Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT UNO 1.0 IE FIRE BRAK AUTOMATYCZNEGO SSANIA

24 Lut 2006 11:52 10096 9
  • Poziom 9  
    Witam Szanownych urzytkowników borykam sie z pewnym problemem który pojawił sie z nienacka w moim samochodziku marki fiat uno 1.0 ie fire z układem bosch mono-jetronic. Problem polega na tym że podczas odpalania w niskich temperaturach zanikły podwyższone obroty, gdy go odpale trzeba pogazować i w sumie chodzi tak samo jak jest ciepły nie dostrzegam żadnej różnicy zimny-ciepły. Byłem u kilku mechaników i zdania są podzielone jeden stwierdził żę bez autodiagnostyki komputerowej nic nie jest w stanie zrobić i nie wykona mi tego bo niema jakieś wtyczki do komputera typu bosch, a drugi poradził mi zmienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej - kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i zero reakcji, bez zmian brak podwyższonych obrotów przy zimnym silniku. Zastanawiam sie co jeszcze może byc powodem ich zaniku?? Zgadzam sie z tym pierwszym mechanikiem bo autodiagnostyka komputerowa ma na celu sprawdzenie: układu centralki sterującej, wyłącznika krańcowego biegu jałowego, silnika biegu jałowego, czujnika temperatury powietrza i cieczy chłodzącej, czujnika |(hallotron), lambda itd. ale czy bez tego badania można dojść co jest nie tak ?? Może ktoś sie spotkał z podobnym przypadkiem i wie gdzie można popatrzeć i skupić swoją uwagę do usunięcia tej usterki. Po tych mrozach co były zaczynają się cuda z silnikiem dziać i chcę dotrzeć do przyczyny i ich eliminacji w celu dalszej poprwnej pracy tego silnika. POZDRAWIAM


    Moderowany przez Sady:

    Nie piszemy postów z Caps Lock'iem. Regulamin 10.9
    - nie popełniaj błędów

  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Czujnik może być dobry, a kable gdzieś np. pękły.
    Trzeba by sprawdzić jeszcze pseudo silnik krokowy - w nim jest czujnik 'naciśnięcia pedału gazu'.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Krzysiek-M napisał:
    Czujnik może być dobry, a kable gdzieś np. pękły.
    Trzeba by sprawdzić jeszcze pseudo silnik krokowy - w nim jest czujnik 'naciśnięcia pedału gazu'.

    silnik krokowy jest dobry bo reguluje prace biegu jałowego, gdy silnik był zimny podczas zapalania nieznacznie zaciągał pedał gazu a dokładnie to coś do czego jest zamocowana linka gazu i wraz ze wzrostem temperatury silnika wracał do swojego położenia i nastawiał prace biegu jałowego teraz nie podciąga gdy silnik jest zimny?? a przewody muszę skontrolować!!
  • Poziom 28  
    sprawdz czy linka gazu ma luz
  • Poziom 9  
    vvaldek napisał:
    sprawdz czy linka gazu ma luz
    tak linka gazu ma luz sprawdziłem

    Dodano po 1 [minuty]:

    byłem u kolejnego fachowca mechanika i poradził żeby wyjąć wyczyścić i przesmarować ten silniczek krokowy, czy to dobry pomysł ???
  • Poziom 9  
    vvaldek napisał:
    najpierw sprawdz czy to jego wina jesli nigdy tego nie robiles to nie ruszaj bo latwo zepsuc

    Dodano po 12 [minuty]:

    styk biegu jalowego

    rozpiołem wtyczki i doszukałem się wilgoci i śniedzi, a na wtyku czujnika biegu jałowego nawet na jednym bolcu było coś w koloże jasno zielonym, wyczyściłem wszystko i delikatnie posmarowałem wazeliną bezkwasową teraz jade to przetestować i zobaczymy czy ten zabieg coś pomógł
  • Poziom 9  
    Witam. Temat był wałkowany dość dawno... ale mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem, ponieważ mam taki sam i ręce mi opadły a czytam forum wzdłuż i w szerz. Fiat uno 1.0, 2002 rok, 145 tys. przebiegu, wtrysk mono, brak sterowania silnikiem krokowym. Na zimnym bez wduszenia pedału gazu nie odpali, trzeba go trzymać na gazie parę chwil żeby nie zdechł, jak już chodzi to po włączeniu świateł itd, obniża obroty czyli krokowy nie ma sterowania. Oczywiście został wymieniony krokowy, czujnik cieczy w silniku ( niebieska wtyczka ) też. Dodam że na zimnym czuć benzynę i efekt przy odpalaniu jest taki jakby się zalewał, nie mógł przepalić. Po potrzymaniu na obrotach jest cacy. Ciepły chodzi ładnie i równo. Zastanawiam się czy nie wymienić od razu całego komputera silnika zanim wymienię wszystkie czujniki i pół samochodu. Czy podłączenie pod kompa coś pokarze ? Zaczynam się poddawać bo już mi się pomysły kończą. Bardzo proszę o jakieś sugestie, może ktoś miał coś podobnego i rozwiązał jakoś ten problem. Pozdrawiam serdecznie
  • Poziom 17  
    wilkot1977 napisał:
    Witam. Temat był wałkowany dość dawno... ale mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem, ponieważ mam taki sam i ręce mi opadły a czytam forum wzdłuż i w szerz. Fiat uno 1.0, 2002 rok, 145 tys. przebiegu, wtrysk mono, brak sterowania silnikiem krokowym. Na zimnym bez wduszenia pedału gazu nie odpali, trzeba go trzymać na gazie parę chwil żeby nie zdechł, jak już chodzi to po włączeniu świateł itd, obniża obroty czyli krokowy nie ma sterowania. Oczywiście został wymieniony krokowy, czujnik cieczy w silniku ( niebieska wtyczka ) też. Dodam że na zimnym czuć benzynę i efekt przy odpalaniu jest taki jakby się zalewał, nie mógł przepalić. Po potrzymaniu na obrotach jest cacy. Ciepły chodzi ładnie i równo. Zastanawiam się czy nie wymienić od razu całego komputera silnika zanim wymienię wszystkie czujniki i pół samochodu. Czy podłączenie pod kompa coś pokarze ? Zaczynam się poddawać bo już mi się pomysły kończą. Bardzo proszę o jakieś sugestie, może ktoś miał coś podobnego i rozwiązał jakoś ten problem. Pozdrawiam serdecznie

    Ja Się z tym borykam od roku.. W ciepłe dni odpalanie na zimnym to kręcenie dłuższe rozrusznika a potem zero ssania, niskie obroty, aż za niskie, za to zimą problem zniknął odpalał na dotyk wkręcał się na 1300obrotów i powoli je zmniejszał. teraz od pierwszych plusowych temperatur problem powrócił. też wszystko wymieniałem, czujnik temperatury też , dziwne to wszystko. Daj znać jak sobie z tym poradzisz
  • Poziom 28  
    odlanczales aku. na 10 min? tylko to trzeba zrobic zaraz po zgaszeniu silnika najwyzej kilkanascie sek. poza tym czujnik temp. powietza co wskazuje ?