temu] był świeżo podpięty nowy numer,więc może to ma jakieś znaczenie?

    Dodano po 6 [minuty]:

    ale,żeby cię pocieszyć nie było naprawdę problemów z uruchomieniem,działało bez zarzutu,ale zauważyłem tylko jedną dziwną rzecz i teraz nie wiem czy to ma jakiś związek,komunikat startował z niewielkim opóżnieniem[2-3s.] mimo odebrania telefonu[załączony test odebrania telefonu].

    0
  • #6 23 Lut 2006 11:39
    RafalRadom
    Poziom 17  

    Klient jest pewien, ze to się stało po zmianie taryfy, gdyż zmiany dokonał od 1 lutego tego roku. Nigdy mu to nie przeszkadzało, bo może normalnie rozmawiać.
    A tak się zastanawiam. Może ma to jakiś związek z tym, że w tej taryfie tepsy jest jednosekundowe naliczanie?

    0
  • #8 23 Lut 2006 16:32
    lukaszkrucz
    Poziom 12  

    Jest to sygnał włączonego przekazywania... zapewne klient ma włączoną usługe poczty głosowej... wklep na klawiaturze kolejno kody identyczne z telefonia komórkową... #21# poczekaj na potwierdzenie i odłóż słuchawke... tak samo analogicznie kody #61# oraz #67# :) sygnał powinien być ciągły...

    0
  • #9 23 Lut 2006 16:36
    RafalRadom
    Poziom 17  

    Bo faktycznie ma włączoną pocztę głosową. Co się robi za pomocą kodów 21, 61 i 67? Tylko wyłącza pocztę czy coś jeszcze? Tak się pytam, bo nie chcę klientowi zbyt wiele narozrabiać, a lubię wiedzieć co robię?

    0
  • Pomocny post
    #11 23 Lut 2006 16:44
    lukaszkrucz
    Poziom 12  

    wyjdzie z tego offtopic za co przepraszam administratora...

    21 - przekaz wszystkich rozmow (natychmiastowy)
    61 - gdy nie odbierasz
    67 - gdy zajety

    :)

    Ciesze sie ze problem zostal rozwiazany :)

    0
  • #12 25 Lut 2006 15:16
    krz220
    Poziom 12  

    trzeba ustawić w opcjach brak kontroli lini telefonicznej.Ibędzie dobrze.

    0