Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra 1,6 C16NZ gaz '92

23 Feb 2006 09:56 11240 14
  • Level 10  
    Cześć mam pytanie posiadam taki samochodzik, z którym mam malutki, lecz upierdliwy problem. Mianowicie jakiś czas temu zaczął dosyć głośno chodzić silnik( efekt taki jak by się zdjęło rurę gumową między filtrem powietrza a silnikiem). I zmienił się kąt zapłonu, bo jak byłem u mechanika to mi przestawiał kopułkę o ładnych parę stopni. Ale ja nic tam nie ruszałem a samo raczej nie możliwe żeby aż tak się przesunęło. Więc podejrzenie padło na pasek rozrządu. Pasek został wymieniony, czy przeskoczył to nie wiem. A silnik chodzi jak chodził, czyli do luftu. Na benzynce to przyspiesza tylko do 2-3 tysięcy obrotów a potem efekt braku paliwa. (Paliwa prawie pełny bak) a na gazie chodzi głośno i o przyspieszeniu to też można pomarzyć. Czy to coś poważnego? Bo jak pojadę do mechanika.......... To wiecie jak mnie skasuje na kasę. Pomocy!
  • Level 32  
    Gdzie masz zamontowany mixer? jeżeli pod wtryskiwaczem to sprawdz czy nie wciągneło uszczelek robi sie fałszywe powietrze,głośno chodzi i
    zubaza sie mieszanka stąd brak mocy
  • Level 10  
    wojtekryba wrote:
    Gdzie masz zamontowany mixer? jeżeli pod wtryskiwaczem to sprawdz czy nie wciągneło uszczelek robi sie fałszywe powietrze,głośno chodzi i
    zubaza sie mieszanka stąd brak mocy

    mikser tzn. przekładka ?? jesli tak to jest nad wtryskiem.
  • Level 32  
    mixer to mieszalnik gazu i powietrza, sprawdż również poduszkę mocowania całego zespołu wtryskiwacza czy sie nie rozerawła
  • Level 10  
    wojtekryba wrote:
    mixer to mieszalnik gazu i powietrza, sprawdż również poduszkę mocowania całego zespołu wtryskiwacza czy sie nie rozerawła

    uszczelki w porządku a jak sprawdzić tą poduszke ??? zna ktoś może kolejność podłączenia kabli wysokiego napięcia???
  • Helpful post
    Level 32  
    spróbuj jeszcze raz opisać pracę silnika na wolnych obroytach
  • Level 10  
    wojtekryba wrote:
    spróbuj jeszcze raz opisać pracę silnika na wolnych obroytach

    hmm a więc
    Hm a więc. Problem zaczął się, jakie 3 miesiące temu, gdy pękła mi rura gumowa miedzy filtrem i silnikiem ( samochód chodził okropnie głośno.) Z uwagi na to, że nie miałem 80 zł na nowy poczekałem do wypłaty i tak jeździłem. Uszczelniłem tą rurę tylko taśmą w miedzy czasie kupiłem nowe świece i kable i tą nieszczęsną rurę. Po wymianie tego wszystkiego okazało się ze silnik chodzi dość głośno i przy gwałtownym dodaniu gazu jest metaliczny dziwęk dochodzący mniej więcej z 1 gara. Nadszedł czas zmiany oleju, gdy pojechałem na zmianę powiedziałem mechanikowi o problemie głośnej pracy silnika. ( Zrobił zamyśloną minę i sprawdził ustawienie zapłonu – kopułki. Stwierdził, że przestawił się zapłon i spytał się czy ktoś to ruszał??? Ja w życiu tego nie ruszałem. Ustawił zapłon. I silnik chodził ciut ciszej, ale nie tak jak wcześniej. Padła diagnoza. Pasek rozrządu musiał przeskoczyć. Wiec pokornie zakupiłem wszystko i po wymianie bez zmian!!!! Wiec tak sobie jeździłem, aż do momentu jak mi gazu brakło i musiałem przerzucić na benzynie po przełączeniu zaistniał efekt braku benzyny silnik na wolnych obrotach chodzi troszkę nierówno, bo obroty spadają do ok. 5000- 600 i po chwili podnosi do 0k 900 ruszając na benzynie rusza, ale gdy osiąga ok. 2000 przestaje ciągnąć. Jak ostatni było dość wilgotno to niechciał odpalić na benzynie?.Załapywał i gasł i tak kilka krotnie a gdy wkońcu załapał z wielkim trudem to puścił czarną chmurę z rury i było Oki. Ale podczas jazdy na gazie w początkowej fazie(na zimnym silniku) przerywał przy szybkim dodawaniu gazu. Po rozgrzaniu jest w miarę ok., bo nie przerywa. A i na benzynie gaz zaczyna skakać jak żabka. Czyli to tak wygląda, że silnik bez obciążenia chodzi a przy obciążeniu to słabiutko. A na gazie to jest lepiej, bo nawet jeździ, ale głośno i bez mocy, jaką posiadał przedtem. Mnie zastanawia ten zapłon jak sam się mógł przestawić o tak dużo. A i jeszcze jedno mechanik ten........... Uszkodził mi czujnik temperatury. (tą blaszkę, w którą się wtyka kabelek) zlutował tą blaszkę z końcówką, która została w czujniku. Temperaturę wskazuję. Nie wiem czy to ma jakiś związek.
    Stąd pytanie o kolejność kabli
    a i jeszcze jedno jakiś czas temu zaczepiłem miską o asfalt :):) nasze piękne drogi :):) ale mechanik oglądał to i stwierdził że jest oki
  • Level 22  
    Witam
    Ja bym się zajął zaworem recyrkulacji spalin.... a dokładniej to bym go zaslepił...
    Pozdrawiam
  • Level 32  
    Z przykrością stwierdzam iż opisane przez ciebie objawy sa najprawdopodobniej powiązaniem kilku usterek (wprowadzonych przez MECHANIKA???? i Ciebie naprawdę niemożliwe jest wyprostowanie problemu na forum proponuję konkretnego fachowca.Pozdrawiam
  • Level 13  
    Witam, jeśli zapłon trzeba było przestawić o kilka stopni to ja sprawdziłbym najpierw ustawienie kół rozrządu. W zimie gdy silnik jest zimny i są wielkie opory kręcemia a zwłaszcza przy zapalaniu na zaciąg pasek rozrządu może przeskoczyć.
  • Level 10  
    nepek59 wrote:
    Witam, jeśli zapłon trzeba było przestawić o kilka stopni to ja sprawdziłbym najpierw ustawienie kół rozrządu. W zimie gdy silnik jest zimny i są wielkie opory kręcemia a zwłaszcza przy zapalaniu na zaciąg pasek rozrządu może przeskoczyć.

    ustawienie kół ok
    tak jak powinno być
    zna ktos kolejność połączenia kabli wysokiego napięcia
  • Level 22  
    1-3-4-2 nr 1 to na kopułce jest przy takim ząbku... jest dwa ząbki na kopułce jeden jest wiekszy a drugi mniejszy przy tym mniejszym ma byc podpiety kabel z pierwszej swiecy (jezeli kopułka jest założona to jest to w dolnej części z przodu.....) a później to zgodnie z ruchem wałka rozżądu czyli w przeciwna strone do ruchu wskazówek zegara....
    pozdrawiam
  • Level 10  
    pawelsiara74 wrote:
    1-3-4-2 nr 1 to na kopułce jest przy takim ząbku... jest dwa ząbki na kopułce jeden jest wiekszy a drugi mniejszy przy tym mniejszym ma byc podpiety kabel z pierwszej swiecy (jezeli kopułka jest założona to jest to w dolnej części z przodu.....) a później to zgodnie z ruchem wałka rozżądu czyli w przeciwna strone do ruchu wskazówek zegara....
    pozdrawiam

    patrząc na ten rys to pierwszy gar jest od lewej ????
  • Level 22  
    Witam
    przepraszam ale pomyliłem się z pospiechu i podalem od tyłu... poprawiam moja poprzednia wypowiedź....
    Pierwszy cylinder to ten od lewej.
    na ponizszym rysunku który zapozyczyłem od kolegi wojtekryba rozpisałem jak to leci... na kopułce nie ma zaznaczonego 2 kabla ponieważ nie widac go zabardzo.. ale wiadomo chyba który to jest bo innego nie ma... tzn jest na samym środku ale to wiadomo dokąd idzie.... :)
    jeszcze raz przepraszam za pomyłkę
    pozdrawiam