Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przepływomierz Fiat JTD 105

qwer 11 Mar 2006 17:54 15923 38
  • #31 11 Mar 2006 17:54
    qwer
    Poziom 12  

    W konkretnych warunkach są dane producenta (załacznikna na poczatku dyskusji), a w normalnej pracy silnika sa rożne dane zalezne od warunkó w danej chwili. Mapa podana przez producenta jest dobrana optymalnie na warunki konkretne(obr. temp. ciśnienie.inne), a czujniki to koryguja.
    Jeśli komp. oczekiwałby na konkretne dane to mógłby ich się nie doczekac ,alba kazac mi zdjąc noge z gazu żeby parametr na wyjsciu jakiegos czujnika był oczekiwany

    Sorry możę się mylę , ale nie jestem elektronikiem samochodowym ,zawsze się interesuję tylko moim autem.
    Co zauważyłem w życiu to to że mechanicy samachodowi , diagności nie maja pojęcia o fizyce ,elektronice , liczy się tylko doświadczenie,wymiana na nowy element i porównanie pracy silnlka.
    Kiedyś w serwisie autoryzownym diagnosta nagrzewnicą powietrza ogrzewał sondę Lambda i chciał voltomierzem zmierzyć napięcie na niej.

  • #32 11 Mar 2006 18:28
    vvaldek
    Poziom 28  

    widze ze ty troche mylisz pojecia
    wlasnie te dane oczekiwane to sa wlasnie dane producenta maga sie kilka procent roznic od rzeczywistycz ale nie wiecej . czy nie uwazasz ze tak jest duzo wygodniej majac wszystko w czasie rzeczywistym na ekranie niz trzymac w rekach ksiazke i porownywac dam ci przyklad np. skad masz wiedziec jakie ma byc cisnienie doladowania przy predkosci 3600 obr na minute ? albo 1900 ??
    po to komputer ma w pamieci dane oczekiwane co i jak ma byc w konkretnych waronkach pracy silnika , do ktorych porownojemy dane ktore odczytujemy z czujnika cisnienia jesli wyraznie sie nie zgadzaja to szukamy przyczyny

  • #33 12 Mar 2006 08:05
    qwer
    Poziom 12  

    Chyba mówimy o tym samym ,tylko różnimy się w szczegółach i w nazewnictwie. Trzeba by zapytać producenta jak on to widzi.
    Ja widze tak : centralka ma w pamięci zapisane podstawowe mapy wtrysku ,a czujniki korygują .Dawniej było to proste sprzęzenie analogowe ,teraz postać analogowa z czujników jest pewnie zamieniana na cyfrową i w centrali komputer przelicza parametry na daną chwilę.
    Gdyby oczekiwał na konkretne dane to by się nie doczekał.
    Dobre czy złe dane on zawsze coś wylicz i poda na elementy wykonawcze.
    Jeżeli dobre parametry to motor jedzie OK , a jeśli złe otrzyma z przepływomierza(przykład) to motor też działa ale jest zazwyczaj słabszy.
    Zazwyczaj komutery nie wyświetlają błedów jeśli jakiś czujnk fałszuje dane ,chyba że zdecydowanie nie działa.
    I tak jest z moim silnikiem ,na KTS ,EGZAMINER wszytko jest OK ,czujniki pokazuja wartości tylko nikt niewie jakie mają byc na daną chwilę.
    Byłem już na trzech komputerach ,ONI zawsze NAJ ,a wnioski że może być uszkodzone właściwie wszystko.Ja nie mam czasu i pieniędz żeby zamieniac dobre na dobre i doświadczać na moim silniku.

    Wczoraj kolega który ma MARE 100TD (nie 105JTD)jechał moją i powidział że zdecydowanie rakieta w porównaniu z jego ,ale od 3000 traci moc , i to jest moja usterka bo kiedys płynnie ciągneła do 4500.Ona osiąga deklarowane prędkości na biegach ,ale przy 2700-3000 ma jakieś zachwianie

  • #34 12 Mar 2006 19:00
    vvaldek
    Poziom 28  

    wlasnie wartosco oczekiwane podaja dane jakie maja byc na dana chwile . mozesz tam sprawdzic cisnienie doladowania , paliwa , przeplyw powietrza , i jeszcze pare innych w zaleznosci od mozliwosci centralki , jednak jak wspomniales wczesniej nie w kazdym serwisie wiedza jak sie poslugiwac Examinerem albo nawet sie go boja . podam co przyklad z czwartku , przyjezdza kliient Fiatem Doblo JTD swieci sie czek podlanczam EX. Smart . wyswietla usterke " czujnik cisnienia doladowania. sygnal poza zakresem . przewidzianym podczas pracy w tych warunkach ,wyswietlam parametr mierzony z czujnika oraz oczekiwany . na wolnych wartosci sa podobne natomiast powyzej 3000 obr .nin wartosc mierzona jest mniejsza od oczekiwanej o okolo 0.5 bara . pozostalo sprawdzic czy szczelny, sprawny jest uklad doladowania , potem dla pewnosci podmienilem z innego czujnik .podmieniony czujnik wskazywal poprawnie w calym zakresie predkosci . diagnoza ? uszkodzony czojnik , dzialal lecz zanizal parametry po to sa wartosci oczekiwane w centralce zeby ulatwic diagnozowanie . chyba wygodniej jest sie nimi poslugiwac niz naprzyklad podlanczac wezyk z cisnienmierzem do kolektora ssacego co jeszcze jest do zrobienia , ale co np. z cisnieniem paliwa w listwie ?? jaki jest przebieg twojego auta ? . jestes pewny ze masz przeplywomierz sprawny ? wypnij z niego wtyczke i sprawdz osiagi jesli zaniza parametry to po wypieciu bedzie wyrazna roznica , examiner nie wykryje usterki przeplywomierza jesli tylko zaniza wskazania , ECU poradzi sobie w ten sposob ze dostosuje dawke paliwa do ilosci zassanego powietrza wskazywanego przez przeplywomierz czego efektem bedzie spadek mocy silnika
    krotko mowiac centralka ma zapisane w pamieci jakie dane ma otrzymywac z roznych czujnikow i w jakich waronkach pracy . a jesli zbytnio one odbiegaja od tych do ktorych je porownoje to sygnalizuje kontrolka

  • #35 13 Mar 2006 07:12
    qwer
    Poziom 12  

    Koniec dyskusji o oczekiwaniach!!!!!

    Przebieg mam oklo 130 000km- jeśli wierzyć licznikowi.
    Zdaję sobie sprawę że mogę mieć uszkodzony inny czujnk lub usterkę mechaniczną.Jak odepnę przepływomierz to zapisze bład ,ale jazda jest jakby taka sama
    Ruszanie od zera ,czy depnięcie na poszczególnych biegach na MAX daje odczuć zawachanie przy 2700-3000., był momet ze motor potrafil zgasnąć przy ostrym ruszeniu,ale teraz mu to przeszło.
    Natomiast jeśli jadę z obr ok. 2500 i depnę to wszystko jest jakby OK.
    Ja to odczuwam tak :dodanie gazu na max od niskich obrotów powoduje przy2700-3000 jakby zabrakło paliwa , a jeśli przyspieszam łagodnie, czy od 2500 to jest jakby OK

  • #36 23 Kwi 2006 22:25
    vvaldek
    Poziom 28  

    rozwiazales juz problem?? piszesz ze potrafil ci zgasnac , kiedys mialem przypadek ze szwankowal czujnik fazy walka rozrzadu , objaw byl taki ze potrafil gasnac na wolnych obrotach dzialo sie to 2-3 razy w tygodniu . wartalo by sprawdzic sygnal czujnika oscyloskopem ,choc niekoniecznie musi pokazac ze akurat w tym momencie jest zly tak bylo w moim przypadku ,jednak po wymianie czujnika od 20000 km jest ok

  • #37 30 Kwi 2006 08:49
    qwer
    Poziom 12  

    Czujnik mam OK ,patrzyłem oscyloskopem ,Bardzo ważne żeby kabel od czujnika szedł po plastykowej obudowie rozrządu,bo jesli jest blisko kabli od wtryskiwaczy to bedzie łapał zakłucenia i może powodować wyłaczenia silnika ,ale wtedy na komputerze wświetli bład.
    Kupiłem interfejs EUROSCAN i wszystko widać , można się pobawić ,sprawdzić parametry ,czujniki ,kasować błedy

  • #38 02 Wrz 2006 14:52
    _mumin_
    Poziom 11  

    No nie ..... sam piszesz że masz uwalony EGR i zaślepiony
    i dziwisz się że przepływka pokazuje większą masę powietrza
    zasysanego ? Przecież jak nie dostaje odpowiedniej ilości
    spalin spowrotem w kolektor dolotowy to musi zassać więcej powietrza
    przez przepływkę a wartości w górnym zakresie obrotów są ok bo
    wtedy EGR jest normalnie zamknięty :)

  • #39 02 Wrz 2006 15:46
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Witam
    W Fiatach JTD jest fabrycznie żle skonstruowany układ dolotowy powietrza do filtra i dzieją sie cuda z pomiarem właśnie masy powietrza i w związku z tym z mocą silnika.Nie mogę teraz znależć linku ale poszperaj na Google i powinnieneś znależc opis jak zmodyfikować dolot w swoim bolidzie.Na 100% są problemy właśnie z dopływem powietrza do silnika w JTD.
    Pozdrawiam
    Mam! To nie w internecie ale w Auto Elektro 11/2000 . Tylko dotyczy 100 konnej wersji Turbo,nie wiem jak jest dolot u ciebie ale opisany problem polega na tym że z czasem wykładzina na masce odkleja się od temperatury i jak ja zamkniesz to "wisi"nad wlotem powietrza do filtra i zostaje przyssana,powodując dymienie i brak mocy lub wahania.Zalecają wycięcie 2 otworów 30mm w dolnej części rury dolotu powietrza do filtra lub podcięcie wykładziny.
    Może pomogłem.Powodzenia

  Szukaj w 5mln produktów