Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Przep造womierz Fiat JTD 105

26 Lut 2006 23:23 16544 38
  • Poziom 12  
    M鎩 motor ma czasami w przedziale 2600-3000obr/min dziwne zachwianie p造nno軼i.Mia貫m uszkodzony przep造womierz , kupi貫m od Mareii 2,4 i zmieni貫m sam wk豉d( wg. danych tech. BOSCHA ktore posiadam powinno byc OK).Wg. programu AUTODTA sprawny przep造womierz ma na 5 nodze syga這wej miec
    1V-przy w陰czonym zap這nie(0 obr.)
    2,1V-bieg ja這wy
    4,2-max przep造w
    Na moim s podobne napi璚ia , ale nie nie jestem przekonany czy ma dobr charakterystke,ktora przy obrotach 2600-3000 mo瞠 co powodowac.Wg danych BOscha mam podany wykres napiecia ale w funkcji przep造wu powietrza kg/h.
    Mam wielk pro軸 , czy kto mo瞠 zrobic pomiar na swoim silniku .
    Napi璚ie na 5 nodze od obrot闚 (1000,1500,2000,2500 co 500), bez obcia瞠nia .
    Taki wykres da mi do my郵enia czy mam kupic nowy.
    Wystarczy si wpi帷 szpilk (szary/czerwony FIAT MAREA/BRAWA 105JTD STILO ,MULTIPLA).
    My郵 瞠 wszystkie motory na centrali EDC 15C maj podobne parametry.
    Ta centralka wyst瘼uje u Fiata, Mercedesa i OPLA.AUTODATA podaje zawsze podobne (takie same)wartosci dla r騜nych silnik闚.
    Serdeczne dzi瘯i . My郵 瞠 kto zrobi taki pomiar , bo mo瞠 on si przydac wszystkim.
  • Poziom 13  
    W wolnej chwili postaram si pomierzy napi璚ia , z tym 瞠 mam u siebie przep造womierz w wersji 100KM typu 0 281 002 309 .
    Je郵i masz jego charakterystyk to ch皻nie rzuc okiem czym si r騜ni od wersji 105KM :D
    Co do efektu , kt鏎y u ciebie wyst瘼uje to podejrzewam , 瞠 mo瞠 mie zwi您ek z zaworem EGR , oczywi軼ie je瞠li powy瞠j 3tys. silnik nadal ochoczo wkr璚a si na obroty .
  • Poziom 12  
    My郵e 瞠 nie b璠zie r騜nicy ,a je郵i to niewielka bo motor o tej samej pojemno軼i i podobnej mocy ma podobne zapotrzebowanie na powietrze i paliwo.Charakterystyki mam tylko te kt鏎e w za陰czniku. Z tabelek wynika 輳 poszczeg鏊ne przep造womierze 騜ni si 鈔ednic obudowy i st康 r騜ne wykresy. Mysle ze sam wk豉d si nie r騜ni ,a parametry wynikaj z 鈔ednicy rury (wi瘯sz srednica wi瘯szy przep造w) i oprogramowania. Moje rozumowanie ma sens tylko do za陰cznika.Wiem 瞠 wk豉dy maj r騜ne numery(m鎩 30) ,kt鏎e pewnie m闚i o charakterystyce samych czujnik闚, a p騜niej w obudowie o ca造m przep造womierzu.AUTODATA podaje dla FIATa 100,105,124 te same warto軼i.
  • Poziom 12  
    Zapomnia貫m napisac 瞠 EGR mam dawno popsuty i wyloyt spalin z EGR
    mam zatkany.
    Sprawdzi貫m dzi 瞠 wszystkie JTD maj miec ten sam przep造womierz
    Ja mam NR 0280218219
    Moje pomiary:stacyjka w豉.----1V
    850obr/min----2,17
    1000-----------2,2
    1500-----------2,7
    2000-----------3,15
    2500-----------3,45
    3000-----------3,73
    3500-----------4.00
    4000-----------4,22
    4500-----------4,300
    p騜niej nie wzrasta
    Od do逝 do 2500 szybko ro郾ie a p騜niej wolniej???????

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ten sam przep造womierz to znaczy wg. FIATA bo numery BOSCH s inne.
  • U篡tkownik usun掖 konto  
  • Poziom 12  
    W poniedzia貫k jestem um闚iony z dobrym diagnost (DOBRY znajomy ,tylko nigdy nie ma czasu ).Ma na swiom komputerze sprawdzic.
    Ciekawa rzecz 瞠 przep造womierze taniej ,u niego w warsztacie org. BOSCHA s po 300z (na ALLEGRO 350z),s te ta雟ze ale s to podr鏏y i takowy mam Ja. Od razu rzuca si w oczy 瞠 nibytaki sam ,ale w szczeg馧ach inny(m鎩 kosztowa na jesie 200z)Czyta貫m ostrze瞠nie Boscha o podr鏏kach kt鏎e fa連zuj dane ,a w konsekwencji odbija si to na osi庵ach ,簑篡ciu paliwa, dziwnej pracy(masa powietrza jest jednym z g堯wnych parametr闚 ).
    Znalaz貫m stare moje zapiski (2004rok)瞠 na biegu ja這wym mam 1,35V , 4000obr-----4,3V.
    Tylko nie pamietam czy motor je盥zi dobrze , ale by to pomiar na org. BOSCHU, teraz mam 2.2V.
  • U篡tkownik usun掖 konto  
  • Poziom 13  
    A u mnie to wygl康a tak :

    stacyjka w----1V
    850 ------------1,85
    1000-----------2,00
    1500-----------2,35
    2000-----------2,60
    2500-----------3,10
    3000-----------3,60
    3500-----------3,85
    4000-----------4,00

    Nie sprawdza貫m przy 4500 tys. bo szkoda mi ju by這 silnika :D , z por闚nania wida , 輳 s jednak r騜nice mi璠zy przep造wkami , sygna u mnie ro郾ie szybko do 3 tys. obrot闚 .
  • Poziom 13  
    A ja mam pytanie takie!
    Czy je郵i po od陰czeniu przep造wki na pracujacym silniku silnik gasnie to jest to objaw uszkodzonej przep造wki czy raczej nie?
    Samoch鏚 to Scoupe hyundai 1,5 wtrysk!
    Wszystkie wartosci (nap, Ω po zmierzeniu wg manuala sie zgadzaj)
  • Poziom 12  
    W silniku JTD FIATA nie ga郾ie,mo積a je盥zic bez .

    Dodano po 51 [minuty]:

    Widac ze pomiary si troche r霩ni .
    Potem s r騜nice w zu篡ciu paliwa ,osi庵ach.
    Moj chyba pali troche du穎(do 7l/100km teraz zim),mo瞠 wy窺ze napi璚ie na wyjsciu jest tego powodem.
    Dzi瘯i za pomiar ,dalej b璠e je盥zic i czasami my郵ec o przep造womierzu.
    My郵e 瞠 pomiar na takim samym silniku i przep造womierzu org BOSCHA
    by豚y bardziej wiarygodny.
    Te kilka mv. r霩nicy daje napewno inn dawk paliwa( w豉軼iwie jest to kilka/kilkana軼ie procent)-----Wniosek ?
    Zobacz co powie m鎩 diagnosta
    Do servisu Fiata nie jad bo oni pomimo 輳 maj EGZAMINER to nie umiej interpretowac warto軼i ,pozatym wykazuje tylko b豉d EGR ,je郵i co nie dzia豉 to wymieniac najlepiej wszystko.
    Za陰czniki:
  • Poziom 13  
    Wczoraj jecha貫m Brav kolegi z takim silnikiem jak u ciebie - CF2 , mia te lekkie za豉manie przy酥ieszenia tak mi璠zy 2700-3000 , ale szczerze m闚i帷 by這 to ma這 co wyczuwalne .
  • Poziom 28  
    prawdopodobnie ta usterka jest spowodowana bledna mapa wtrysku . nalezy udac sie do serwisu w celu wgrania nowego softu do ECU , kilka razy juz to robilem .
  • Poziom 12  
    Przytka貫m sobie troch przep造womierz 瞠by miec ni窺ze napi璚ia (z 2,15V na 1,8V ) silnik straci na dole moc.Tak wi璚 dla mojego silnika napi璚ie podawane przez AUTODA jest OK (tak my郵).
    Egzaminer w moim serwisie nie ma w opcji wpisania do MAREI ,ma do ALFY JTD 105 ale diagnosta nie chcia ponosic ryzyka ,w og鏊e je郵i chodzi o elektronike to s s豉bi . Gdzies czyta貫m ze najprostszy i najlepszy tuning to przeprogramowanie w serwisie FIATA(wipsanie nowego softu, a mo瞠 wpisanie od ALFY bo ona ma wi瘯szy moment obrotowy).

    Dodano po 4 [minuty]:

    TO za豉manie to masz racje jest ma這 wyczuwalne ,ale skoro kiedy go nie by這 to mo瞠 warto co zrobic , lubie jak elekrtonika dzia豉 i wiem dlaczego , bo sam jestem elektronikiem.
  • Poziom 28  
    podaj dane z centralki i rok produkcij ja sprawdze czy jest mozliwosc wgrania examinerem nowego softu bo nie do wszystkich centralek jest taka mozliwosc
  • Poziom 13  
    Ja te lubi jak mi w aucie wszystko dzia豉 jak nale篡 , ale czasem trzeba si nam璚zy 瞠by tak by這 :D.
    Odno郾ie ECU to w BBM JTD 105 , czyli u kolegi jest Bosch EDC15C5 , a w JTD 100 - EDC15C7 .
  • Poziom 12  
    Numery mojej cenrtrali to BOSCH 0281001928 ,s tez bardzo ma貫(mo瞠 nie wa積e ) i 46546205 oraz C424B182 .
    Wiem 瞠 powinna sie programowac ,ale ten m鎩 serwis na jaki jestem zdany jest jaki jest.
    Nie pojad do Warszawy specjalnie 瞠by wpisli soft.
    Sam bym sobie wpisa gdybym mia wpis ( 100% pewny i pami璚 byla w podstawce , albo zapasowa cntrale na kt鏎ej mo積a do鈍iadczac ).
  • Poziom 13  
    Czyli masz dok豉dnie ten modu jak pisa貫m EDC15C5 , identyczny jest w Alfie 1.9 JTD 105KM , ale tak jak zauwa篡貫 ma ona lepsze osi庵i i to g這wnie dzi瘯i softowi w ECU .
    Ostatnio by do sprzedania sterownik od JTD 105, ale nie wiem czy sprawa jeszcze aktualna .
  • Poziom 12  
    Dzisiaj w豉郾ie by貫m na komputerze u znajomego i wszystko jest niby OK.Jedyne co nas zastanawia這 to pomiar wielko嗆 masy powietrza zmierzonej tj. :850obr/min---501,9mg/H
    1883obr/min--604,3mg/H
    3598obr/min--838.1mg/H
    Diagnosta m闚i 瞠 warto軼i na biegu ja這wym s du瞠 bo u VW jest to rz璠u 250mg/H.
    Nie wiem jak si maja te dane do danych Boscha (wg.za陰cznika) bo s inne jednostki pomiaru( mg/H i kg/h )
    Program BOSCHA, na kt鏎ym by dzi testowany m鎩 FIAT pokazuje warto軼i ale nie m闚i czy s w豉軼iwe .
    Niestety nie pomy郵a貫m Zeby spisa wersje programu.
  • Poziom 13  
    Na pewno examiner smart wy鈍ietla jednocze郾ie mas powietrza mierzon i oczekiwan , kiedy mialem mo磧iwo嗆 to podejrze .
    Co do innych diagnoskop闚 to nie wiem czy nowsze KTSy te nie maj takiej opcji .
  • Poziom 28  
    jeszcze maly szczegol ty masz Fiata Marea czy stilo?? , sprawdzalem w smarcie , do marea z ta centralka nie mozliwosci wgrania innego softu gdy produkowali je jeszcze wymieniane byly centralki lub chipy z mapa zaplonu.. ale z numeru ktory podales wynika ze ta sama centralka jest w Stilo i wynika ze nalezaloby podpiac sie pod fiata stilo . po polaczeniu o ile bedzie soft odpowiadajacy danej centralce wyswietli sie komunikat o usterce ktora zostanie poprawiona .. soft mozna wgrac tylko 1 raz . kazda nastepna wersja musi byc wyzsza od poprzedniej . nie da sie wgrac tego samego softu 2 razy .
  • Poziom 13  
    Vvaldek , widz ze masz doj軼ie do ex. smarta , powiedz mi czy mo積a dokona korekcji statycznego k徠a pocz徠ku wtrysku dla Brava JTD , tzn. wpisania konkretnej warto軼i czy nie jest to mo磧iwe ?
  • Poziom 13  
    Dzi瘯i za odpowied , cho troch dziwne , 瞠 nie ma takiej mo磧iwo軼i jak przy pomocy VAGa w VW .
  • Poziom 28  
    jesli sa jakies niedomagania w oprogramowaniu to daje sie nowy soft i to wszystko

    Dodano po 5 [minuty]:

    i tak dobrze ze jest teraz taka mozliwosc , zamiast wymieniac centralke
  • Poziom 12  
    KTS wy鈍ietla mas mierzon i oczekiwan je郵i centrala w aucie ma takie dane , FIAT niestety nie.
  • Poziom 28  
    wszystkie fiaty jtd maja dane odnosnie parametrow mierzonych i oczekiwanych . tylko nie wszystkie urzadzenia potrafiaja je czytac
  • Poziom 13  
    To ju of topic , ale pyta貫m o korekcj poczatku wtrysku poniewa mam wra瞠nie , 瞠 silnik od czasu wymiany rozrz康u na ja這wym nieco g這sniej ( bardziej twardo ) mi pracuje , reszta osi庵闚 bez zmian .
  • Poziom 28  
    jesli poprzedni pasek byl bardzo wyciagniety to jest mozliwosc ze nieco inaczej pracowal
  • Poziom 12  
    My郵 瞠 parametry oczekiwane i mierzone to troch bez sensu.
    Rozumiem zakres dolny/g鏎ny , od-do ,bo zaprzecza to stoswaniu czujnik闚.Parametr wyj軼iowy jest zale積y od wielu czynnikow.
    Przep造womoierz bedzie inaczj reagowa na ci郾ienie zew/atmosferyczne , wilgotno嗆, prace turbinyitp.
    Mysl ze poto si stosuje mapy wtrysku ktore s oczekiwane(dla cyklu spalania) ,ale korygowane przez czujniki.
    Mo瞠 w centalach zapisywane s tylko min/max parametry czujnik闚 i je郵i nie dzia豉 w zakresie to wywala b陰d .
    Nr. softu nie mam i narazie nie zamierzam jecha na egzminer.Mam zato program egzminer i robie podchody(czytam )jaki zastosowa intrfejs aby program widzia centralke.
  • Poziom 28  
    a niby skad niby masz wiedziec czy ten parametr ktory odczytujesz w danych warunkach jest dobry ,- poto wlasnie sa dane oczekiwane .